Hur är föret i GBG?

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Nog är det rätt mjukt och blött ute fortfarande ändå? Men blåsten har iofs hjälpt en hel del, och soligt o gött var det idag även om jag bara tog mig till Frölundaborg. :-)

Pumptracken där (Slottsskogsvallen/Frölundaborg) var torr, dock är den ju rätt sliten pga bruk och missbruk (elsparkcyklar) så en upprustning hade varit fint. Fortfarande betydligt roligare än den i Skatås hur som helst.

1642170658641.png

Senast ändrad:

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Nej inte så farligt faktiskt, det var blötare i höstas.
Det var det helt klart, men igårkväll fanns det både surhål, gegga och lite snömodd kvar i Änggården iaf. Tacka vet jag snustorra köldtorkade stigar som förra (eller förrförra?) året.

Jag bara antar att de flesta andra områden (Delsjön, Horsickan, Vättlefjäll, för att inte tala om Sandsjöbacka..) är blötare, det brukar det ju vara. Men visst, delar av Änggården är riktigt bra t. ex.

SIE

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Det var det helt klart, men igårkväll fanns det både surhål, gegga och lite snömodd kvar i Änggården iaf. Tacka vet jag snustorra köldtorkade stigar som förra (eller förrförra?) året.

Jag bara antar att de flesta andra områden (Delsjön, Horsickan, Vättlefjäll, för att inte tala om Sandsjöbacka..) är blötare, det brukar det ju vara. Men visst, delar av Änggården är riktigt bra t. ex.
Sandsjöbacka har aldrig nånsin varit bra de två gångerna jag har varit där.
Förutom kostigen (?) som går längs prärien ut mot motorvägen, mitt i sommaren.

SocialGimp

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Fasen, det är lite tråkigt i Lackarebäck. Svårt att hitta snabba flow- eller hopp-leder.

Flow ride, lite skumt o undangömt med några ankelhöga byggda hopp.

Rallygropen, ok led med en grop i mitten med ett par hopp men kanske inte riktigt en hoppled direkt.

Elins Enduro, ganska ok men mest långsamt trampade.

Noisy Margit, det närmaste flow jag kunde hitta men kanske inte så utmanande.

Det känns som att jag har missat ngt eller var finns guldkornen i Lackarebäck? Eller är det i Ängårdsbergen jag ska vara?

Bra före dock för att vara lite OT.

D i U

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Fasen, det är lite tråkigt i Lackarebäck. Svårt att hitta snabba flow- eller hopp-leder.

Rallygropen, ok led med en grop i mitten med ett par hopp men kanske inte riktigt en hoppled direkt.

Det känns som att jag har missat ngt eller var finns guldkornen i Lackarebäck? Eller är det i Ängårdsbergen jag ska vara?

Kolla in flowkullen i hisingsparken. Full av berms,hopp,drop och möjlighet att bygga egna freeridelines. Glöm inte varmt vatten i flaskan bara, kallt ute idag :P

SIE

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?

Tar med gärna tips på Lackarebäck.

Staffans Störtlopp är rolig och lite flowig när man har kört den några gånger.

Fluffy kan nog vara flowig om man är en kompetent cyklist med mycket slag. Jag går bet på båda men tycker ändå den är kul.

SocialGimp

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Tar med gärna tips på Lackarebäck.

Staffans Störtlopp är rolig och lite flowig när man har kört den några gånger.

Fluffy kan nog vara flowig om man är en kompetent cyklist med mycket slag. Jag går bet på båda men tycker ändå den är kul.
Har hört om Staffans Störlopp tidigare, får testa den oxå innan jag ger upp.

Rallygropen var faktiskt ganska kul ändå men det känns som att man måste ha kört lederna några ggr för att hitta o få lite fart i dom. Bild från själva gropen ngnstans mitt i leden:

Bilagor

• 20220115_103638.jpg
    20220115_103638.jpg
    1.3 MB · Besök: 43

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Lackarebäck är väl mer "enduro" än flow iofs, vilket är charmen? Om man vill ha en schysst sträckning på det temat kan man ju köra ESS-sträckorna. Förra årets svartvitt som kördes där är ju lite mildare och skulle väl kunna klassas som flowigast i området tror jag, utan att vara expert. Tror allt finns på Trailforks under rutter.

Det har ju iofs byggts en del också så ofta finns det b-linjer runt det värsta stöket, för den delen.

SocialGimp

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Lackarebäck är väl mer "enduro" än flow iofs, vilket är charmen? Om man vill ha en schysst sträckning på det temat kan man ju köra ESS-sträckorna. Förra årets svartvitt som kördes där är ju lite mildare och skulle väl kunna klassas som flowigast i området tror jag, utan att vara expert. Tror allt finns på Trailforks under rutter.

Det har ju iofs byggts en del också så ofta finns det b-linjer runt det värsta stöket, för den delen.
Ska testa ESS-sträckorna men då vill jag nog ha en FS. Rattar runt en HT just nu (därför jag letar flow) och det blir så jäkla hoppigt i bakändan när det blir stökigt nerför.

SIE

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Överkom klenheten och drog till hopplinjen i brudarebacken för att nöta dead sailors med utmärkt resultat.
CK Master verkar ha en ny (för mig iaf) linje på g, den är doserad men saknar features. Ett gäng rollers och något platåhopp går nog att klämma in. Nån som vet?
0A70A6DF-9FBB-45D5-AFF2-E9CB828A9C0A.jpeg

SocialGimp

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Ah, jo. Jag funderar dock på varför man förväntar sig hitta flow och/eller hoppleder i Lackarebäck? ;-)
Nä, jag har ingen aning egentligen. Cyklar överallt annars utom i Gbg av ngn anledning så jag kan inte stan.

Någon sa att det skulle finnas en fin hopplinje i Lackarebäck och jag har sedan dess varit på jakt efter den, därav min uppgivenhet. Så, en fin hopplinje hade ju funkat med en HT men det börjar kännas som jakten på Atlantis eller nå't. Får leta ute på öarna istället (Hisingen).

FredriCX

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?

Larssons DH är min favorit. HHHR, Dirty Bagge ska du ju inte missa heller.

SIE

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Nä, jag har ingen aning egentligen. Cyklar överallt annars utom i Gbg av ngn anledning så jag kan inte stan.

Någon sa att det skulle finnas en fin hopplinje i Lackarebäck och jag har sedan dess varit på jakt efter den, därav min uppgivenhet. Så, en fin hopplinje hade ju funkat med en HT men det börjar kännas som jakten på Atlantis eller nå't. Får leta ute på öarna istället (Hisingen).
Detta är väl Eldorado:

Tyvärr även sämst access av stigarna på flowkullen, om man inte vill pushbajka samma väg upp.

Gatesaver

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?

Flow Ride skall fixas upp och bli bättre under våren

yonsson

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Grymt i Änggården idag, verkar som nån fixade med pine forest rut line i förmiddags också. Återvände aldrig tillbaka för att kolla.
Tror det är några kids som bygger och röjer där. Har sett dem några gånger. Kanske inte jättebra för ”grannsämjan”. Själv har jag en riktig manlig förkylning som vägrar släppa, synd när det är optimalt cykelväder.

Campus_with_an_H

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
De bygger en avstickare från rut line, inte så mycket den kan leda in i. Just nu en liten berm med ett hopp in i ingenting. han sa att man kan flyga rätt bra på den iaf, behövs för att komma över kullen där.

D i U

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Eller så ger man fan i att bygga i naturreservatet? (Jag är halvt skenhelig då jag gärna kör det som är byggt, men jag tror inte det är bra för "vår" sak om det fortsätter byggas. Och behöver vi verkligen bikeparkifiera Änggården ännu mer?)
Jag är av samma typ, bygger aldrig själv men kör gärna allt andra bygger. Har däremot åsikter om vad som skulle va kul att bli fixat.

yonsson

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Eller så ger man fan i att bygga i naturreservatet? (Jag är halvt skenhelig då jag gärna kör det som är byggt, men jag tror inte det är bra för "vår" sak om det fortsätter byggas. Och behöver vi verkligen bikeparkifiera Änggården ännu mer?)
Det var det jag syftade på. Som det är nu bygger ungarna överallt, utan någon plan dessutom, nya hopp överallt. Ungefär som man själv gjorde med snö under vintrarna, konsekvenserna blir dock större. Bättre att srigföreningen får hålla Preachers i ordning.

Vet att flera av dem kör i Mtb-klubbar så lite märkligt att inte informationen gått ut tydligt till dem via klubbarna.

SIE

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Det var det jag syftade på. Som det är nu bygger ungarna överallt, utan någon plan dessutom, nya hopp överallt. Ungefär som man själv gjorde med snö under vintrarna, konsekvenserna blir dock större. Bättre att srigföreningen får hålla Preachers i ordning.

Vet att flera av dem kör i Mtb-klubbar så lite märkligt att inte informationen gått ut tydligt till dem via klubbarna.
@slashtmp ni har väl viss kontakt med de lokala klubbarna, vet ni om de aktivt informerar om den, hmm, diplomatiska situationen i t ex ägb med sina medlemmar?

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Blött och halt i Lackarebäck idag. Stepupen i Rallygropen har växt, kul. Nån som kört det nya hällrullet vid pendelparkeringen förresten? Jag skyller på blötan idag att jag inte vågade.. :-) Men om det finns film när det körs så vore det kul att se.

slashtmp

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
@slashtmp ni har väl viss kontakt med de lokala klubbarna, vet ni om de aktivt informerar om den, hmm, diplomatiska situationen i t ex ägb med sina medlemmar?
Jag tror det är rätt tunt med den typen av information och diskussion tyvärr. Det hade varit väldigt bra om det var en del av träningsupplägget men info om vad som gäller och hur en beter sig i naturen.

Senast ändrad:

Tore krok

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Slottskogsvallen var riktigt fin idag, drog nått varv under pendlingen hemåt från jobb. Small till som fan, lyssna på videon. Sabotage eller otur ? 🙈

Bilagor

• B96A17F9-C3F6-4F86-85E1-F0CA1419C529.jpeg
    B96A17F9-C3F6-4F86-85E1-F0CA1419C529.jpeg
    859.8 KB · Besök: 80
  • BAE3EF56-4088-47DB-BD21-0833DDE37823.jpeg
    BAE3EF56-4088-47DB-BD21-0833DDE37823.jpeg
    1.9 MB · Besök: 80

Gatesaver

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Blött och halt i Lackarebäck idag. Stepupen i Rallygropen har växt, kul. Nån som kört det nya hällrullet vid pendelparkeringen förresten? Jag skyller på blötan idag att jag inte vågade.. :-) Men om det finns film när det körs så vore det kul att se.
Stepupen i rallygropen skall nog växa tills sommaren så bara att prova, men kolla att den är körbar då sabotage har hänt tidigare, film finns det även massvis av.

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Vart finns denna slabben, hör den till en stig på trailforks ? Ser riktigt fin ut
Nedanför södra hörnet av pendelparkeringen vid Delsjömotet/Lackarebäck. Ses enkelt nedifrån från grusvägen men antar att man enklast cyklar till toppen genom att vika av från Elins enduro på lämpligt ställe. Glöm inte filma när/om du kör! :-)
1642538533040.png

Inrun är betydligt snällare än den i GBG Hardline, även mindre brant (men högre) och det är jämn o fin vägg så det handlar nog mest om att våga rulla ut (och inte dö av kompressionen i botten :-D).

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer