Hur är föret i GBG?

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Rattnalle sa:
Skatås är förmodligen också OK ute i skogen men de större grusvägarna är totalt livsfarliga just nu. På ett ställe på vägen hem idag gick jag i diket och fick bära cykeln för den vägrade sluta glida i sidled om jag försökte leda den trots dubb.
om man tyckte det igår är det inget mot vad det är idag :) nu har den här snöpuckelpisten fått några cm nysnö ovanpå så om man förut åtminstone såg var det kunde vara extra spännande så är det helt dolt just nu :) dock har de varit snabba med att snöröja cykelbanorna, kl 5:30 var nästan alla jag använder nyröjda och fina. Kanon.

Rattnalle

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Sambal Oelek sa:
Rattnalle sa:
Skatås är förmodligen också OK ute i skogen men de större grusvägarna är totalt livsfarliga just nu. På ett ställe på vägen hem idag gick jag i diket och fick bära cykeln för den vägrade sluta glida i sidled om jag försökte leda den trots dubb.
om man tyckte det igår är det inget mot vad det är idag :) nu har den här snöpuckelpisten fått några cm nysnö ovanpå så om man förut åtminstone såg var det kunde vara extra spännande så är det helt dolt just nu :) dock har de varit snabba med att snöröja cykelbanorna, kl 5:30 var nästan alla jag använder nyröjda och fina. Kanon.
Jag sket faktiskt I att cykla idag eftersom jag antingen cyklar genom isbanan eller får ta en stor omväg runt som jag inte kände för.

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Nu då, värt att bege sig till Ägb (utan dubbdäck) eller Skatås (pumptrack) tro? Blev inte av i veckan, men i dag måste det ju cyklas nånstans iaf..

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Svarar själv dårå: tungrullat men riktigt bra till största delen. Isen som finns har till största delen täckts med snö som töat/frusit ihop så det greppar också.

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
nu är det riktig knepig snö!! :( det har snöat, smält, fryst, snöat, smält, fryst, smält, fryst. Så det är liksom inte snö längre, det är någon sorts vit is. Riktigt tungt att ta sig fram där det inte är upptrampat. Inget vidare grepp heller.

Verkar som det ska fortsätta ett tag...

2018-02-2107_12_37-YrVrvarseltimefortimeforLexbyVstraGtalandSverige.png

men om långtidsprognosen stämmer så ska det bli kallare framåt helgen och hålla i sig ett tag. Fast då är ju snön redan som den är. Man får hålla sig på redan upptrampade ställen då helt enkelt :)

kolan

Medlem
Hur är föret i GBG?
Var ute en sväng nu, krispigt och fint men jag gav upp efter 100 meter in på "stans väg" ^^ för tungt och svårcyklat för min del...blev en sväng på upptrampade grusvägar efter Kåsjön och Åstebo men det var inget vidare heller, skumpigt. Blir nog inget cyklande på ett tag, får ta fram pimpelspöt istället :)

edit:någon som har gps på MTB-banan i skatås att dela med sig, tänkte jag skulle testa den när det blir bättre före.

Senast ändrad:

Orwar

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Tungt och svårtrampat var ordet. Var ute och fånade mig i ett par timmar nu. Fick trampa i nerförsbackarna också för att inte stanna.
Egentligen mer eller mindre ocyklingsbart men trots det väldigt gött att vara ute och stånka i det fina vädret.

edvin_m

Medlem
Hur är föret i GBG?
Precis kört i ÄGB. Helt ok ändå, lite lössnö där det är öppet och inte uppkört, lite halvhalt där det är packat men det går bra utan dubbdäck.

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Ja, önskar nästan att jag hade filmat bilkaoset nedanför backen upp till backen/masten. Folk som försökte komma upp för isiga backar med enbart framhjulsdrift är för festliga..

Brudarebacken20180225.jpg

Spårval ovanpå Getryggen:
Getryggen.jpg

BjornR

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Har något att se fram emot imon då jag planerat att köra lätt uppför och kul utför. Finns typ inget roligare nu än att försöka hålla singelspår i sommarhastighet och framhjulssläpp rakt ut i mjukare snön och flyga över styret. Sjukt safe och kul :D

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Ja, klart underhållande. Som sagt, riktigt svårstyrt utanför de upptrampade områdena.. men åas betydligt mjukare än vanligt att falla ja. :-)

BjornR

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Grisryggen ner till dammen? Japp, jag å några kompisar körde några åk.

edit: Vetestigen på trailforks.

Senast ändrad:

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Helt magiskt nu!!! Men det är fortfarande rätt tungt om man lämnar det upptrampade, dock bättre nu med hårdare skare, ibland kan man rentav cykla på skaren men det är undantagsfall. På bilden här visas medelmycket snö och typiskt asbra stigar!! :) emellanåt var det ännu mer snö. Känns som man får passa på lite denna vecka nu när det ska vara kallt och härligt! :)

20180226_165848.jpg

Jolinwood

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
katastrofdåligt idag, en hinna av slush/is över åtminstone södra halvan av Änggårdsbergen. Gick knappt att gå. Finns det terrängskridskor?

edvin_m

Medlem
Hur är föret i GBG?
Skridskor hade varit kul i skogen idag.

DSC_1346.JPG

Total isbana nerför de flesta stigarna i ägb. Körde lite ovanför Eklandahage, där var det bättre. Den mesta snön hade smält bort och bara enstaka isfläckar. Typ Eklanda Switchbacks, Overwatch, Dubbelbranten...

D i U

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
edvin_m sa:

Total isbana nerför de flesta stigarna i ägb. Körde lite ovanför Eklandahage, där var det bättre. Den mesta snön hade smält bort och bara enstaka isfläckar. Typ Eklanda Switchbacks, Overwatch, Dubbelbranten...
Eklandahage, samma som eklandahöjd? Har planer att köra ägb i helgen men den där isen ser ju inte så kul ut. Hade tänkt utgå från parkeringen Eklandahöjd å köra lite i närheten men de kanske inte går?

edvin_m

Medlem
Hur är föret i GBG?
D i U sa:
edvin_m sa:

Eklandahage, samma som eklandahöjd? Har planer att köra ägb i helgen men den där isen ser ju inte så kul ut. Hade tänkt utgå från parkeringen Eklandahöjd å köra lite i närheten men de kanske inte går?
Skrev fel, ska vara Eklandahöjd :) Sanhöjdeb rpecis vid parkeringen var avsmält avsmält, men så fort man kom lite högre upp så var det blankis överallt det har gått eller cyklats.

D i U

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
edvin_m sa:
D i U sa:
edvin_m sa:

Skrev fel, ska vara Eklandahöjd :) Sanhöjdeb rpecis vid parkeringen var avsmält avsmält, men så fort man kom lite högre upp så var det blankis överallt det har gått eller cyklats.
Grymt! Då kan jag iallafall köra lite i sandhöjden och stigarna du kört på.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer