Hur är föret i GBG?

MagerValp

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Nån här som kör slingan i Ruddalen och har en lösning på hur man tar sig upp för den här? Det är det sista hindret som jag har kvar att lista ut hur man tar. Kan man göra kaninskutt på 60 cm eller så är det förstås inga problem, men det kan jag inte. Har provat tre olika linjer men jag kör bara fast.

1627497549130.png

PS: Tokstollen som knäcker träd hade varit i farten igen, nu där man kör in i skogen efter gräsplanen nedanför skrinnarhallen. Fick rikta upp två mindre träd han böjt ner och kilat fast för att blockera stigen, förhoppningsvis överlever de...

yonsson

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Nån här som kör slingan i Ruddalen och har en lösning på hur man tar sig upp för den här? Det är det sista hindret som jag har kvar att lista ut hur man tar. Kan man göra kaninskutt på 60 cm eller så är det förstås inga problem, men det kan jag inte. Har provat tre olika linjer men jag kör bara fast.

Visa bilaga 503128

PS: Tokstollen som knäcker träd hade varit i farten igen, nu där man kör in i skogen efter gräsplanen nedanför skrinnarhallen. Fick rikta upp två mindre träd han böjt ner och kilat fast för att blockera stigen, förhoppningsvis överlever de...
Jag brukar hoppa rätt ner där, precis där cykeln står, sedan hålla höger och hoppa ner för det lilla klippblocket som kommer efter. Du kör åt fel håll alltså… 😂

MagerValp

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Ja, på tvärs över stenen där har jag försökt på lite olika sätt. Stenknixen framför ställer till det, jag kommer in med lite för skarp sväng och tappar fart.

MagerValp

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Åh, heter det så. Det är den varianten jag försökt i mitten på rötterna och det steniga till höger. Cykelfan envisas med att fastna med bakänden.

MagerValp

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Nej, det är lätt uppför och ett par rötter och stenar på fel ställe. Blir bara halvfort trots att jag tar sats från din andra hoppklippa.

Men det låter inte som om jag missat något uppenbart, är väl bara att nöta...

Senast ändrad:

MagerValp

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?

Visa bilaga 503128
Gjorde en liten session här i förrgår när jag var ute på rundan och satsade på att bara bomba rakt på roten. Funkar någorlunda, jag kommer upp med båda hjulen, men får stopp sen. Svårt att få med någon fart och balans, men det ska nog gå...

SIE

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Kanske aningen OT, men upptäckte idag att f d fotbollsplanen nedanför Skatås motionscentral, nu grusplan, har blivit till ställplatser inkl nybyggda (?) toaletter av samma stuk som de som finns i Slottsskogen. Har ni bekanta cyklister med husbil som ni inte vill husera själv så kan ni nog med gott samvete hänvisa dem dit.

SIE

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Såg idag att någon med grävskopa håller på att bygga några lite större platåhopp/hips längst nere i budarebacken, i förlängningen av xco-banan. Såg rätt färskt ut så förmodligen läge att låta det sätta sig lite till, ser ut att bli kul.

Och föret var i övrigt fint som snus runt mastrajderna, långevattnet och the edge.

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Yes, OnTrack har haft lite bilder på sitt instagramflöde så det kommer nog bli grymt!

Och föret var/är top notch nu i Lackarebäck också för den delen. Fanns till och med lite loam här och där.

stigfinnare

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Det var i måndags den 23 augusti vid 15-tiden som en kvinna i 35-årsåldern överfölls och misshandlades av en okänd man. Hon angreps när hon promenerade mot parkeringen Delsjöområdet Grindparkeringen cirka 80-100 meter upp på Södra sjöslingan. Området är beläget söder om Stora Delsjön i Göteborg.

Kvinnan utsattes för allvarlig misshandel och svimmade av i samband med överfallet som är rubricerad som försök till mord.

Polisen vill få in fler uppgifter och söker nu personer som befann sig i området i anslutning till händelsen. Aktuellt område är parkeringen Delsjöområdet Grindparkeringen samt området kring Södra sjöslingan. Aktuell tidpunkt för iakttagelser är cirka kl.14:15-16:00. Kvinnan som överfölls är i 35-årsåldern, har brunt hår och bar en beige t-shirt och svarta shorts vid tillfället.

SIE

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?

SIE

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Perfekt idag. Igen.
Käckt vad man hinner med på en timme mellan jobbet och kvällsmaten!
EE661E07-0D96-464F-A68E-1A91E8EC0D0A.png

Edit: Lyssnade på reggae/dub tidigare idag, det sker väldigt sällan.. sen körde jag pb på både Holken och Bongen 😳

Senast ändrad:

Eric W

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Var riktigt torrt och fint i går innan regnet i natt. I alla fall i Ängb.
Känns som den skogen tål en del väta till innan det blir riktigt grisigt.
Med bra tork i dag lär det vara fint igen i morgon.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer