Höstjacka som funkar över skyddsjacka

DD88

Medlem
Är på jakt efter en höstjacka, behöver inte vara vattentät, ser hellre att den andas och är vattenavstötande. Ska även funka över en skyddsjacka (skydd för bröst, rygg, axel och armbåge) och föredrar mudd i midjan.

Skippar gärna Gore-Tex då den kommer behöva köras i maskin någon gång i veckan.

Edit: Den ska även vara tålig, drar omkull ett par gånger per runda.

Ragnvald

Aktiv medlem
Jag hade siktat på en tunn bomullsjacka liknande klassisk skidanorakk för godandning och lite vattenavvisning, fast kanske hellre en jacka med blixtlås. Plats i sånt får man. Og prova fast de brukar vara rymliga för att kunna ha tjocktröja under.
Fjällräven kan också ha lämpliga grejer.
Bomull/Polycotton är dessutom stryktåligt och tacksammt att laga om man får en reva (inget vattentät membran som ska hållas tät).
Vaxas eller impregneras för utökat vattenskyddat där man så önskar.
Ingen mudd k midjan på de jag har haft dock.

Men om de är lämpliga beror givetvis på hur du cyklar.

Edit: Givetvis är de även rätt så dyra om det nu står Fjällräven eller Norröna på de, men de är bra exempel på vad jag menar. :-)

DD88

Medlem
Har haft en liknande jacka från Fjällräven tidigare men om man ska få plats med skyddsjacka så får man gå upp ett par storlekar för att få plats, proportionerna blir då helt fel.

Hade föredragit en jacka avsedd för ändamålet med stretchpaneler på framförallt armbågar så man inte känner sig allt för instängd.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer