Bra tips! Vart hittar jag tråden? Tack!Eftersom du fått bort axeln kan du eventuellt se gängan inifrån och förstå åt vilket håll den skall. Det är inte att rekommendera att råka dra åt den ännu mer. Tror att Stålhäst tråd innehåller lite tips och länkar om det är svårt att få grepp om locket/koppen.
Höger sida - kedjesidan dras åt CCW och vänster sida dras åt CW.
CCW för att lossna på drivsidan?
Ok! Tack för tips :)Kan verkligen rekommendera att slänga vevlageraxeln och kullagersringarna och montera ett integrerat lager istället
Bra tips! Vart hittar jag tråden? Tack!
Höger sida - kedjesidan dras åt CCW och vänster sida dras åt CW.
Byt till ett integrerat vevlager så får du ett underhållsfritt lager utan kast och glapp.
Helt enig. Kraften man anbringar utan knep och knåp hamnar sällan där den borde.Hej.. Snitsen med att få bort vänsterskålen är att man spänner fast ( rätt ) nyckel med en gängstång, några muttrar och passande brickor. Alltså så att nyckeln inte slinter ur när man drar. Gör den det så blir det bara jävligare för varje misslyckat försök. Av samma anledning som man gör ett liknande montage vid kassettavdragaren, eller frihjulsavdragaren. mvh borano20
Vilket på normalsvensk betyder att vänster är vänstergängat och höger (drevsidan) är högergängat.
Och vevlagerröret är med 99,99% säkerhet gängat för BSA vilket innebär att det går att montera vilken vevaxeltyp som helst. Men kör påhelintegrerat med fyrkantaxel. Billigt och hållbart.
Vilket på normalsvensk betyder att vänster är vänstergängat och höger (drevsidan) är högergängat.
Och vevlagerröret är med 99,99% säkerhet gängat för BSA vilket innebär att det går att montera vilken vevaxeltyp som helst. Men kör påhelintegrerat med fyrkantaxel. Billigt och hållbart.
Fel! Vänster sida är högergängad och höger sida är vänstergängad.
Tack för översättningen! ;)Vilket på normalsvensk betyder att vänster är vänstergängat och höger (drevsidan) är högergängat.
Och vevlagerröret är med 99,99% säkerhet gängat för BSA vilket innebär att det går att montera vilken vevaxeltyp som helst. Men kör påhelintegrerat med fyrkantaxel. Billigt och hållbart.