Hösthandskar för mtb och lvg ?

glitch

Aktiv medlem
Är en fryslort och så här års är det svårt att hitta balansen mellan att hålla tassarna varma men ändå inte behöva fläska på med skidhandskar, syndafloder av handsvett och usel taktil känsla.

Kör just nu 100% Brisker som funkar rätt bra i skogen men på landsväg kyler vinden för mycket för att det ska vara bekvämt längre stunder. Tycker många varmare handskare blir för bylsiga / osmidiga och ofta är de överprissatta plastpåsar med nåt grällt reflextyg över.
Jag tänker relativt tunn handflata med nåt slags windstopper på ovansidan. De bör ha lång och rätt tunn mudd också så man kan dra jackan över och slipper glipor.
Ös på med tips!

Implosion

Aktiv medlem
Jag hittade ett par vettiga i en butik som säljer cross- och MC-tillbehör. Vindtäta, neopren och tunn handflata. Dock ingen mudd dessvärre. Jag har, liksom dig, en tendens att frysa om händerna. Dessa funkar ypperligt för min del.

Lustigt att cross-/endurohandskar faktiskt verkar vara billigare än cykelhandskar. Är vi helt enkelt en lättlurad målgrupp?

Krumelurstyre

Ny medlem
Sommarhandskar + en tunn liner glove under? Jag brukar köra med det innan det blir tillräckligt kallt för de tjockare vinterhandskarna. Taktil känsla är bra, det blir ej svettigt men håller ändå värmen bättre. En nackdel är dock att det blir mer komplicerat att ta på och av sig samt ett en del liner gloves i tunna material som till exempelvis merino slits och får hål väldigt snabbt.

Aron

Aktiv medlem
Styrmuffar är det bästa. Börja med några halvdana handskar och stoppa dem sedan i fickan efter 15 min och kör barhänt resten av turen. Är det varmt glipar du upp muffarna lite extra, är det kallt låter du handskarna sitta på en stund till. Styrmuffar är bäst.

torsten-var-namnet

Aktiv medlem
Nu har vi runt 4-6 grader under dagar och kvällar och då tycker jag decathlons "mellansäsong" funkar bra trots att jag har frusna händer.
Duger dock bara för intensivare cykling, smyger jag iväg med kidsen så fryser händerna sönder på en halvtimme 😄

HåkanC

Aktiv medlem
Jag köpte sådana här till min frusna hustru

Gore-Tex Infinium C5 Gloves
Relativt lätta att få tag på till hyfsat pris eftersom de säljs på XXL för 499 SEK
https://www.xxl.se/gore-wear-c5-gor...t-cykelhandske-unisex-svart/p/1156993_1_style

Iofs utan mudd, men de verkar fungera bra ändå och att de har varselfärg är ju bara plus på lvg
och även i skogen såhär i älgjaktstider...
Tyvärr ngt små i strl vilket är ett problem för mig som behöver 11/3XL för att slippa stasade fingrar

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer