Hur är föret i GBG?

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Kan bekräfta att det var rätt ok, visst, ganska torrt parti på bilden men det var bättre än väntat ändå måste jag säga. Cyklade mest Vättlefjäll.

IMG_20210928_174254.jpg

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Har ingen representativ bild, men ändå. Det var hyffsat blött idag ja! Rätt högt vatten i alla vattendrag också så jag råkade på översvämning på några ställen. Sedan ligger det rätt mycket vatten i skogen där det samlas, typ som ovan bild. Det har inte blivit bättre :)

IMG_20211005_124926.jpg

SIE

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
När det är torrt cyklar jag, när det är halvdant springer jag, när det blåser (västligt) surfar jag, när kroppen är slut eller skadad sitter jag hemma och plinkar gitarr eller kollar serier. Jag tycker jag är bra på att hitta syssla efter väderlek, men jag har fanimig inte lyckats hitta något som lämpar sig extra bra för hällregn. Tips någon?

SocialGimp

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
När det är torrt cyklar jag, när det är halvdant springer jag, när det blåser (västligt) surfar jag, när kroppen är slut eller skadad sitter jag hemma och plinkar gitarr eller kollar serier. Jag tycker jag är bra på att hitta syssla efter väderlek, men jag har fanimig inte lyckats hitta något som lämpar sig extra bra för hällregn. Tips någon?
Det är bara att gå på sponken alternativt gå i ide som gäller då.

n3wton

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Knyppling!

Eric W

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Höstigt fint i skogen nu. HP hade grymt före idag. Blöt där det brukar vara blött, lite halt på rötter men generellt bra före. Någon som har en rapport från delsjön?

cubefritzz

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
blött som tusan i norra bohuslän också, precis som en vanlig svensk sommar med andra ord =), dock lerigare och halare men rätt ok. Satte på feta nobby nic och det gick rätt ok nu med. Så länge det inte kommer is, snö, regn så är jag nöjd =).

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
I skogarna lite norr om Jonsereds herrgård.
Precis. Observera också att det är cykelförbud i Bokedalen. Ska man passera genom där så cykla absolut inte på "Naturstigen". Där ledde jag cykeln och gick. Men den här stigen går lite i utkanten och är ingen uppmärkt promenadstig så det kändes ganska safe att smyga sig förbi här.

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Småplöar på de vanliga ställena, Sjöberg en och Stora Billingens stenhällar greppade bra.
Gott, de brukar ju bli betydligt halare än t. ex. i Änggården då de inte cyklas på lika frekvent..

Fö så är två nyare stigar i området mer eller mindre "öppna" (odolda på Trailforks..) och någotsånär cyklingsbara nu: "Lönngången" och "Tonårsdrömmar", även om det finns en hel del arbete kvar på dem, ffa Tonårsdrömmars nedre del och gruset där man cyklar utmed/i höjd med vägen..

Maakus

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Gott, de brukar ju bli betydligt halare än t. ex. i Änggården då de inte cyklas på lika frekvent..

Fö så är två nyare stigar i området mer eller mindre "öppna" (odolda på Trailforks..) och någotsånär cyklingsbara nu: "Lönngången" och "Tonårsdrömmar", även om det finns en hel del arbete kvar på dem, ffa Tonårsdrömmars nedre del och gruset där man cyklar utmed/i höjd med vägen..

Slet lite på de stigarna tisdag och onsdags.
Fint med liten passage genom staketet :)

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Slet lite på de stigarna tisdag och onsdags.
Fint med liten passage genom staketet :)
Kul att höra. Ffa bermen i slutet av Tonårsdrömmar kommer att arbetas med i närtid, tanken är att den ska bli större så man kan ladda på lite mer och sen hoppa lite också.

Och ja, det var fint att vi fick en öppning i staketet. :-) Vi hade dock önskat lite bredare, så vi får se om det går att få till, eller om inte annat så kapa pinnarna som sticker upp lite så man slipper vara rädd att fastna (kanske ingen risk för fullvuxen på 29" dock).
..Det är väl bra att få ner farten lite innan man korsar vägen iofs, men sen är det ju en småseg trampsektion så man vill ju ändå inte bromsa ner sig helt om man inte behöver det..

stigfinnare

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Ett komplement till ens prognosnörderi: färgkodad översikt över historisk nederbird i Göteborg:
Ack att minnas den torra sommaren 2018, eller det hårdpackade föret från i Mars i år..
Kul! Jag mindes november/december 2020 som torrare, cyklade mycket då. En del var väl snö.
Får mig att tänka att Strava kunde få in ”mm nederbörd de senaste 14 dagarna” i sin såndär väderrapport under varje ride.

Hur är föret i GBG?
Simning

SIE

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Lite lera och pölar här och där men generellt helt ok för säsongen längs getryggen, cliffhanger, kalhygget samt stigarna runt masten.

Eric W

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
9CB8FDF1-AE4E-4FA0-9A73-93F7EC3AA274.jpeg

Höstigt fint i NÖ Delsjön i dag. Oväntat mycket löv på sina ställen, vilket ibland gjorde saker och ting lite driftigt. Mestadels torrt, men där vattnet ej rinner undan har lerhålen etablerat sig för säsongen.

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer