Hur ändra inställningar på Ultegra Di2 2020?

Putteman

Medlem
Jag har precis blivit med Di2 för första gången.

SHIMANO ULTEGRA DI2 FD-R8050
SHIMANO ULTEGRA DI2 RD-R8050 SS 11SP

Jag försöker lära mig hur det funkar, och förstår att man kan ändra till Semishift mm.

Vad är alternativen på hur man kopplar in sig på nåt sånt här? Kan man köra bluetooth, kabel? Eller vilka alternativ finns det?

Tack!

gsb

Aktiv medlem
Du behöver antingen appen E-TUBE på tekefon och köra över BT eller E-TUBE PROJECT på datorn och koppla sladd mellan USB och porten på din kopplingsbox (samma som du laddar med).
Personligen använder jag datorn, har skitit sig en gång när jag testade med mobil/BT.

Putteman

Medlem
Du behöver antingen appen E-TUBE på tekefon och köra över BT eller E-TUBE PROJECT på datorn och koppla sladd mellan USB och porten på din kopplingsbox (samma som du laddar med).
Personligen använder jag datorn, har skitit sig en gång när jag testade med mobil/BT.
Tack för snabbt svar!

Kan alltså mitt system bluetooth? Har sett att det finns tillbehör att köpa för BT därav min fråga.

gsb

Aktiv medlem
Ja, du behöver EW-WU110 eller EW-WU111 inkopplad på Di2 för att det ska fungera över BT

mkallstrom

Aktiv medlem
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer