Hörlurar för inomhusträning

Jonatan F

Medlem
Har sökt Men inte hittat någon aktuell tråd. Jag tränar rehab på gym och cyklar en del på trainer hemma i källaren och behöver hörlurar för det. Tänker att brusreduserande vore skönt för att slippa all dålig musik på gymmet och surrandet från trainern. True wireless vore skönt för att inte fastna i cyklar, skivstänger etc. Men en liten nätt wire i nacken funkar ju kanske. Och så vill jag ha bra ljud. Jag är inte audiofil men tyckte första gen airpods var olyssningsbara. Såhär långt har jag hittat tre jag gillar.

Jaybird vista
True wireless, tål svett, ej brusreduserande.

Jabra Elite 65t
typ samma men räknar reps och puls etc vilket är kul men inte så bra ljud?

Sony WF-1000XM3
True wireless, bra ljud, brusreducerande men inte vattentät....

Libratone TRACK Air+
True wireless, svett/vattentät, brusreducerande men inte särskilt bra ljud enl omdömena.

Eller ska jag acceptera att jag nästan bara lyssnar på pod på gymmet och köpa ett par billiga på. Kjell o co?

julgus

Aktiv medlem
Bose® SoundSport
Jag kör med dessa. Riktigt bra ljud, mkt bättre än Jabra Elite 65t som jag har också. Bose tätar hyfsat mot omgivande ljud. Tror inte denna produkt blev en hit för Bose så man kanske kan hitta dem för hyfsat pris eller beg.

moros

Medlem
Är nog också väldigt individuellt, kör med Elite 65t (vanliga, tänk på att det finns active och sport, det är väl bara sport som har koll på puls mm, olika IP-klass på de tre men jag har inte haft någor strul med vanliga 65t så här långt. Tycker ljudet är bra och stänger ute gymljudet utan problem i mina öron. Springer med dom utan problem. Jag har annars haft svårt att hitta lurar som sitter bra. Blir antagligen ett par 75t inom snart för är det någon nackdel med 65t enligt mig så är det att de är något klumpiga och det har man ju fixat, samt en bättre laddningsask.

landen

Aktiv medlem
Största problemet med BT är enligt mig ljudvolym, jag vill ha absolut max volym när jag kör intervaller. Det klarar bara trådade lurar då BT sänker volymen för att spara batteri.

Dock är det ett helvete att ha en sladd som hänger o slänger! Jag kör nu Samsung Earbuds och är nöjd.
Högre volym än det mesta jag testat och sitter som berget i mina öron.

Körde länge olika varianter med sladd bakom nacken, när man går över till "True Wireless" så är det som första gången man gick från sladd till trådlöst, det går inte gå tillbaka.

julgus

Aktiv medlem
Jag kan iaf inte ha fullt på mina Bose.. det pallar inte jag så högt blir det så det där gäller nog inte generellt.
Största problemet med BT är enligt mig ljudvolym, jag vill ha absolut max volym när jag kör intervaller. Det klarar bara trådade lurar då BT sänker volymen för att spara batteri.

Dock är det ett helvete att ha en sladd som hänger o slänger! Jag kör nu Samsung Earbuds och är nöjd.
Högre volym än det mesta jag testat och sitter som berget i mina öron.

Körde länge olika varianter med sladd bakom nacken, när man går över till "True Wireless" så är det som första gången man gick från sladd till trådlöst, det går inte gå tillbaka.

uuno_san

Ny medlem
Jag har ett par Jabra Elite 75T, jävligt nöjd med ljudet, grym bas (kan ställa EQ i app) och även nöjd med batteritid (7tim innan behöver laddas i etuiet, då får man ytterligare 20 tim)
Däremot riktigt besviken över mjukvara. Ljudet laggar när man får sms, ibland går de inte att stänga av ljudet med knappen utan hörlurarna måste stoppas tillbaka i asken m.m. Ska prova byta till ett par nya, annars får jag lägga till 1200kr för att få ett par airpods pro.
Såg på Jabras hemsida att dom ska snart släppa Elite Active 75T, frågan är om de är samma mjukvara?!

Jonatan F

Medlem
Airpod pro är absolut ett alternativ, mycket missnöjd med första gen så tänkte inte ens kolla upp dem men pro verkar bra.

Jag Vill ha NC för att slippa ha så högt ljud, har gärna väldigt låg volym om möjligt så det är inget problem ;)

Många bra svar! Tackar för det!

Jocke77

Medlem
Jag stod inför samma val för ett år sedan. Valet föll på ett par Jaybird Tarah Pro och det som avgjorde var batteritiden, Vista hade inte släppts då. Är mycket nöjd med lurarna, det är lätt att få till en bra passform och de har aldrig lossnat under träning. Ljudet är helt ok, att man kan ställa in en egen ljudprofil i appen hjälper, dessutom tätar snäckan så bra att det stänger ute mycket ljud trots att de inte är brusreducerande. Var orolig att jag skulle störas av snöret men det märker iaf inte jag av, inte ens när jag springer terräng eller intervaller.

Det finns en nysläppt lur från Master & Dynamic som heter mw07 plus, vad jag läst har den fått bra omdömen på ljud och passform som kan vara intressant om du prioriterar bra ljud. Den är dock inte vattentät.

DanielS

Medlem
Har ett par Jaybird Vista. Ok ljud, bra passform och sitter fast i öronen. Ej brusreducerande men tar bort de flesta ljuden på mitt gym. Inga problem med för låg ljudvolym.

Men tyvärr så funkar de inte att springa eller promenera i, det blir dova "dunsar" när man sätter ner fötterna för mig. Jag får också lite "lock för öronen"-känsla. Cykling, crosstrainer och vanlig gymträning fungerar bra. Mina tidigare trådade lurar hade inte problem med fotsteg (har dock ej sprungit med dom).

Jag skulle inte betala fullt pris för Jaybird Vista men köpte dom på företaget och då får det väl vara prisvärt. Skulle inte köpa ett till par true wireless-lurar utan att ha provat att springa eller promenera i dom, men det är ju tyvärr svårt att testa den här typen av lurar innan köp.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer