Hope, har dom inte förstått att det behövs en XDr body i sortimentet? (Och andra 12 delade funderingar.)

Spacekitty

Aktiv medlem
Hope, har dom inte förstått att det behövs en XDr body i sortimentet? (Och andra 12 delade funderingar.)
Jag försöker hitta en XDr body till mina RS4 nav, men ser bara XD överallt, även på deras egen hemsida.

uppdaterad 191121: Hope artikelnummer HUB544

Senast ändrad:

WAKIdesigns

Aktiv medlem
Sätt en 1.85mm washer på en vanlig XD innan du monterar kassetten

D

Deleted member 43681

Guest
.

Senast redigerad av en moderator:

Raggamuffin

Aktiv medlem
Spacekitty sa:
Raggamuffin sa:
Är det din Mason som får Etap?

Mmm, det kan bli så. Behöver bara pussla ihop allt med med rätt bodysar för alla hjul och trainer och lite annat.

Ja det är ett elände. Jag behöver ändå nya hjul så sitter fortfarande och tvekar på Di2 eller Etapp... Eller 1x /2x.

Spacekitty

Aktiv medlem
Raggamuffin sa:
Spacekitty sa:
Raggamuffin sa:
Är det din Mason som får Etap?

Mmm, det kan bli så. Behöver bara pussla ihop allt med med rätt bodysar för alla hjul och trainer och lite annat.

Ja det är ett elände. Jag behöver ändå nya hjul så sitter fortfarande och tvekar på Di2 eller Etapp... Eller 1x /2x.

Många detaljer att ta med i beräkningen. Ultegra di2 är lättare, så jag måste upp på Red Etap AXS för att komma nära i vikt, Force är ca 400 gram tyngre än Ultegra Di2. Jag kommer fortsätta med 1x, dom få gånger jag behöver högre maxhastighet så byter jag klinga.

emilh

Aktiv medlem
Eftersom det säljs hela nav med rätt body så tror jag nog det går att få tag på bara en lös body också. Maila Hope och fråga om artikel#?

Min BokehTi genomgår snart byte från Red/Force 22 till GRX Di2. AXS lockade tyvärr inte med alldeles för många egna standarder.

Spacekitty

Aktiv medlem
emilh sa:
Min BokehTi genomgår snart byte från Red/Force 22 till GRX Di2. AXS lockade tyvärr inte med alldeles för många egna standarder.

Inget är helt bestämt än. Kan vara att jag stannar kvar på Di2 tills Shimano släpper 12 för lvg, jag fuskar med XT bakväxel för att kunna ha större kassetter vid behov.

tillägg: det är ju mest det där med att man börja fundera på uppgraderingar när kylan kommer smygande...

Senast ändrad:

Spacekitty

Aktiv medlem
Jag fortsätter här så har jag mina 12 delat fundering samlade. Muffin kan också få tjuvtitta här emellanåt för hjälp/stjälp.

Rotor och KCNC har "små" 12 delade kassetter för HG body, i utväxlingar som skulle fungera för mig. Då behöver jag inte stöka med att byta till XDr body på vare sig trainer eller några hjul.

Då behövs RED/Force AXS handtag och bromsar + Eagle XX1/XX0 bakväxel och standard kedja för 12-delat (ingen special flattop).

axel_foley

Ny medlem
Någon som vet om det går att använda 12 delad sram ass grupp med gamla quarqen? alltså 11 delad chainring!

emilh

Aktiv medlem

axel_foley

Ny medlem
surt! hört om de är fler drevbyggare på g? borde ju vara en marknad
kör ju 130bcd än så länge

Spacekitty

Aktiv medlem
Nära på ett år senare dök den upp för uthämtning igår, försenad pga jultomte, Corona och ANNAT. Jag funderade förra veckan på om det inte är dags att sälja hjulen :confused:

9040EC59-080F-4C92-998E-CBAFE454EDD8.jpeg

kroem

Aktiv medlem
BUMP! Vart kan jag hitta en Hope XDr body som typ "finns" och inte bara virtuellt? XD kanske funkar med...

Spacekitty

Aktiv medlem

Mayhem

Aktiv medlem
BUMP! Vart kan jag hitta en Hope XDr body som typ "finns" och inte bara virtuellt? XD kanske funkar med...
Heh. Har du bråttom skulle jag kunna avvara en från mina hjulbyggen som inte är påbörjade än…

Topp