Hur är föret i GBG?

Kristoffer R

Aktiv medlem
Det är faktiskt rätt bra på de stigar som ligger högt. PeterA:s Sisjöutmaning har varit bra hela vintern är bra frånsett några ställen på sträcka 1 och 2.

Men Årekärr gula/gröna spåret (Torrekullaleden och Sandsjöbackaleden) är periodvis totalt kass med på sina ställen 2-3 meter breda lerhål eller så är det översvämmat. Men det går ju att cykla och gå förbi. Jag var ute igår till fots och vandrade gula och försökte dränera några surhål där avrinningen inte funkat.

Kristoffer R

Aktiv medlem
Jag har kört runt lite, bla Torrekullaförintaren (Orange led)

Det har ju varit lite uppehåll senaste veckorna så leden är cyklingsbar och på många ställen kanonfin men det är rätt mycket surhål och partier med halkig lera, en del spänger funkar inte längre och det ligger stora träd ivägen. Så det blev en hel del stopp. Det känns som det finns bättre ställen att köra på tills det blivit lite torrare.

Finfin torr stig här:
image.jpg

Jag släpade och sågade bort några mindre träd som fallit över stigen. Fiskars lilla grensåg är grymt bra att ha med i ryggsäcken. De extra stigbitar som Xenomorf fixat är torra och fina frånsett att vildsvinen bökat sönder å det grövsta på sina ställen.

Plockepinn och rotvältor
image.jpg

Spitzenklasse, extrabiten stig nummer två vid golfbanan. Jo, en fråga: förut var infarten till lite halvhemlig men nu satt det massa extra skyltar från skjutfältet; jag ringde och kollade svararen men är det inte så att den slingan håller sig utanför riskområdet? Eller har folk irrat in på området den vägen?
image.jpg

Jo tiden blev 1:43 med alla stopp! :)

Senast ändrad:

ol__

Aktiv medlem
Är väl lagom att bumpa upp denna tråd. Jag har pga livet inte kört stig på över en månad :( Gissar att det är hårda snabba isfria stigar mestadels?

xyz-saft

Aktiv medlem
ol__ skrev:
-------------------------------------------------------
> Är väl lagom att bumpa upp denna tråd. Jag har
> pga livet inte kört stig på över en månad :(
> Gissar att det är hårda snabba isfria stigar
> mestadels?

Stämmer bra i Sandsjöbacka i alla fall. Finns några få isfläckar, men absolut inget behov av dubb om man tar det lite lugnt.

zinkpasta

Aktiv medlem
rekrevs skrev:
> Nyfiken på föret i Delsjöområdet. Hur stor är
> chansen att hamna på ortopedakuten om man ger sig
> ut där utan dubb?

Enligt uppgift på annat håll (http://happymtb.org/forum/read.php/1/2859888) så ska det funka hyfsat iaf. Jag vågar dock inte chansa utan tänkte kolla pumptracken istället (nån som vet?).

Loftberg

Aktiv medlem
Jag tog en längre promenad för att kika runt på stigarna i Änggårdsbergen idag, och där fanns gott om ställen där jag knappt vågade gå ens. En del utförslöpor var ren svallis. Vet dock inte hur Delsjö ser ut.

Max_max

Ny medlem
I min värld blir det inte mycket halare än det är nu. Körde igår och idag i ängårdsbergen. Sen har man olika tankar om man behöver dubbdäck över huvudtaget. Men bara ut och testa :)

Senast ändrad:

zinkpasta

Aktiv medlem
zinkpasta skrev:
> Jag vågar dock inte chansa utan tänkte kolla pumptracken istället (nån som vet?).

Svarar mig själv: Blank-is, inte cykelbart. Iofs, bermsen och pucklarna var isfria, så om man bara lyckas hålla sig ifrån mellanrummen så kan det gå. :-)

aa.jpg

iddqd

Medlem
Fantastisk dag att jobba hemifrån, samt stå på balkongen och se alla som ska gräva ut bilar för att attackera backen ut från området. Hurra!

per.e

Ny medlem
Jag såg en tapper cyklist på en fin Canyon HT. Han cyklade några meter emellanåt, men mest fick han pulsa. Blev också hemma efter att ha skottat utanför huset.

Max_max

Ny medlem
Nynorsk alltså, man förstår ju ingenting. Då har jag ändå bott i norge. Ja det hade väl varit värt det om snön legat kvar ett tag ;)
Dom är engagerade, norrmännen det kan man inte säga annat om.

BjornR

Aktiv medlem
Ola skrev:
> Mycket snö i Sisjö-Oxsjö området samt i
> Änggården, hur ser det ut i Delsjön?

Skidåkning eller grusvägsrally i delsjön/skatås.

per.e

Ny medlem
Lite utmaning att cykla till jobbet idag efter tre dagars cykeluppehåll. Jag trodde i min enfald att det på tre snöfria dagar skulle vara bra framkomlighet. Det gick att cykla och jag ångrar inte att jag valde cykeln, men på min korta väg till jobbet fanns flera passager där cykelbanan inte var plogad alls och några sträckningar där cykelbanan agerar snöförråd.
Rutt: Margretebergsgatan -- Carl Slottsgatan -- Apotekarbacken -- Sahlgrenska -- Wavrinskys Plats -- Chalmers.
Funderar på en tur i skogen imorgon, men det får nog bli på skidor.

JimmyDr

Ny medlem
I morse var det halt överallt och nu på eftermiddagen mindre halt men mer slirigt i slasket.
Kommer inte vara njutbar cykling än på några dagar... :(

Pfaff

Aktiv medlem
Max_max skrev:
> Nynorsk alltså, man förstår ju ingenting. Då
> har jag ändå bott i norge. Ja det hade väl
> varit värt det om snön legat kvar ett tag ;)
> Dom är engagerade, norrmännen det kan man inte
> säga annat om.

Om det är länken ovanför ditt inlägg du syftar på är texten skriven på Bokmål...

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer