Hur är föret i GBG?

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Precis, öppningshelgen sålde de ev slut så vi förbokade inför helgen efter, men då var det extremt lite folk så det hade gått att köpa på plats (via app) vid öppning.

Maakus

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
ÄGB var kladdigt.
Spanade in en ny stig på sjöberget...
Jobbigt hopp att casea.
PXL_20210522_094416222.jpg

MagerValp

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Har baxat upp cykeln till Grisryggen några gånger men det är mycket kånka och lite åka. Finns det nån annan bra stans med typ 90% hällar där man slipper känna att man kör sönder stigar?

yonsson

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Har baxat upp cykeln till Grisryggen några gånger men det är mycket kånka och lite åka. Finns det nån annan bra stans med typ 90% hällar där man slipper känna att man kör sönder stigar?
LITE åka? Det är ju typ Änggårdsbergens längsta spår. Därefter tar du gruset uppför en bit och kör Delikata (som också funkar kanon i väta) så har du en bra runda.

MagerValp

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
LITE åka? Det är ju typ Änggårdsbergens längsta spår. Därefter tar du gruset uppför en bit och kör Delikata (som också funkar kanon i väta) så har du en bra runda.
Episka funkar för mig men Delikata har jag inte lyckats hitta en linje på som jag klarar av. Men visst, det är fina ryggar där. Behöver hitta fler ställen bara, jag har inte hunnit utforska speciellt mycket av Göteborg än.

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Episka funkar för mig men Delikata har jag inte lyckats hitta en linje på som jag klarar av. Men visst, det är fina ryggar där. Behöver hitta fler ställen bara, jag har inte hunnit utforska speciellt mycket av Göteborg än.
Ett alternativ är ju att köra "Piggsvinet" som är ryggen bredvid Grisryggen. Den är väl ännu jobbigare på mpånga sätt, men iaf häll till största delen. Även Högsbo Enduro går på hällar, men man får kämpa lite för att ta sig till den, och man hamnar lite off i slutet.

MagerValp

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Det är det problemet jag har med ÄGB. Man tar sig till någon schysst stig och har några riktigt fina minuter ner för den, men sen står man i en bäckravin och är vilse. Får inte till något bra flow.

Men det är ju helt mitt eget fel, har inte kört där tillräckligt för att hitta bra och kan inte binda ihop stigarna i huvet. Att stå och fippla med Trailforks i skogen dödar ju allt flöde.

Men tack för tips, alla!

yonsson

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Det är det problemet jag har med ÄGB. Man tar sig till någon schysst stig och har några riktigt fina minuter ner för den, men sen står man i en bäckravin och är vilse. Får inte till något bra flow.

Men det är ju helt mitt eget fel, har inte kört där tillräckligt för att hitta bra och kan inte binda ihop stigarna i huvet. Att stå och fippla med Trailforks i skogen dödar ju allt flöde.

Men tack för tips, alla!
Det finns ju två olika läger också. De som utgår från Botaniska och de som utgår från Eklanda. Kör någon av de rundor som redan ligger i Trailforks så lär du dig hitta efter ett tag. Ruddalen är ju mycket svårare att hitta i än ÄGB, det är en vanefråga.

MagerValp

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Horsikan Slickrocks levererade vad namnet antydde. Försökte mig på en cut line som alla coola verkade ta och fick som straff göra kullerbyttor i träsket. Instant karma.

Riktigt sönderkört i början runt sjön. Bilspår först och sen snutten av Bohusleden är mer träsk än led.

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Var ut i Vättlefjäll en sväng, inte så farligt ändå men lite blött där det brukar vara värst. Samt att det var hala rötter. Gick omkull efter en 45-graders rot, kom inte fort men framhjulet bara sköt åt sidan och jag flög åt andra sidan :)

MagerValp

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Börjar bli cyklingsbart i Ruddalen nu, de vanliga surhålen bara. Hittade en halv bänk eller pergola eller nåt i skogen och gjorde lite improviserad stigvård i nederänden av det jag tror heter Slottsbergsslingan shortcut 4.

Det ligger en sån där asfaltsfot till en vägskylt vid gångvägen från Altfiolparken mot Slottsbergmosse och skräpar, borde släpas upp till något av surhålen för att tjänstgöra som improviserad spång. Så jäkla otymplig bara.

Maakus

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Gissar jag rätt om jag gissar att det sällan folk där till skillnad från i Skatås? Har en liten tanke om att dra dit med sonen imorgon.

Mellan 9-13.30, mötte jag 1 herre med hund. 1 herre med avkomma som skulle till ÄGB, 1 herre med sin tjejs vanliga cykel som han sedan trampade runt på banan med.

Ja det är inte många som kör där.

Det verkar dock vara mer populärt bland Voi-människorna. Speciellt efter krogen. Ligger delar och cyklar spridda lite varstans i den skogen.

Hittade t.ex den här idag nedanför.

Bilagor

• PXL_20210721_070434641.LS_exported_66.jpg
    PXL_20210721_070434641.LS_exported_66.jpg
    225.2 KB · Besök: 26

SocialGimp

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Mellan 9-13.30, mötte jag 1 herre med hund. 1 herre med avkomma som skulle till ÄGB, 1 herre med sin tjejs vanliga cykel som han sedan trampade runt på banan med.

Ja det är inte många som kör där.

Det verkar dock vara mer populärt bland Voi-människorna. Speciellt efter krogen. Ligger delar och cyklar spridda lite varstans i den skogen.

Hittade t.ex den här idag nedanför.
Voi i pumptracken? Kan ju vara en kul grej!

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Ja, de där högarna borde ju räcka till en del stora grejer...

Går det att få ett lass med sten också?
Tanken är att renovera pumptracken först (samt fixa en inre variant tror jag, som bara påbörjades vid senaste arbetsomgången i höstas/vintras), och sen kan man ju t. ex. förbättra tablehoppet som är rätt kass just nu (väldigt lätt att överskjuta, skulle behöva förlängas rejält) et.c.

Det var en hel del jobb/tjat att få dit högen/högarna som är där nu vet jag, det var @Kara som gjorde jobbet så hon kan ev. ge mer info om det finns möjlighet att få dit ännu mer grejer, men det får nog nån annan ringa och tjata om isåfall. :-)

Maakus

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Tanken är att renovera pumptracken först (samt fixa en inre variant tror jag, som bara påbörjades vid senaste arbetsomgången i höstas/vintras), och sen kan man ju t. ex. förbättra tablehoppet som är rätt kass just nu (väldigt lätt att överskjuta, skulle behöva förlängas rejält) et.c.

Det var en hel del jobb/tjat att få dit högen/högarna som är där nu vet jag, det var @Kara som gjorde jobbet så hon kan ev. ge mer info om det finns möjlighet att få dit ännu mer grejer, men det får nog nån annan ringa och tjata om isåfall. :-)

Stenen var till det som redan var gjort såg jag på instagram.
Dränering :)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer