Hur är föret i GBG?

m3lk3r

Medlem
Hur är föret i GBG?
Säger det igen: vi borde lassa upp grus och skit på brudarebacken och göra ett eller två spår med små berms och hopp..

blunder

Ny medlem
Hur är föret i GBG?
Jag har bil i helgen och skulle vilja ge mig ut någonstans lite längre bort än ängården. Hur ser det ut med vatten i delsjön, paradiset, och sandsjöbacka?

Finns det något annat område lite lagom långt bort som man borde besöka?

Rattnalle

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?

revben

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Helt ok i de delar av Paradiset jag hojade i idag (upp vid Berghalla sporthall, Nutty nuts, Flatwater DH, Slickrocks o lite runt där). Blött där det brukar vara blött men annars bara fuktigt med lite lerhål här o där. Den sedvanliga hästskiten vid flatvattnet. Tog det piano eftersom jag inte är helt frisk men det hade gått ännu lättare om jag cyklat fortare såklart.

Tant_Trek

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Samma del av Gbg-ish som Partille/Paradiset men andra sidan motorvägen, sprang idag på Bohus-/Vildmarksleden vid Haketjärn. På de flesta ställen hårt och fortfarande lite frusen barmark, samt en del vanlig normalfuktig barmark. Förvånansvärt få surhål, men alla ställen med spång får man vara extremt försiktig på, plankorna och även de flesta rötter är mättade av vatten. Hala med dubbskor. Så, trivsamt cyklingsbart, men spång-och rotvarning!

Loftberg

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Shrue gillar Föret i ÄGB just nu:

20190216_130851_033-01.jpeg

20190216_134035_022-01.jpeg

Jag tog det lite mer piano...

För övrigt går det snabbt fram med grusningen nu. Fässigt har redan förändrats på bara 3 dagar:
20190216_115305.jpg

Senast ändrad:

D i U

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Revben: aha tack!

Loftberg: snyggt kört på hoppet, ett hopp jag aldrig kommer komma över. Jag tar inte ens lilla hoppet över liggande trädet 10 meter längre upp :/.

Tant_Trek

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Partille/Paradiset till fots igår och idag (löparsko samt vandringskänga), det är blött och mjukt alltså! Träffade igår några tappra tvåhjulare på väg nerför, de sa det jag misstänkte: mycket halt på vattenmättade rötter och spång. Men det är ju superfint i skogen i övrigt, och sikten är ju som bäst nu innan allt börjar grönska igen! Man ser mycket med nya ögon, och även när man färdas med annan hastighet så ser ju naturen annorlunda ut än man alltid hinner observera cyklandes.

D i U

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
44DBA1DE-0A31-46E9-9970-AE9A33A585D4.jpeg

Som nämts i ängårdstråden så se upp för blockade stigar! Hittade inte mindre än 5 blockningar längs ”hobo” ner mot ”ugglestigen” idag samt stigen som går mellan sandiga och ut till ljungheden! Rejäla stockar och döda träd ligger över stigarna precis innan/efter kurvor, mindre hopp å små utförslöpor så se upp!

Såhär såg ena blockningen ut på hobo i förmiddags. Annars grymt fint på stigarna idag :).

Tant_Trek

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Partille, Lexby/Paradiset idag, på vandringsben: huvudsakligen torrt och fint! Träffade 2 MTB:are som inte direkt verkade missnöjda!
Inga allvarligt blockade stigar, men det har blåst ner en del grenar och kvistar här och var. (När man går till fots försöker man såklart passa på att dra undan det värsta från stigarna. Men ändå. Många murkna gamla träd här och var, som ger upp och lägger ner.)

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?

clnr

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Hur ser det ut på stigarna nu? Tänker mest på Delsjöområdet. Är inget fan av att köra i för mycket lera. Både för min upplevelse och för att inte göra mer avtryck än vanligt i området.

m3lk3r

Medlem
Hur är föret i GBG?
Hur ser det ut på stigarna nu? Tänker mest på Delsjöområdet. Är inget fan av att köra i för mycket lera. Både för min upplevelse och för att inte göra mer avtryck än vanligt i området.
Idag var det lite blötare inne i skogen än jag trodde efter detta högtryck som varit så efterlängtat. En del stigar som ligger högt upp med mindre skugga var riktigt bra idag.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer