[Hög standard] Pivot lanserar "Super Boost Plus" - Äntligen!!

xdr

Aktiv medlem
Vänta nu? Har man alltså använt sig av en befintlig standard, utan att ändra en millimeter? Herregud, vart är världen på väg? Ska vi få se fred i mellanöstern också?

theBrand

Aktiv medlem
Frågan är vad det här kommer ha för betydelse för framtiden på happy?

Kommer priset på beggade DH-hjul plötsligt rusa i taket?

Kommer Saint-vevar bli det nya happykorrekta på stigcyklar?

Rattnalle

Aktiv medlem
Jag förstår inte varför ni jagar upp er så. Det finns inte en chans att någon mer hakar på en sån här uppenbart kass grej.

larsaw

Aktiv medlem
xdr sa:
Vänta nu? Har man alltså använt sig av en befintlig standard, utan att ändra en millimeter? Herregud, vart är världen på väg? Ska vi få se fred i mellanöstern också?

Lugn, lite har dom allt justerat...
SuperBoost157PLUS.jpg

SuperBoost157.jpg

SuperBoost.jpg

Tänk att det kommit en standard för alla hjulbenta...

SuperBoost-Q173.jpg

Samt lite mer att läsa: http://www.bikerumor.com/2016/05/27...-2927-mtb-introduces-super-boost-hub-spacing/

Senast ändrad:

marran

Aktiv medlem
Skit i super boost, de har äntligen klivit in i nutiden med en reach som inte är hämtad från enhjulingar och BMX. En medium Switchblade är längre än XL Mach6, som ska vara deras enduromonster. Halleluja!

larsaw

Aktiv medlem
marran sa:
Skit i super boost, de har äntligen klivit in i nutiden med en reach som inte är hämtad från enhjulingar och BMX. En medium Switchblade är längre än XL Mach6, som ska vara deras enduromonster. Halleluja!

+1

Crossmax

Aktiv medlem
Men asså har inte folk problem med heel rub på vissa boost-ramar? Lär ju inte bli bättre med med 9 mm bredare bakaxel. Känns som att boost och en asymmetrisk fälg borde rendera tillräckligt styva hjul

happymtb.fr

Aktiv medlem
marran sa:
Det ska va "enhjulingar och barncyklar".
Min BMX har runt 450mm i reach och är därmed cykeln som har längst reach i cykelsamlingen. Jag skulle dock gärna vilja ha en liknande reach på min fs trots mina ynka 1750mm.

marran

Aktiv medlem
Sorry. Jag har inte kört nå race-bmx, bara såna där för att hoppa och ha sig, och de känns farligt nära enhjuling tycker jag

happymtb.fr

Aktiv medlem
Inga problem!
I mitt fall handlar det precis om en sånt för att hoppa och ha sig... den har bara en top tube på 21"
Är det dom korta kedjestag som påminner dig om enhjulingar? ?

happymtb.fr

Aktiv medlem
Jag var tvungen att dubbelkolla, det är faktiskt 430mm i reach på min bema.
Jag skyller på dålig sifferminne sen jag kraschade på huvudet med ovannämnda cykeln!

marran

Aktiv medlem
happymtb.fr sa:
Jag skyller på dålig sifferminne sen jag kraschade på huvudet med ovannämnda cykeln!

Det kan vara så att jag helt enkelt bara hade fel. Men när jag körde bmx senast kändes det som jag hade styret i pungen och kunde gå upp på framhjulet bara genom att tänka tanken.

Det var enl. uppgift en "vanlig" bmx, sen fick jag testa en som skulle vara "lång" mätt i tum, alnar, skäggsekunder eller något annat konstigt mått. Den kändes mer "normal", så den kanske var som din då.

I vilket fall är det kul att Pivot äntligen tagit sitt förnuft till fånga och börjat göra cyklar man ryms på.

marran sa:
happymtb.fr sa:

Det kan vara så att jag helt enkelt bara hade fel. Men när jag körde bmx senast kändes det som jag hade styret i pungen och kunde gå upp på framhjulet bara genom att tänka tanken.

Är inte det hela poängen med bema?

Stervelo

Aktiv medlem
Jag insåg inte det först, men min ibis mojo från 2007 byggde jag som reverse mullet. Den här är reverse mullet den med. Business at the rear, party at the front. En 36a fram med lite mindre slaglängd bak, helt perfekt. Fan vad jag gillar den här.

Lingon

Aktiv medlem
Nu gäller det att satsa på rätt häst om man skall köpa ny hoj 2018. Kanske säkrast att köra vidare på gamla med 142? :)

larsaw

Aktiv medlem
Den där Fugitive ser riktigt mumma ut! Synd bara att det blir till att vaska bakhjulet... Iof hade det troligen fått hivas iaf iom att det bara är ett ”good old” 142-nav ;)

Atakua

Aktiv medlem
Medan man "uppfinner" 157 mm just nu, bor jag redan i framtiden eftersom min cykel har 177 mm på baknavet. Fettcykel, det vill säga (-:

soderblom

Aktiv medlem
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer