Hur är föret i GBG?

D i U

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Förresten, ni som kört nya pine forest rut line, hur kommer det sig att det finns loggningar på strava från 2011 när stigen/segmentet verkar nytt sedan kanske årsskiftet?

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Förresten, ni som kört nya pine forest rut line, hur kommer det sig att det finns loggningar på strava från 2011 när stigen/segmentet verkar nytt sedan kanske årsskiftet?
Skulle gissa pga dålig gps-loggning. Kollar man heatmap (Stava/TF) så finns det ju spår överallt, även för folk omöjligen kan ha cyklat/rört sig.

Mer OnT så var föret i Lackarebäck också bra nu. Mestadels lagom fuktigt så fint grepp, men surhål osv har givetvis inte torkat upp på långa vägar.

D i U

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Skulle gissa pga dålig gps-loggning. Kollar man heatmap (Stava/TF) så finns det ju spår överallt, även för folk omöjligen kan ha cyklat/rört sig.

Mer OnT så var föret i Lackarebäck också bra nu. Mestadels lagom fuktigt så fint grepp, men surhål osv har givetvis inte torkat upp på långa vägar.
Aha ja såklart, körde hem kom där idag iallafall :P. För att jag också skall hålla mig till ämnet så var ägb riktigt fint idag, kört några nya riktigt bra stigar borta i Eklanda.

yonsson

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Det låg några större stenar samt en större gren som ”hinder” i den tidiga delen av Laxtrappan nu på morgonen. Jag blev överrumplad och hann inte stanna och plocka bort grejerna.

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Kan rapportera att sprängstenkistorna är torra och fina:
WhatsApp Image 2021-04-16 at 11.21.40.jpeg

"Tuppens minut", Sjöbergen

Föret för drog- och vapensmuggling containervägen bedöms lite kärvare sen Encrochat och Sky knäcktes, men visst går det hitta flow här och där:
WhatsApp Image 2021-04-16 at 13.14.32.jpeg

Utsikt från Stora Billingen mot hafvet och Hisingen ("Hisingen - bäst på avstånd", denna slogan kan Gbg stad få gratis av mig, bara de ber snällt).

I övrigt så var stigarna här allt mellan torra och lite lerigare. Utifrån detta bedömer jag att det kommer vara riktigt bra till största delen i Ägb till helgen, och ganska blött och lerigt i Delsjö-området.

Maakus

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Det är en stenkista nånstans på Sjöberget som jag har kikat på men inte riktigt försökt mig på ännu, kanske är den på tuppens minut.

Du får dra ihop en Happyride Sjöbergen/Stora Billingen :)

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Det är en stenkista nånstans på Sjöberget som jag har kikat på men inte riktigt försökt mig på ännu, kanske är den på tuppens minut.

Du får dra ihop en Happyride Sjöbergen/Stora Billingen :)
Hehe ja, den är lite lurig då det finns en bra linje och om man missar är det rätt arga stenar på sidorna. Men det brukar gå bra :-)

Kan absolut visa runt lite nån dag, då det är så litet område så vill jag dock inte köra några större grupper utan 3-4 pers känns som max, annars blir det lite som när man möter Dawn patrol/nån annan store-raid i Änggården med 50 pers och blir en rabiat motståndare till cykling i området. (Privat hangup, inser att inte alla känner så för cykling i grupp. :-D )

SIE

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Lite OT: tänker avvika från hemmastigarna och bege mig till Hisingsparken. Har någon tips på vilken kvartil (?) som är roligast A B C eller D? Kör vanligtvis blått och rött i ägb, väldigt sällan svart, klippinfernon typ DH for Oldies/goats etc går fetbort.

7E8DB1A1-E64A-44F3-9DE4-38A18FFA3C21.jpeg

MagerValp

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Jag har inte hunnit testa den själv, men den trevliga boken Mountainbike kring Göteborg rekommenderar en slinga som binder ihop de flesta blåa stigarna i B och D.

Senast ändrad:

D i U

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Änggården var riktigt torr idag, Eklanda fornminnet så torrt att de rök i switchback/overwatch mfl. Någon som brukar åka den nya stigen som går höger ner innan fornminnet med slut nere vid grusvägen? Den har varit avspärrad med grenar å skit längst ner senaste två gångerna jag kört där.

MagerValp

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Tokstollen i Ruddalen steppat upp det. Tidigare har det varit lite pinnar här och där, men nu är det hela träd som idioten brutit vid rötterna och lagt ut i stigen. Flera nedsågade stammar och hela gamla träd som släpats ut. Tunga pjäser, måste tagit en stund. Riktigt tragiskt att han känner att han behöver döda träd och förstöra naturen för att sabotera för oss cyklister.

Skickar in en polisanmälan om skadegörelse, men någon här kanske har en mer konstruktiv kontakt? GSC eller parkförvaltningen eller nåt?

Ta det försiktigt där ute.

7CD3A443-C632-40CC-8896-E9AE4A801CE5_1_105_c.jpeg

SIE

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Tokstollen i Ruddalen steppat upp det. Tidigare har det varit lite pinnar här och där, men nu är det hela träd som idioten brutit vid rötterna och lagt ut i stigen. Flera nedsågade stammar och hela gamla träd som släpats ut. Tunga pjäser, måste tagit en stund. Riktigt tragiskt att han känner att han behöver döda träd och förstöra naturen för att sabotera för oss cyklister.

Skickar in en polisanmälan om skadegörelse, men någon här kanske har en mer konstruktiv kontakt? GSC eller parkförvaltningen eller nåt?

Ta det försiktigt där ute.

Visa bilaga 485798
☹️ Kan du komplettera anmälan med försök till personskada (eller vad det nu heter på rättspråk) utöver vandaliseringen?

Edit: när jag började läsa ditt inlägg trodde jag först att Tokstollen var en stig i Ruddalen, har ju ingen koll där..

MagerValp

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
☹️ Kan du komplettera anmälan med försök till personskada (eller vad det nu heter på rättspråk) utöver vandaliseringen?
Får erkänna att jag har dålig koll på hur man på bäst sätt navigerar rättssystemet här i landet. Det finns en e-tjänst för att anmäla skadegörelse, så jag satsade på den.

Det är flitigt med cyklister i Ruddalen nu, man hejar ju på folk nästan varje runda, så det är väl bara bra om det skulle komma in några fler anmälningar.

Edit: när jag började läsa ditt inlägg trodde jag först att Tokstollen var en stig i Ruddalen, har ju ingen koll där..
😅

På den positiva sidan så blev jag med gps igår så jag passade på att spela in träningsrundan. Ligger som unconfirmed på Trailforks nu, Ruddalen Runt: https://www.trailforks.com/confirm/view/route/328333/

Det är en lätt uppdaterad och justerad variant på den klassiska blåa slingan.

SIE

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Får erkänna att jag har dålig koll på hur man på bäst sätt navigerar rättssystemet här i landet. Det finns en e-tjänst för att anmäla skadegörelse, så jag satsade på den.

Det är flitigt med cyklister i Ruddalen nu, man hejar ju på folk nästan varje runda, så det är väl bara bra om det skulle komma in några fler anmälningar.

😅

På den positiva sidan så blev jag med gps igår så jag passade på att spela in träningsrundan. Ligger som unconfirmed på Trailforks nu, Ruddalen Runt: https://www.trailforks.com/confirm/view/route/328333/

Det är en lätt uppdaterad och justerad variant på den klassiska blåa slingan.
@slashtmp som är rutinerad, hade du någon lathund för polisanmälan av stigsabotage?

slashtmp

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
@slashtmp som är rutinerad, hade du någon lathund för polisanmälan av stigsabotage?
Nej, tyvärr, jag har fiskat efter lite hjälp med det men får ta upp det igen 😉 Jag har pratat med polisen och vi kom fram till att brottsrubriceringen kan vara ”framkallande av fara för annan”, men det måste man anmäla på telefon, finns inte bland e-tjänsterna.

Sen är det ju iofs skadegörelse också, men det är lägre straffskala på det.

SIE

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Körde slätta damm/hisingsparken i söndags, massa nya grymma stigar/spår vid flow away att åka på, ut och provkör!!
+1 på den! Var där i lördags, roligaste stigen, här highligtad med lila fluff, var märkligt nog inte ens utmärkt på TF trots seriöst och verkligen oblygt bygge med bl a icke rullbart drop (dock chickenline):
208AD7D0-DCDA-4CA3-8BF6-15D1645CA284.jpeg

D i U

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
+1 på den! Var där i lördags, roligaste stigen, här highligtad med lila fluff, var märkligt nog inte ens utmärkt på TF trots seriöst och verkligen oblygt bygge med bl a icke rullbart drop (dock chickenline):
Visa bilaga 487008
Ja de e en av allt nytt. Borta vid flow away och bermcut finns mängder av nya lines. Åker man motsatt håll från starten av bermcut hittade jag några riktiga brötpärlor också.

SIE

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Lite OT, men vet ngn om det går att rulla droppet från SM-banan vid orienteringsklubben i Skatås om man vill fegreka? Frågar åt en kompis..

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer