Hur är föret i GBG?

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Rikligt bra på många ställen i Änggården idag, ffa där folk gått/sprungit/cyklat. Flowstigar såsom Flowiga och Stenflipper (inte så flowig utan snö iofs) var kanon. Inget slask.

.. Och mjuk landning på Eklandakullen.
dropp.jpg

SIE

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Varje gång jag har råkat hamna på den stigen har jag smugit förbi dropet lite diskret med cykeln på axeln.. sketchy inrun och landning mellan två träd är illa nog även om själva dropet ”bara” är så högt som första bilden förmedlar 😬

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Nu förstår jag varför du behöver mer än 1 bar i däcken!
Det där tror jag iofs går att köra med lågt tryck, så länge man inte har några planer på att svänga efteråt, det är ju mycket av det jag menar kan vara ett problem, att däcksidan (ffa fram,) viker sig om man pressar lite om man har för lågt tryck.

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Varje gång jag har råkat hamna på den stigen har jag smugit förbi dropet lite diskret med cykeln på axeln.. sketchy inrun och landning mellan två träd är illa nog även om själva dropet ”bara” är så högt som första bilden förmedlar 😬
Ah, fast detta vi körde idag är alltså inte det du syftar på, det svåra(re) ligger längre till vänster sett ovanifrån. Men det du menar kan nog vara lättare nu, inrunen kommer ju vara slät tack vare snön. Den tighta passagen mellan träden är iofs kvar. :-)

Det vi körde idag har enkel inrun, bra byggd landning och inget direkt i vägen när man landat.

Berk

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Det där tror jag iofs går att köra med lågt tryck, så länge man inte har några planer på att svänga efteråt, det är ju mycket av det jag menar kan vara ett problem, att däcksidan (ffa fram,) viker sig om man pressar lite om man har för lågt tryck.

Ja, det är en problem.

Största problem jag har haft med låg tryck är för hård landning, men framförallt att man tar mycket fart ner man rullar ner från ett par meter hög roller och sen kan man inte alltid undvika all vassa sten i stenkistor.

yonsson

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Blött men gött är väl en bra sammanfattning. Körde bara Kotten och Pine Forest DH, men båda var fina och Kotten är ju ett av de första spåren som blir okörbara efter regn. Det låg för övrigt ett träd över slutet av Pine Forest som jag flyttade det.

Senast ändrad:

D i U

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Blött men gött är väl en bra sammanfattning. Körde bara Kotten och Pune Forest DH, men båda var fina och Kotten är ju ett av de första spåren som blir okörbara efter regn. Det låg för övrigt ett träd över slutet av Pine Forest så jag flyttade det.
Måste vart dig jag tjötade med på parkeringen förut. Får väl tillägga att rötterna kändes extra galet hala också.

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Top notch i Änggården idag, kallfrusna snabba stigar och väldigt få isfläckar iaf där jag körde. Ska ju tyvärr bli varmare'och blötare redan imorgon, så då får man väl hänga vid Frölundaborg istället igen..

Några prylar att se upp med iaf:
- Underdog: Is i "inrunen". Brukar ju ofta vara blött här, så inte förvånande att det var is nu.
- Ugglestigen: Eldstad(!) precis i botten av rolldownen. Helt klart inget man vill köra in i. Försökte riva den men några stenar var fastfrusna så det gick inte helt. Nån verkar gilla att sitta o elda här (vilket jag kan förstå), då jag varit med om det en gång tidigare.
- Ugglestigen: Rejäl isfläck i stenpartiet efter man tagit höger (förhoppningsvis) efter rolldown:en.
- Ridstigen under Kottarna osv (dvs den man kan ta upp för att loopa tillbaka till starten). Massvis med svallis.

D i U

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Området runt Eklanda och pine forest va fint under förmiddagen med bra grepp och snabbrullat men blev rätt jobbigt när regnet kom.

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Ägb bitvis bra grepp idag (jordiga stigar i mitten, typ Flowiga, Pineforest DH, Cutten), bitvis jävligt halt (vissa hällar, rötter). Går klart att roa sig utan dubbdäck iaf.

Stenkistan i botten av Pineforest är dock rätt spicy just nu.

D i U

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Någon som vart runt stigarna vid nya varvet under dagen? Tänkte försöka åka dit imorgon och köra den där step upen jag varit sugen på ett tag men lägger ingen tid på att ta mig dit ifall de e isigt å jävligt, då kör jag hellre ägb eller slätta damm.

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Någon som vart runt stigarna vid nya varvet under dagen? Tänkte försöka åka dit imorgon och köra den där step upen jag varit sugen på ett tag men lägger ingen tid på att ta mig dit ifall de e isigt å jävligt, då kör jag hellre ägb eller slätta damm.
Barnvagnsgick i närheten och skulle tro att det inte är nån snö eller is, däremot rejält blött och mjukt både där och på annat håll (på vissa håll lär det iofs finnas kvar snö/is, men där ..nja.) För min del blir det att skippa skogen imorrn iaf.

..Och om jag får säga det själv så är bermen i slutet av den stigen betydligt roligare än stepupen. Där nere är iofs leran för jävlig, hal och grymt kladdig. :-)

Tore krok

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Ja det var fint, dock är det jävligt lerigt där nere så körde mest den svarta/röda i skogen bredvid. Dock is på sista feature, men det är nog borta idag.

Sen verkar någon plockat isär hoppet du pratar om, la tillbaka stenen men behöver mer arbete tyvärr

SocialGimp

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Var runt Delsjön/Skatås i morse. Blött o lerigt med lite isflak här o var. Inte helt ok före, mycket energi gick åt för att flytta runt lera kändes det som.

Tore krok

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Men vafan.. Det var ett bra tag sedan det var sabotage senast, surt att det satt igång igen. Får väl bege mig dit på bakfyllan imorgon och fixa lite, om kroppen pallar.. Bra att stenen var kvar iaf, den är en viktig del. :-)
Ja det är tråkigt, hen hade lagt stenen mitt i spåret, ja la tillbaka den men transistion mellan jord-sten vart lite förstörd men borde vara lätt löst

SIE

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Just nu kan jag sakna en grävd park i Göteborg, har varit i Isaberg och åkt skidor i några dagar och skicket på de icke-snötäckta lederna man ser från liften har ju varit topp trots skitväder. Förvisso har ingen varit där och kört sönder dem, men inbillar mig att bra dränering etc har lite med saken att göra med.
/Bekväm

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer