Hur är allt annat än föret i GBG?

zinkpasta

Aktiv medlem
Jag tänker mig att vi kan diskutera t. ex. fesk och annat Göteborgs-gôttigt här, och så fokuserar den andra tråden på föret, för de som primärt är intresserade av den biten.

Annat att diskutera: byggen, film från Göteborg (helst cykling, inte Håkan Hellström-konserter), osv.

PS. Detta är inte menat att peka ut någon i den andra tråden, jag är minst lika skyldig till OT där..

SIE

Aktiv medlem
Apropå bikepark så är jag ju bra nyfiken på hur Ägb kommer krattas till för att bli (ännu) mer cyklingsbart. Kommer första ingreppen fokusera på att bygga bort surhål eller är det befintliga stigar som kommer förfinas?
Skall det byggas en ny access till Hobo?
Kommer det göras något för att tillgängliggöra det relativt outnyttjade och svårcyklade området runt fässbergsdalen (anti-flow, blodiga etc).
@slashtmp har du nån intel? 🙂

zinkpasta

Aktiv medlem
Jag hoppas att det inte bikeparkifieras,
utan att fokus blir på liknande jobb som vi gjort på Preachers (..och behöver göra igen/mer) dvs fixa till surhål och ev. omdragningar. Det känns ju rimligast att få igenom hos förvaltarna dessutom.

SIE

Aktiv medlem
Jag hoppas att det inte bikeparkifieras,
utan att fokus blir på liknande jobb som vi gjort på Preachers (..och behöver göra igen/mer) dvs fixa till surhål och ev. omdragningar. Det känns ju rimligast att få igenom hos förvaltarna dessutom.
Preacher's är ju idealet - slingor à la sådana UK trail centers som man ser på GMBN vill nog få ha i Ägb, om det inte vore ist för grusvägarna alltså ;)

slashtmp

Aktiv medlem
Innan beslutet vunnit laga kraft vill jag inte gå händelserna i förväg, mest med respekt för Västkuststiftelsen som är föreslagen förvaltare för Göteborgsdelen. De kan inte börja med något aktivt innan de faktiskt får uppdraget.

Men någon bikepark på det sättet är nog inget som kommer hända😉 Mycket av grejen med stigarna runt Göteborg är ju att de utgår från de naturliga förutsättningarna och det finns ingen anledning att ändra på. Eller så tycker jag i alla fall.

MagerValp

Aktiv medlem
Nån som vill vara med och splitta en box OT-SP41 växelhölje? 25 m för typ 350 spänn, upphämtning på plats.

1661244076457.png

FredriCX

Aktiv medlem
Fri öl på Rolling Bistros Rampage-kväll till den som råkar hitta en liiiiten bilnyckeln till Volvon i Lackarebäck...nånstans vid Noisy, Elins eller dylikt är bra ställen. Tappade igår.

Bilagor

• Screenshot_20220922_172720.jpg
    Screenshot_20220922_172720.jpg
    49.6 KB · Besök: 29

MagerValp

Aktiv medlem
Vem är det som fist kålpudding över hela stan?

Finns väl ingen massaindustri inom olfaktoriskt avstånd, men det luktar så…

SIE

Aktiv medlem
Var i Göteborg kan jag testa sadlar utan att bli ruinerad? Kan man låna hem och testa om man inte vill sitta i butiken en timme per sadel?

Söker ny sadel till grus/trainer/pendlar/ärendehojen då nuvarande kanske inte är optimal. Vill lägga max 1500 kr, gärna mindre. Behöver inte vara 100% räserestetik, men en B17 o dyl är för långt åt casual-hållet.

ylva

Aktiv medlem
Var i Göteborg kan jag testa sadlar utan att bli ruinerad? Kan man låna hem och testa om man inte vill sitta i butiken en timme per sadel?

Söker ny sadel till grus/trainer/pendlar/ärendehojen då nuvarande kanske inte är optimal. Vill lägga max 1500 kr, gärna mindre. Behöver inte vara 100% räserestetik, men en B17 o dyl är för långt åt casual-hållet.
Har lånat hem från specialized concept store. Dock några år sedan nu, men hör med dem! :)

PJF

Aktiv medlem
Inte bott i stan sen 2006. Hur är det med svartklubbarna numera? Att det inte är reggeaklubb varje veckodag i Sandarna numera, är jag införstådd med.

SIE

Aktiv medlem
Har lånat hem från specialized concept store. Dock några år sedan nu, men hör med dem! :)
Kollade deras utbud online, ingen sadel under 1700 kr = hejdå.

Trek Store verkar ha en del till mer humana priser, någon som vet om de kör någon ”try first”-policy?

Maakus

Aktiv medlem
Snart kan man ut och hojja igen!
Ny länk och nya skruvar på g!
Screenshot_20230108-165219.png

Gamla
IMG_20230108_224842.jpg

Snea lagerytor, och ett kedjestag som har mumsat i sig länken.
Det ska inte vare en kant framför lagret i bild

Senast ändrad:

n3wton

Aktiv medlem

Svårt med sadelutprovning! Har hört att man kan prova Specialized-sadlar hos Concept store men kan inte bekräfta det.

Veloform är nog mest känt för ett bra utbud kring lädersadlar (som man får provcykla), men Anders säljer även Ergon-sadlar (som råkar vara min go-to-sadel...).

Just nu har jag någon Specialized-sadel och en Ergon SR Pro som inte är monterade på cykel. Du är välkommen förbi att testa dessa hos mig om du vill, så kanske du åtminstone kan utesluta ett par.😛 Har ett par modeller till som sitter fast på cyklar, så dem kan du åtminstone provsitta.

Jag har lagt enormt mycket tid på att prova sadlar (och håller nog fortfarande på), så jag vet att det kan vara ganska krångligt. Hoppas du hittar något som funkar - sadlar är högst personlig passform på!

SIE

Aktiv medlem
Om någon undrar hur mycket större Trek har fått det i sina nya lokaler så är svaret jävligt mycket större!

Topp