Hör upp, cykel i media-tråden

H.

Aktiv medlem
Ändå rimlig inställning av polisen:
Ja, polisen verkade ju vara väldigt realistisk, med kängan riktad åt rätt håll. Bra att fokusera på de som kör farligt men att ändå ha förståelse för att folk vill ta den vägen. Det är ju främst riktigt dålig trafikplanering, och de som ligger bakom den borde få böter för var dag man låter det se ut så där.

mzi

Aktiv medlem
I fallet med polisens bot så var det över 20km/h. Så ganska god marginal till både 6 och 7 km/h.

mzi

Aktiv medlem
Ja. Kör man över 20 så borde man själv inse att det är långt över promenadfart.
Ja, jag tycker att polisen som gjorde den där kontrollen verkar riktigt vettiga om rapporteringen stämmer:
Längs gågatan är det hastighet ”på fotgängarnas villkor” som gäller för alla trafikanter vilket är cirka sju km/h, enligt Baad. Men under kontrollen hade polisen satt en gräns på 20 km/h berättar han eftersom det var "relativa hastighet för dagen och att sju kilometer knappt går att cykla i”.

sih

Aktiv medlem

“I will give the next two seasons my full, undivided attention and then there are so many things I want to do on my bike on the bucket list, all of these lovely climbs.

“The Alps, all of the famous ones – the Vuelta [a España], the Giro [d’Italia] – even some of the mad ones. They have a race in America called Dirty Kanza, which is proper grotty – gravel bike, dirty, camping in bushes. It will be absolutely class; I can’t wait.”

ponka

Ny medlem
Det finns flera avsnitt. Finns i UR plays app.

Cykeläventyr på Europas öar

Senast ändrad:

.A.

Aktiv medlem
Aj, ...

ooms

Aktiv medlem
Det är ju både positivt och negativt. Bra att de ser ett ökat intresse, och bra att det fortsätter visas. Men de har ju så bedrövliga kommentatorer...

Miss Lycka 2.0

Aktiv medlem
Det fodras att flera olika får möjlighet att prova på.
Senast SVT hade någon som kunde något så var det Fredrik Belfrage.
Det är bara pinsamt med odugliga kommentatorer.

Miss Lycka 2.0

Aktiv medlem
Arthur Ringart kunde inte skilja på landslagens tröjor och hade noll koll på klungorna.
Det funkar rätt dåligt med uppmärksamheten då med utbrytningar när han satt och funderade på varifrån cyklister dyker upp i täten.

Freddie L

Aktiv medlem
Jag såg bara någon timme tempo och två sista på herrarnas linje, men jag tycker de skötte sig riktigt skapligt. Kommenterandet kanske inte förhöjde upplevelsen (som jag tycker Vacchi och Adamsson kan göra på en bra dag, i början på säsongen) men inte sänkte de den heller. Inga större grodor från Becksmo, han verkar ju åtminstone cykla själv. Kessiakoff saknar kanske något i karisma, men har bra koll på ”spelet”.
I will watch again!

zodah

Aktiv medlem
Nä Becksmo hade noll koll, sorry. "han sitter bra i positionen", "Kedjeproblem är det vanligaste", "den som leder tävlingen nu är", snitthastigheter hit och dit och ett jävla pratande om hur mkt tid den ena eller andra hade cyklat "5 34 och 20" som om det spelar ngn som helst roll. Nä, en amatör och han bör bytas ut.

Miss Lycka 2.0

Aktiv medlem
Becksmo fortsätter på Olas inslagna väg med toalettbekymmer och allmänt yrande.
De kan ju kommentera det som händer i loppen. Mycket tröttsamt!

jonte987

Aktiv medlem
Var på svt1 nyss.
Tråkigt o osmart att synligt cykla på förbud.
Oklart om det är bättre för stigen att leda hojen i sörjan men det spelar ingen roll.

emilh

Aktiv medlem

AdamLR

Medlem
Skickligt att få in en känga till cyklister (och Stockholmare) i den här artikeln.
Ja, reagerade på det också!

Onödig hatkommentar som kunde ha klippts bort.

Henk2055

Medlem
Var på svt1 nyss.
Tråkigt o osmart att synligt cykla på förbud.
Oklart om det är bättre för stigen att leda hojen i sörjan men det spelar ingen roll.
Att man lägger en vandringsled där det konstant rinner vatten från en källa i ett känsligt naturområde är bortom mitt förstånd. Bygg en bro/spång eller anlägg leden någon annan stans. Det försvarar dock inte att man förstör naturen.

ooms

Aktiv medlem
Att man lägger en vandringsled där det konstant rinner vatten från en källa i ett känsligt naturområde är bortom mitt förstånd. Bygg en bro/spång eller anlägg leden någon annan stans. Det försvarar dock inte att man förstör naturen.
Det är väl inte vandringen som är problemet? Läser jag rätt så är det cyklisterna som inte sköter sig.

weldion

Aktiv medlem
Visa bilaga 446210
100 liv om året! Det var ett vågat påstående utan referenser.
223 st dog i trafiken under år 2019. Då måste i alla fall hälften av dessa vara cykelrelaterade olyckor. Dessutom skall 100 st skett på grund av att cyklisten hållit en hastighet över 15 km/h.
Känns som Trafikverket måste sätta fokus på detta genast!

Fast enligt den här statistiken så omkom 153 st år 2019 i vägtrafikolyckor.

Här är visar statistiken på att det inte finns 100 liv att rädda.
Skärmavbild 2020-10-05 kl. 12.44.13.png

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer