Hjälp med växelöra

Loafing

Medlem
Hjälp med växelöra
Hej,

jag har köpt en Columbus TT3 (Cykelcitys egen tempocykel) och behöver ett nytt växelöra. Jag har sökt runt men hittar ingen bra info om vad som kan passa. Finns inte på Cykelcitys webbutik...
Någon här som har en god idé?
mvh Loafing

Hjälp med växelöra
CykelCity har väl inte sålt Columbus på ett antal år men har säkert öron kvar om du mailar/ringer dem. Annars titta igenom utbudet på derailleurhanger.com så är oddsen goda att det finns en modell som ser ut som exakt det du behöver. Eller posta upp detaljerade bilder på hur örat ser ut, tror inte det är så många här som ägnar sig åt tankeläsning eller fjärrskådning…

Hjälp med växelöra
Jag har ägt en TT3 och mekat TT3 i Team CC och kan ha ett vx-öra i lådorna. V.v lägg in en bild.
Det är en asienram som jag tror bla hette TS3/T3 om det kan vara till nån hjälp.
Men börja med att ringa till CC.

Hjälp med växelöra
Tackar för tipsen! Det öra som är monterat är sågat och slipat och sitter så växeln nästan är bakom och i höjd med kasetten, känns som någon i nöd innan mig själv försökt få till något. Därför ingen bild, jag sätter mitt hopp till fjärrskådning, schamanism eller galaktiska intelligenser (gud går också bra, inte knusslig) ?

Om du Gurra G har ett så vore det toppen, ska ringa Cykelcity nu när dom öppnar dock...
/Loafing

Hjälp med växelöra
Tackar för tipsen! Det öra som är monterat är sågat och slipat och sitter så växeln nästan är bakom och i höjd med kasetten, känns som någon i nöd innan mig själv försökt få till något. Därför ingen bild, jag sätter mitt hopp till fjärrskådning, schamanism eller galaktiska intelligenser (gud går också bra, inte knusslig) ?

Om du Gurra G har ett så vore det toppen, ska ringa Cykelcity nu när dom öppnar dock...
/Loafing
om inte du når framgång hos CC ta nåra bilder på dropouten utan bakhjul så ska de nog gå finna rätt öra

Hjälp med växelöra
Tagit några bilder. Hoppas det kan ge lite idéer om vad som kan passa...
jag har fått för mig att hängaren bör ha fästet för växeln nedanför ”hålet” där hjulaxeln glider in. Som det är nu sitter ju fästet ovanför...

någon som minns hur det såg ut på en skinande TT3:a?

Bilagor

• 47754530-646C-44A9-999E-BDDBE3D51214.jpeg
    47754530-646C-44A9-999E-BDDBE3D51214.jpeg
    506 KB · Besök: 95
  • D7A14B45-5704-45F6-863E-8A8AA8E13FE7.jpeg
    D7A14B45-5704-45F6-863E-8A8AA8E13FE7.jpeg
    555.1 KB · Besök: 95
  • CAC66E5B-704D-46F4-AEE3-9B1E98AA9185.jpeg
    CAC66E5B-704D-46F4-AEE3-9B1E98AA9185.jpeg
    407.6 KB · Besök: 92
Hjälp med växelöra

Hjälp med växelöra
Tagit några bilder. Hoppas det kan ge lite idéer om vad som kan passa...
jag har fått för mig att hängaren bör ha fästet för växeln nedanför ”hålet” där hjulaxeln glider in. Som det är nu sitter ju fästet ovanför...

någon som minns hur det såg ut på en skinande TT3:a?
Innovativt! Här har man gått omkring och trott att det måste passa exakt!

Hjälp med växelöra

Tackar Darkforce! mäta och kolla ?
/L

Tillbaka
Topp