Hunt hjul för trail mtb

Marnil

Medlem
Hunt hjul för trail mtb
Hej, sitter och funderar på nya hjul för min trailcykel. Har fastnat för dessa från Hunt. Nån som har nåt ont eller gott att säga om dem. Ser toppen ut på pappret, rätt innerbredd, hyfsat låg vikt och hubs med bra ingreppsvinkel.
Tack

markar69

Ny medlem
Hunt hjul för trail mtb
Hej, sitter och funderar på nya hjul för min trailcykel. Har fastnat för dessa från Hunt. Nån som har nåt ont eller gott att säga om dem. Ser toppen ut på pappret, rätt innerbredd, hyfsat låg vikt och hubs med bra ingreppsvinkel.
Tack
Jag har 29-tummarna och är helt nöjd. Jag hoppar inte högt men cyklar mest stenigt stök och inte en skråma efter ett års bruk. Trevligt klickande frihjul också. Hade raceface aeffekt-hjul innan och där gick bakaxeln av och drog med sig frihjulet vid samma typ av stökkörning.

manneblask

Aktiv medlem
Hunt hjul för trail mtb
Måste bara höja lite av ett varningens finger för lager i hjul och frihjulskroppen. Körde min Trail Wide i ca ett år och lager i hjulen är helt slutkörda, samma i frihjulskroppen som jag bara körde ca 6 mån (de skickade fel body monterade när jag fick hjulen). Men jättebra kundservice och kanske mer värt innan Brexit än nu tycker jag.

I övrigt så håller de ungefär som liknande alu-hjul i den klassen och det finns många bra alternativ i samma prisklass. Jag betalade bara 349 pund för mina när det begav sig så då var det verkligen värt det.

Hunt hjul för trail mtb
BBE605AF-174B-4B5D-AC90-BDD132DD6869.jpeg

Jag hade inte världens flyt med mina Trail wide från Hunt men jag får väl skylla på handhavande fel och lite otur. Samma spår har dock körts med Horizon V2 och DT swiss e1900 otaliga gånger utan några som helst problem. Mina Hunt höll två vändor & detta var med cushcore i.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer