Hur är föret i GBG?

Maakus

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Ägb var blött, halt och mörkt.
Men jävligt gött iaf!
PXL_20211105_162334489.MP.jpg

SocialGimp

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Rastade fjompen igen vid hoppbacken på Brudaremossen imorse. Blåsigt/byigt värre gjorde det svårare än vanligt. Nu vet jag PRECIS hur Emil Johansson känner sig när han flippar runt på blåsiga världsarenor. Dock torrt i backen just nu men snart kommer väl regnet.

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Jussfan, nån som vet varför kickarna på hoppen ändrats (det var ju två olika på hoppen ett tag, det var bra för teknikövning tycker jag, nu är det bara en per hopp). Och det var väl tre hopp innan, nu är det två. Var det tredje/sista för nära arbetsplatsen/ytan där nere?

SocialGimp

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Jussfan, nån som vet varför kickarna på hoppen ändrats (det var ju två olika på hoppen ett tag, det var bra för teknikövning tycker jag, nu är det bara en per hopp). Och det var väl tre hopp innan, nu är det två. Var det tredje/sista för nära arbetsplatsen/ytan där nere?
Mer än vad jag vet men det var ju synd att dom tog bort lite kickar o hopp.

SIE

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Hmm ja sista hoppet var ju med option på att landa 90 grader också. Ngn på CK Master kanske vet?

bjorkkis

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Vad jag har hört så låg det sista hoppet pytte lite inne på någons arrenderade tomt/mark och då ville dom ha bort det utan en egentlig bra anledning. Principsak antar jag.

Gatesaver

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Hmm ja sista hoppet var ju med option på att landa 90 grader också. Ngn på CK Master kanske vet?
Från vad jag har hört som medlem i CK Master, togs det sista hoppet bort för att folk klagade att det var för nära den grusvägen, då man kommer ut i hög fart. Kickarna och hela linjen gjordes klart för 2-3 veckor sedan. Jag har ingen aning varför kickarna gjordes till ett linjeval men själva linjen känns bättre nu.

MagerValp

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Premiär för att köra hemmaslingan baklänges. Rätt intressant hur det lika gärna kunde vara en helt annan plats, samma metrar blir en helt annan upplevelse.

Stötte på några kids i starten som var ute och halkade runt i skogen med vanliga cykellysen. De bad om tips så jag guidade dem till starten på blåa slingan, men det var nog för mörkt för att de skulle kunna cykla.

davlov

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
När det är torrt cyklar jag, när det är halvdant springer jag, när det blåser (västligt) surfar jag, när kroppen är slut eller skadad sitter jag hemma och plinkar gitarr eller kollar serier. Jag tycker jag är bra på att hitta syssla efter väderlek, men jag har fanimig inte lyckats hitta något som lämpar sig extra bra för hällregn. Tips någon?
Bowling?

yonsson

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Japp. Hon var lite snuvig i tisdags och sen får man inte komma tillbaks förens man fått provresultaten även om snuvan försvann efter två dagar.. nolltolerans gäller.
Fjanterier. Min son har varit snuvig i typ 4 månader. Du får pressa ledningen lite, så där kan man inte hålla på. Finns snabbtester på Ica också för typ 50kr.

Berk

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Vi kör snabbtester och skickar till skolan så länge pojken står upp. Hade dock en febervecka innan höstlovet, då blir det ju till att chilla såklart.

Vi körde också snabbtest innan, men nu behöver man en officiel test.

Tyvärr var jag på jobmöter igår (även om det är jättebra att har fysiska möter igen), annars hade jag kunna vabba i Hellasgården hela dagen.

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
När det är torrt cyklar jag, när det är halvdant springer jag, när det blåser (västligt) surfar jag, när kroppen är slut eller skadad sitter jag hemma och plinkar gitarr eller kollar serier. Jag tycker jag är bra på att hitta syssla efter väderlek, men jag har fanimig inte lyckats hitta något som lämpar sig extra bra för hällregn. Tips någon?
yoga

yonsson

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Vi körde också snabbtest innan, men nu behöver man en officiel test.

Tyvärr var jag på jobmöter igår (även om det är jättebra att har fysiska möter igen), annars hade jag kunna vabba i Hellasgården hela dagen.
Gött OT nu, men skolan kan inte begära PCR-test (jag arbetar på skola), det är bara en rekommendation.

D i U

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Rätt fint i Hisingsparken idag, halt som fan på stenar och berghällar dock. Hittade lite roliga nya grejer vid grävlingen :).

D i U

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Gsc har byggbort det surhålet idag. Tänkte köra den imorgon. blev slutat bra?
Jag passerade där precis före dom var klara. Hittade en ny line som går mellan grävlingen å nån annan stig, börjar med ett byggt trädropp och vidare ner mot där gsc byggt spång. Vågade aldrig ta droppet då träet var snorhalt.

yonsson

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Jag passerade där precis före dom var klara. Hittade en ny line som går mellan grävlingen å nån annan stig, börjar med ett byggt trädropp och vidare ner mot där gsc byggt spång. Vågade aldrig ta droppet då träet var snorhalt.
Hisingsparken tycker jag känns bäst intill livsfarlig när det är blött. Så jäkla tjockt lager tallbarr, blir som att köra i lössnö.

slashtmp

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Hittade detta beslutet (?) ang kommunens nedskjutning av hoppbana i Brudaremossen.

Var det alltså CK Master som räddade/tog över projektet?
Det är CK Master som arrenderar marken hoppen ligger på så det är de som driver detta. Jag är osäker på hur det såg ut vid tiden för beslutet ovan, men det arrendeavtalet borde varit under diskussion redan då, så det fanns helt enkelt en plan som det också står i beslutet så det förslaget beskriver var redan på gång.

Justeringen som gjordes i slutet för ett tag sen berodde på att de hoppen (eventuellt) ligger utanför arrendet, och CK valde att inte just nu lägga mer tid än nödvändigt på att bråka om det skulle jag gissa.

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Tänkte passa på att gnälla lite (ej på Maakus utan på okänd person..) fö. Detta är inte ok!:
1637334227446.png

..Detta är inte heller ok ur ett legalt perspektiv, men iaf bättre ur ett estetiskt:
1637334271364.png

Senast ändrad:

Gatesaver

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Tänkte passa på att gnälla lite (ej på Maakus utan på okänd person..) fö. Detta är inte ok!:
Visa bilaga 524464

..Detta är inte heller ok ur ett legalt perspektiv, men iaf bättre ur ett estetiskt:
Visa bilaga 524465
Hur vågar de lägga sina verktyg ute på stigarna och inte oroa sig om att de blir tagna/förstörda? Har varit med om några verktyg som har blivit tagna och förstörda på våra stigar.

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Hur vågar de lägga sina verktyg ute på stigarna och inte oroa sig om att de blir tagna/förstörda? Har varit med om några verktyg som har blivit tagna och förstörda på våra stigar.
Nu syftade jag iofs på trädet som var kapat halvvägs vilket inte ser så snyggt ut, om man nu ska såga av nåt så är det ju bättre att kapa det nere vid marken vilket verkar ha skett mellan foto 1 och 2 tog togs. Och jag är tämligen säker på att verktygen ligger betydligt bättre dolda i vanliga fall. :-)

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Vättlefjäll: Vattensjukt och snorhalt.
1637501079673.png

..Nu var jag iofs inte där och cyklade, utan vågade mig bara utanför gruset för att rapportera här i tråden.

Förbannade barnvagnsligister. Någon borde förbjuda något!
1637501122525.png

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer