Hur är föret i GBG?

ulfalf

Medlem
Hur är föret i GBG?
Hur ser det ut i Sandsjöbacka, i höjd med Hagryd Dala osv., är det cykelbart utan dubb? Och hur är det på landsvägarna? Kan man cykla runt Lygnern på sommarsulor t ex?

Kniven

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Snöade inatt. Vackert fluff. Runt Delsjön och Knipeflåg upp mot 15cm. Sannolikt mindre i Änggården. Prognosen pekar på ett par plus mitt på dagen med kalla nätter dagarna framåt. Sannolikt har vi en del isiga stigar över påsken, beroende på hur mycket av nysnön som hinner packas av fötter och däck.

Rattnalle

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Jag hade nog inte orkat släpa hit en cykel. Tycker ju inte att det är värt att försöka med skogen utanför dörren riktigt än :-)

ulfalf

Medlem
Hur är föret i GBG?
Då blir det nog Sandsjöbacka till fots istället. Har hört att det ska finnas finfina stolpar där som hjälp när man ska upp på spångar!

kolan

Medlem
Hur är föret i GBG?
Var helt ok fäste idag på stans väg, vildmarksleden, grön/vit, kåsjörundan. Nysnön har gjort att isbanorna under inte känns av (inte där jag var) och jag kör odubbat. Det enda var att snön på vissa partier var lite tjockare så framhjulet ville gärna glida iväg i den mjöliga konsistensen. Lyckades ramla tre gånger iaf, en OTB som jag lyckades avstyra genom att kliva av innan och låta cykeln volta :)

Bilagor

Ola

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Var ganska bra i Änggården idag sen eftermiddag, det fanns is i skuggor emn var lätt att undvika,/gå runt, en del helt is och snöfria stigar. Körde med sommardäck, niemas problemas.

Ola

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
D i U sa:
Ola sa:
Var ganska bra i Änggården idag sen eftermiddag, det fanns is i skuggor emn var lätt att undvika,/gå runt, en del helt is och snöfria stigar. Körde med sommardäck, niemas problemas.
Vilket område körde du på?
Kom från 421, sen över piggsvinet till Axelmossen, till toppen, sen mot Bifrost, till Eklanda, sen upp igen och hem via episka.

Ola

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Grymt fint från Horsicka till Kållered samt från Kållered till Sisjön, hade inget behov för dubbdäck.

rayy

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Ooookej Westling:
Long story short om Änggården så är väldigt mycket grejer åkbara nu. Hårt undertill, tror inte tjälen gått ur alls egentligen. Den snö som ligger är inte så fruktansvärt hal, de flesta snöiga partier gick att svänga omkring på utan större problem. Värre är det med de större promenadstråken som ligger i skuggläge, där är det rodelbana fortfarande.

C-dale

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
HHHR är nu krattad från brantpartiet. Originalsträckningen plus ett par Svartvitt-varianter. Svartvitt-varianten från toppen har lite snö o ett par isfläckar, men är helt körbar.
Staffans Störtlopp med varianter har varit snöfria ett bra tag nu.

DSC_0084.JPG

Senast ändrad:

D i U

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
C-dale sa:
HHHR är nu krattad från brantpartiet. Originalsträckningen plus ett par Svartvitt-varianter. Svartvitt-varianten från toppen har lite snö o ett par isfläckar, men är helt körbar.
Staffans Störtlopp med varianter har varit snöfria ett bra tag nu.
Vart ligger de?

Eric W

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Episkt Staffan. HHHR är aldrig fel. :D Har du någon koll på resten av Lackarebäck?

DiU: Lackarebäck. Se Trailforks m.m

Rayy: låter lovande :D

Senast ändrad:

Tant_Trek

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Den här bilden sammanfattar ganska väl underlaget i Partille Paradiset nu idag. Allt mellan snorhal is, skarsnö, snömodd/slask, knasterhård snö och underbar torr hård barmark!
Happy_1.PNG

Den här bilden sammanfattar ganska väl hur mycket ork jag har i benen...
Happy_2.PNG

Som sagt, soligt och fint och på en del ställen riktigt torrt! Blev en runda på ca 3 timmar, men då var det bitvis mycket puttande/bärande pga dödsis.
Happy_3.PNG

kolan

Medlem
Hur är föret i GBG?
Rattnalle sa:
Skatås är blött men snöfritt det jag sett från grusåttan på väg till jobbet.
Ok, jag tog en promenad på golfbanestigen för några dagar sedan och då såg det ut såhär. Att det är blött kan man ju leva med men isbanorna är ju inte roliga om man inte gillar att leka med döden :)
Antar att det inte hunnit smälta bort helt ännu.

Bilagor

Erik O

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Någon som har koll på status för pumptracken i Skatås? Sugen på att sticka upp en sväng med grabben i finvädret ?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer