Hope kundservice, har jag för höga förväntningar?

Vizual54

Aktiv medlem
Hope kundservice, har jag för höga förväntningar?
Provmontera en kassett, om gängan är ok så gradar du bort skägget på 5 min och går vidare i livet.
Nja, lite svårt nu innan jag vet hur det går med Wiggle. Så fort jag vet om de kommer skicka en ny body och inte vill ha tillbaka den gamla kommer jag såklart försöka montera. Har svårt att se att det egentligen kommer vara något problem och om det är det antar jag att kassetten kommer vinna över bodyn och göra mos av gängorna.
 

Manurhin2

Aktiv medlem
Hope kundservice, har jag för höga förväntningar?
Nja, lite svårt nu innan jag vet hur det går med Wiggle. Så fort jag vet om de kommer skicka en ny body och inte vill ha tillbaka den gamla kommer jag såklart försöka montera. Har svårt att se att det egentligen kommer vara något problem och om det är det antar jag att kassetten kommer vinna över bodyn och göra mos av gängorna.
Om du får på kassetten så behöver du ingen ny.
Det enda jag kan tänka mig kan krångla är om skägget uppstått av en slö/trasig platta på gängverktyget och då skulle också gängan kunna vara för grund.
Får du på kassetten så funkar ju bodyn och det är bara att köra, gängan kommer att hålla och några fildrag kommer aldrig att synas annat än i ditt minne.
 

darkforce

Aktiv medlem
Hope kundservice, har jag för höga förväntningar?
Tycker Hope betett sig exemplariska o tagit sig tid o svara seriöst o utförliga svar med hänvisning till korrekt hantering av ärendet

Köper jag en sigma framlampa hos nisses cykel & skrot som visar sig va defekt inte f*n kontaktar iaf jag sigma utan ja går givetvis till nisse som sålt varan till mej i första hand.. Vägrar nisse o ger mej fingret då skulle jag först gå till annan återförsäljare o förklara läget vägrar dom oxå, Ja då skulle ja nog börja tänka tankarna på kontakta tillverkaren förklara läget o fråga om råd/tips ang lösning på problemet
 

Vizual54

Aktiv medlem
Hope kundservice, har jag för höga förväntningar?
Om du får på kassetten så behöver du ingen ny.
Det enda jag kan tänka mig kan krångla är om skägget uppstått av en slö/trasig platta på gängverktyget och då skulle också gängan kunna vara för grund.
Får du på kassetten så funkar ju bodyn och det är bara att köra, gängan kommer att hålla och några fildrag kommer aldrig att synas annat än i ditt minne.
Men om jag inte får på kassetten och gör mos av gängorna så vill jag inte stå med skägget i brevlådan. Därav frågan till Hope från första början. Och därför kan jag inte montera den nu förrän jag vet om Wiggle vill ha tillbaka den oförändrad.

De flesta missar frågan i det här. Det handlar inte om vem jag ska kontakta. Det har jag redan fått svar på från producenten.
Det finns ingen regel som säger att all garanti/support måste gå via återförsäljare. Det är helt upp till producenten att välja om de vill ta hand supportärenden eller hänvisa till sina återförsäljare. Det är helt upp till dem vilken servicenivå de vill lägga sig på olika producenter gör på olika sätt.
Däremot finns det, som vissa verkar blanda ihop det med, i Sverige reglerat vad en återförsäljare har för ansvar gentemot en konsument men det är helt irrelevant här.
Det har heller inget med huruvida jag skulle kontakta Samsung, LG eller Volvo om jag skulle få en trasig produkt levererad. Jag har inte de förväntningarna när jag köper de produkterna och skulle sådeles kontakta återförsäljaren om det var något fel på dem. Hade jag köpt DT Swiss nav hade jag nog inte heller förväntat mig att kunna kontakta dem direkt.
Det handlar heller inte i huruvida Hope har gjort rätt eller fel. De har gjort rätt enligt deras rutiner. Sen stämmer inte dem med mina förväntningar och det var ju synd.
Och det var ju det som var frågan, huruvida jag hade för höga förväntningar och vad ni har för förväntningar i liknande situationer.
Det verkar ju onekligen som jag kanske har haft för högt ställda förväntningar på hur Hope skulle lösa ett garantiärende. Sen kan man ju undra hur jag byggt upp dessa förväntningar. Förmodligen genom att läsa hur andra har fått problem lösta och hur nöjda de varit. Samt såklart erfarenhet från andra tillverkare och min kontakt med dem i liknande ärenden.
Visst jag kunde säkert skött kommunikationen bättre men det tycker jag nog de kunde gjort också. Istället för att inte svara alls hade det ju varit bättre att bara skriva nåt i stil med att det är tyvärr så processen ser ut och det finns inget vi kan göra. Eller redan från början bara skriva att testa att montera vi löser det om det skiter sig.

Hur som helst så verkar det ju lösa sig och sen får vi se när det beger sig nästa gång vilken tillverkare jag köper nav av.
 
Senast ändrad:

n3wton

Aktiv medlem
Hope kundservice, har jag för höga förväntningar?
Jag skulle säga att du inte har haft för höga förväntningar, utan att du har haft fel förväntningar. Kontakta Wiggle så kommer detta ärendet lösa sig. Håller du dig till gängse tillvägagångssätt så finns det förmodligen ytterst liten anledning att oroa sig för att ärendet INTE löser sig.
 

ooms

Aktiv medlem
Hope kundservice, har jag för höga förväntningar?
Men om jag inte får på kassetten och gör mos av gängorna så vill jag inte stå med skägget i brevlådan. Därav frågan till Hope från första början. Och därför kan jag inte montera den nu förrän jag vet om Wiggle vill ha tillbaka den oförändrad.

De flesta missar frågan i det här. Det handlar inte om vem jag ska kontakta. Det har jag redan fått svar på från producenten.
Det finns ingen regel som säger att all garanti/support måste gå via återförsäljare. Det är helt upp till producenten att välja om de vill ta hand supportärenden eller hänvisa till sina återförsäljare. Det är helt upp till dem vilken servicenivå de vill lägga sig på olika producenter gör på olika sätt.
Däremot finns det, som vissa verkar blanda ihop det med, i Sverige reglerat vad en återförsäljare har för ansvar gentemot en konsument men det är helt irrelevant här.
Det har heller inget med huruvida jag skulle kontakta Samsung, LG eller Volvo om jag skulle få en trasig produkt levererad. Jag har inte de förväntningarna när jag köper de produkterna och skulle sådeles kontakta återförsäljaren om det var något fel på dem. Hade jag köpt DT Swiss nav hade jag nog inte heller förväntat mig att kunna kontakta dem direkt.
Det handlar heller inte i huruvida Hope har gjort rätt eller fel. De har gjort rätt enligt deras rutiner. Sen stämmer inte dem med mina förväntningar och det var ju synd.
Och det var ju det som var frågan, huruvida jag hade för höga förväntningar och vad ni har för förväntningar i liknande situationer.
Det verkar ju onekligen som jag kanske har haft för högt ställda förväntningar på hur Hope skulle lösa ett garantiärende. Sen kan man ju undra hur jag byggt upp dessa förväntningar. Förmodligen genom att läsa hur andra har fått problem lösta och hur nöjda de varit.
Visst jag kunde säkert skött kommunikationen bättre men det tycker jag nog de kunde gjort också. Istället för att inte svara alls hade det ju varit bättre att bara skriva nåt i stil med att det är tyvärr så processen ser ut och det finns inget vi kan göra. Eller redan från början bara skriva att testa att montera vi löser det om det skiter sig.

Hur som helst så verkar det ju lösa sig och sen får vi se när det beger sig nästa gång vilken tillverkare jag köper nav av.
Ja, om du förväntar dig att du ska kunna bete dig otrevligt och näsvist mot företaget så har du nog för höga förväntningar. Det kanske finns de som bara sväljer och tar det, men för många indikerar nog detta också en jobbig och kostsam kund.
Ditt första mail var helt ok, och du skulle ha nöjt dig där. Ditt andra mail var ok till en början, men andra delen fick iaf mig att tappa hakan. Det du ger uttryck för där är nåt man kan hoppas på, men absolut inte kräva eller förvänta sig. Där kliver du över gränsen, och jag förstår att de inte svarar. Tredje mailet är bara för mycket.
 

glitch

Aktiv medlem
Hope kundservice, har jag för höga förväntningar?
lycka till att hitta ett företag med bättre support

Säger bara Oneup. Helt galet bra support men då har jag alltid handlat direkt från dem utan ÅF emellan men jag har svårt att se att de skulle hanterat mina ärenden annorlunda om en ÅF varit den som sålt produkten i första hand.

Santa Cruz har också varit grymma att göra med - även där har de löst alla problem direkt trots att ramarna levererats av en ÅF från början.
 

Vizual54

Aktiv medlem
Hope kundservice, har jag för höga förväntningar?
Säger bara Oneup. Helt galet bra support men då har jag alltid handlat direkt från dem utan ÅF emellan men jag har svårt att se att de skulle hanterat mina ärenden annorlunda om en ÅF varit den som sålt produkten i första hand.

Santa Cruz har också varit grymma att göra med - även där har de löst alla problem direkt trots att ramarna levererats av en ÅF från början.
Roligt att du säger det eftersom jag har precis samma erfarenhet av oneup. Både vid köp av stolpe som var det var fel på samt när den gick sönder över åt efter köp. Galet bra support.
BikeYoke är också ett företag jag har mycket goda erfarenheter från.
Kom på att jag måste nämna NSBikes också vars support överträffade mina förväntningar.
 
Senast ändrad:

Spinx

Aktiv medlem
Hope kundservice, har jag för höga förväntningar?
Jag hade inte förväntat mig någån hjälp om jag köpt grejorna på Wiggle. Jag hade köpt grejerna i en butik där man kan ge någon på käften om det blir fel !
 

mcperand

Aktiv medlem
Hope kundservice, har jag för höga förväntningar?
Jag hade inte förväntat mig någån hjälp om jag köpt grejorna på Wiggle. Jag hade köpt grejerna i en butik där man kan ge någon på käften om det blir fel !
Jag hoppas att detta bara är ett dumt och dåligt försök till ett skämt, men menar du allvar tycker jag att du ska fundera inte en eller två gånger på din attityd och hur du möter din omvärld utan en hel massa gånger.
 

Spinx

Aktiv medlem
Hope kundservice, har jag för höga förväntningar?
Jag hoppas att detta bara är ett dumt och dåligt försök till ett skämt, men menar du allvar tycker jag att du ska fundera inte en eller två gånger på din attityd och hur du möter din omvärld utan en hel massa gånger.
Jag möter min omvärd på ett sätt som gör att jag ytterst sällan springer på problem! Hårda, bestämda och förutsende nypor levererar oftast bäst resultat, speciellt i affärer.
Tyckare har jag varken intresse eller fördel av att lyssna på!

I en butik kan man redan innan köpet fråga: Vad erbjuder du om prylarna du levererar inte håller måttet? Har vart med om säljare som presenterat helt okej lösningar men också de som backat på att sälja.
Helt plötsligt så löper saker problemfritt. Brukar spela in konversationer med säljare för att enklare kunna göra livet surt för dem om de börjar dribbla.
Har både känat och undvikit att förlora ganska stora summor genom åren genom att va förbred på att slå tillbaka med den metod som är mest verksam för stunden.
Handeln inom många områden känar enorma summor på att svenskar är godtrogna, naiva och drar sig för att ifrågasätta eller hävda sin rätt.
Är du en av dem som inte orkar va förbredd och medverkar till att det går att bedriva gråzoons verksamhet?
Glöm inte att alla som säljer något till dig innerst inne skiter i dig som individ. De vill bara ha dina pengar och få så hög utväxling på dem så möjligt.
Konsumtion är egentligen bara en dåld strid,med vinnare och förlorare.
Teknik köper jag sällan på nätet men är ju allttid en avvägning, orkar man sig ur soffan eller är det värt att klicka på en websida.
Är din privata konsumption den enda handel du gör så förstår jag delvis din oförstårlse till att förbreda dig för girighet bakom din rygg! Har du handlat med mångmiljon belopp så har du säkert sett girighetens ondska i vitögat och förstår tex varför det är väldigt lockande hos ett större företag att systemsätta ett besvärligt reklamationsförfarande .

Slutsatts: Min attityd kommer ta mig vidare när ngn försöker vinna handels striden. Din attityd kommer göra att du förlorar.
Så nästa gång, var vänlig och tänk lite längre innan du slänger ur dig kritik om någons attityd!

Over and Out!
 

mcperand

Aktiv medlem
Hope kundservice, har jag för höga förväntningar?
Jag möter min omvärd på ett sätt som gör att jag ytterst sällan springer på problem! Hårda, bestämda och förutsende nypor levererar oftast bäst resultat, speciellt i affärer.
Tyckare har jag varken intresse eller fördel av att lyssna på!

I en butik kan man redan innan köpet fråga: Vad erbjuder du om prylarna du levererar inte håller måttet? Har vart med om säljare som presenterat helt okej lösningar men också de som backat på att sälja.
Helt plötsligt så löper saker problemfritt. Brukar spela in konversationer med säljare för att enklare kunna göra livet surt för dem om de börjar dribbla.
Har både känat och undvikit att förlora ganska stora summor genom åren genom att va förbred på att slå tillbaka med den metod som är mest verksam för stunden.
Handeln inom många områden känar enorma summor på att svenskar är godtrogna, naiva och drar sig för att ifrågasätta eller hävda sin rätt.
Är du en av dem som inte orkar va förbredd och medverkar till att det går att bedriva gråzoons verksamhet?
Glöm inte att alla som säljer något till dig innerst inne skiter i dig som individ. De vill bara ha dina pengar och få så hög utväxling på dem så möjligt.
Konsumtion är egentligen bara en dåld strid,med vinnare och förlorare.
Teknik köper jag sällan på nätet men är ju allttid en avvägning, orkar man sig ur soffan eller är det värt att klicka på en websida.
Är din privata konsumption den enda handel du gör så förstår jag delvis din oförstårlse till att förbreda dig för girighet bakom din rygg! Har du handlat med mångmiljon belopp så har du säkert sett girighetens ondska i vitögat och förstår tex varför det är väldigt lockande hos ett större företag att systemsätta ett besvärligt reklamationsförfarande .

Slutsatts: Min attityd kommer ta mig vidare när ngn försöker vinna handels striden. Din attityd kommer göra att du förlorar.
Så nästa gång, var vänlig och tänk lite längre innan du slänger ur dig kritik om någons attityd!

Over and Out!
Du skriver att du ger någon på käften, alltså fysiskt misshandlar någon, om du inte får som du vill. Det är en totalt annan sak än att ställa krav och följa det lagen säjer om försäljning till privatpersoner och B2B. Att ta till våld i den situationen gör bara den som har tappats i golvet för många gånger som barn.

Du vet inte ett skit om hur mycket jag upphandlar för eller inte, så kliv av den höga hästen.
 

BJS

Aktiv medlem
Hope kundservice, har jag för höga förväntningar?
Jag möter min omvärd på ett sätt som gör att jag ytterst sällan springer på problem! Hårda, bestämda och förutsende nypor levererar oftast bäst resultat, speciellt i affärer.
Tyckare har jag varken intresse eller fördel av att lyssna på!

I en butik kan man redan innan köpet fråga: Vad erbjuder du om prylarna du levererar inte håller måttet? Har vart med om säljare som presenterat helt okej lösningar men också de som backat på att sälja.
Helt plötsligt så löper saker problemfritt. Brukar spela in konversationer med säljare för att enklare kunna göra livet surt för dem om de börjar dribbla.
Har både känat och undvikit att förlora ganska stora summor genom åren genom att va förbred på att slå tillbaka med den metod som är mest verksam för stunden.
Handeln inom många områden känar enorma summor på att svenskar är godtrogna, naiva och drar sig för att ifrågasätta eller hävda sin rätt.
Är du en av dem som inte orkar va förbredd och medverkar till att det går att bedriva gråzoons verksamhet?
Glöm inte att alla som säljer något till dig innerst inne skiter i dig som individ. De vill bara ha dina pengar och få så hög utväxling på dem så möjligt.
Konsumtion är egentligen bara en dåld strid,med vinnare och förlorare.
Teknik köper jag sällan på nätet men är ju allttid en avvägning, orkar man sig ur soffan eller är det värt att klicka på en websida.
Är din privata konsumption den enda handel du gör så förstår jag delvis din oförstårlse till att förbreda dig för girighet bakom din rygg! Har du handlat med mångmiljon belopp så har du säkert sett girighetens ondska i vitögat och förstår tex varför det är väldigt lockande hos ett större företag att systemsätta ett besvärligt reklamationsförfarande .

Slutsatts: Min attityd kommer ta mig vidare när ngn försöker vinna handels striden. Din attityd kommer göra att du förlorar.
Så nästa gång, var vänlig och tänk lite längre innan du slänger ur dig kritik om någons attityd!

Over and Out!

Menar du allvar så har du en häppnadsveckande avvikande verklighetsuppfattning.

Och du fattar fortfarande inte vem du gör med affären med ens och påstår dig vara en affärsman av guds nåd....
 

jolov

Aktiv medlem
Hope kundservice, har jag för höga förväntningar?
Jag möter min omvärd på ett sätt som gör att jag ytterst sällan springer på problem! Hårda, bestämda och förutsende nypor levererar oftast bäst resultat, speciellt i affärer.
Tyckare har jag varken intresse eller fördel av att lyssna på!

I en butik kan man redan innan köpet fråga: Vad erbjuder du om prylarna du levererar inte håller måttet? Har vart med om säljare som presenterat helt okej lösningar men också de som backat på att sälja.
Helt plötsligt så löper saker problemfritt. Brukar spela in konversationer med säljare för att enklare kunna göra livet surt för dem om de börjar dribbla.
Har både känat och undvikit att förlora ganska stora summor genom åren genom att va förbred på att slå tillbaka med den metod som är mest verksam för stunden.
Handeln inom många områden känar enorma summor på att svenskar är godtrogna, naiva och drar sig för att ifrågasätta eller hävda sin rätt.
Är du en av dem som inte orkar va förbredd och medverkar till att det går att bedriva gråzoons verksamhet?
Glöm inte att alla som säljer något till dig innerst inne skiter i dig som individ. De vill bara ha dina pengar och få så hög utväxling på dem så möjligt.
Konsumtion är egentligen bara en dåld strid,med vinnare och förlorare.
Teknik köper jag sällan på nätet men är ju allttid en avvägning, orkar man sig ur soffan eller är det värt att klicka på en websida.
Är din privata konsumption den enda handel du gör så förstår jag delvis din oförstårlse till att förbreda dig för girighet bakom din rygg! Har du handlat med mångmiljon belopp så har du säkert sett girighetens ondska i vitögat och förstår tex varför det är väldigt lockande hos ett större företag att systemsätta ett besvärligt reklamationsförfarande .

Slutsatts: Min attityd kommer ta mig vidare när ngn försöker vinna handels striden. Din attityd kommer göra att du förlorar.
Så nästa gång, var vänlig och tänk lite längre innan du slänger ur dig kritik om någons attityd!

Over and Out!
 

Bilagor

  • 64F5DA54-D487-4970-B332-F494595B2D1D.jpeg
    64F5DA54-D487-4970-B332-F494595B2D1D.jpeg
    20.1 KB · Besök: 5
P

Paco

Guest
Hope kundservice, har jag för höga förväntningar?
Jag möter min omvärd på ett sätt som gör att jag ytterst sällan springer på problem! Hårda, bestämda och förutsende nypor levererar oftast bäst resultat, speciellt i affärer.
Tyckare har jag varken intresse eller fördel av att lyssna på!

I en butik kan man redan innan köpet fråga: Vad erbjuder du om prylarna du levererar inte håller måttet? Har vart med om säljare som presenterat helt okej lösningar men också de som backat på att sälja.
Helt plötsligt så löper saker problemfritt. Brukar spela in konversationer med säljare för att enklare kunna göra livet surt för dem om de börjar dribbla.
Har både känat och undvikit att förlora ganska stora summor genom åren genom att va förbred på att slå tillbaka med den metod som är mest verksam för stunden.
Handeln inom många områden känar enorma summor på att svenskar är godtrogna, naiva och drar sig för att ifrågasätta eller hävda sin rätt.
Är du en av dem som inte orkar va förbredd och medverkar till att det går att bedriva gråzoons verksamhet?
Glöm inte att alla som säljer något till dig innerst inne skiter i dig som individ. De vill bara ha dina pengar och få så hög utväxling på dem så möjligt.
Konsumtion är egentligen bara en dåld strid,med vinnare och förlorare.
Teknik köper jag sällan på nätet men är ju allttid en avvägning, orkar man sig ur soffan eller är det värt att klicka på en websida.
Är din privata konsumption den enda handel du gör så förstår jag delvis din oförstårlse till att förbreda dig för girighet bakom din rygg! Har du handlat med mångmiljon belopp så har du säkert sett girighetens ondska i vitögat och förstår tex varför det är väldigt lockande hos ett större företag att systemsätta ett besvärligt reklamationsförfarande .

Slutsatts: Min attityd kommer ta mig vidare när ngn försöker vinna handels striden. Din attityd kommer göra att du förlorar.
Så nästa gång, var vänlig och tänk lite längre innan du slänger ur dig kritik om någons attityd!

Over and Out!
🎶....snubben trodde ha va cool.....🎵
 

IM

Aktiv medlem
Hope kundservice, har jag för höga förväntningar?
Tjäna. Och konsumtion. Och pax för att aldrig göra en affär med meddelanden med inlägget som på allvar sparkade igång helgen.
 

poqa

Aktiv medlem
Hope kundservice, har jag för höga förväntningar?
Alltså: Hope skrev ju inte att de vägrade ta emot din vara för en reklamation. De skrev att det skulle kosta frakt, och att det var bättre att gå via wiggle 🤷‍♂️

wiggle har förmodligen marginaler i sina priser för att hantera detta. Hope har kanske inte marginaler mot tex wiggle för att hantera det.
 

HåkanC

Aktiv medlem
Hope kundservice, har jag för höga förväntningar?
Gissar att du är i knarkbusinessen. Det är väl det enda ställe som våld anses rimligt för att lösa affärer.
Svårt att veta, men i vilken bransch skriver man
Har både känat och undvikit att förlora ganska stora summor genom åren genom att va förbred
...
Handeln inom många områden känar.
...

Är du en av dem som inte orkar va förbredd och medverkar till att det går att bedriva gråzoons verksamhet?
...
Konsumtion är egentligen bara en dåld strid,med vinnare och förlorare.
 

Juhlin

Aktiv medlem
Hope kundservice, har jag för höga förväntningar?
Note to self, gör aldrig affärer med den där medlemmen.
Vadå, har du något emot att bli inspelad eller vid affär lämna speciella garantier utöver norm för att köparen ska vara nöjd?

Jag dock extremt tacksam.
Det är bra att annonsera innan affären gått igenom att man förväntar sig att bli behandlad som jordens mittpunkt.

Den taktiken får ju alla seriösa säljare att vända på klacken, lite moment 22.

Låt mig bara avsluta med min första tanke: wow, vad i hela helvete har hänt här?
 

marr

Moderator
Forumvärd
Hope kundservice, har jag för höga förväntningar?
Vadå, har du något emot att bli inspelad eller vid affär lämna speciella garantier utöver norm för att köparen ska vara nöjd?

Jag dock extremt tacksam.
Det är bra att annonsera innan affären gått igenom att man förväntar sig att bli behandlad som jordens mittpunkt.

Den taktiken får ju alla seriösa säljare att vända på klacken, lite moment 22.

Låt mig bara avsluta med min första tanke: wow, vad i hela helvete har hänt här?
Så jäkla segt om postnord slarvar bort paketet. Så kommer de nån tjomme och slår en på käften och sen spelar upp nån inspelning av en själv.
 
Topp