Hur är föret i GBG?

yonsson

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Hade en ungefär likvärdig upplevelse med en blöt rot.
Jag har aldrig varit så nära på att crasha utan att crasha. Några meter innan gap-hoppet på Pine Forrest drog cykeln iväg från mig. Jag hängde bakom cykeln med händerna krampaktigt på styret och bollarna studsande på bakhjulet samtidigt som cykeln fortsatte rulla framåt i full fart. 😂

D i U

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Jag har aldrig varit så nära på att crasha utan att crasha. Några meter innan gap-hoppet på Pine Forrest drog cykeln iväg från mig. Jag hängde bakom cykeln med händerna krampaktigt på styret och bollarna studsande på bakhjulet samtidigt som cykeln fortsatte rulla framåt i full fart. 😂
En superman över gaphoppet eller hur slutade de?;) Körde också pine förut men halkade inte på nån rot och kom precis över gapet.

yonsson

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
haha ok.. Ta hoppet ovanför först å släpp bromsarna och håll högerlinje så kan du gå rakt på bara :) .
Visste inte ens att det fanns ett hopp precis innan men har ett svagt minne av en platt sten till höger. Jag får ta en promenad och kika på det.

Tar du droppet i slutet också? Jag har kört den på 30s men jag ser ju att det går att köra rätt mycket snabbare.

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Jag vill inte vara sån, och det är ju väldigt ot till och med för att vara mig, men att tro att man kan använda (Strava och) gpsloggning och få nån slags relevant tidtagning på så korta sträckor i skog .. nja.

yonsson

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Jag vill inte vara sån, och det är ju väldigt ot till och med för att vara mig, men att tro att man kan använda (Strava och) gpsloggning och få nån slags relevant tidtagning på så korta sträckor i skog .. nja.
Jag vet. Just det spåret reggas dessutom helt knas ibland. Men man får ju ändå en referenstid att jämföra sig själv med.

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Jag vet. Just det spåret reggas dessutom helt knas ibland. Men man får ju ändå en referenstid att jämföra sig själv med.
Ah jo, dock kommer ju en stor del av variansen på en så kort sträcka och när man börjar jaga sig själv (dvs kan plocka några tiondelar här och där) bestå av det slumpmässiga i när gps:en loggar sina punkter och Stravas algoritm för att beräkna en tid utifrån detta..

Men jag rekommenderar också hög/högerlinje över rotmattan för bra ingång till gaphoppet. :-) ..Troligtvis går det nog snabbare att köra till höger om det, om man är på tidsjakt alltså.

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Vid take-off, ja.

Men nån har fuskat och fixat med det där hoppet så nu är det inte riktigt lika kritiskt att inte casea längre. För jävligt.

FredriCX

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
På tal om gap. Är det ngn här som kört gaphoppet på Wild Willy, Apberget? Väldigt mkt svart på Apberget förresten...

Screenshot_20220124-204843_Trailforks.jpg

D i U

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Visste inte ens att det fanns ett hopp precis innan men har ett svagt minne av en platt sten till höger. Jag får ta en promenad och kika på det.

Tar du droppet i slutet också? Jag har kört den på 30s men jag ser ju att det går att köra rätt mycket snabbare.
Jo men man kan gå rakt över en sten och landa i backen precis på rakan ner mot gaphoppet, e väl kanske mer som ett drop.
Längesen jag tog droppet längst ner innan stenkistan men de e ganska lätt om man vet var man ska sätta ner framhjulet.

A. Bengtsson

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Blandat före i partilleskogarna. Fruset på ett par ställen och geggigt på ett annat. Överlag bra! Vem/vilka är hjältarna som byggt bro i slutet av guldstigen? Mycket trevlig överraskning!

A. Bengtsson

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Spång över träsket? Det förtjänar en medalj! :-) En av de skönast stigarna i stan, helt klart!
Ja tanken har slagit mig varenda gång man ska över där att här ska byggas! Men någon hann före. Japp, riktigt kul stig. Missade att ta bild men stigen är sänderbökad av vildsvinen på en sträcka av 20-30 meter men det blir väl ny stig snart!

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Det är bra grävväder (på ställen där man får gräva, givetvis), mjukt i marken och få flanörer ute.

Men ja, misär för cykling helt klart.

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Men nu har det lugnat sig med vind och regn. Skulle nog funka med en gravelrunda, eller åtminstone asfalt. Fast det börjar bli OT 😀
Sådana här dagar är man ju nästan sugen att börja med virtuell cykling i vardagsrummet. Men bara nästan. Ska ut på en riktig runda snart.

yonsson

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Finns det nån vettigare access till Grisryggen än att kånka sitt as till hoj upp för Drakberget/Vetestigen?
Där @Nicander visar är mycket bättre än Drakberget imho. Det är där jag alltid går upp. Drakberget-vägen är ju väldigt stenig. Från cirka 1 min in denna video kör jag ner där jag brukar gå upp. Men kånk blir det ju ändå.

Senast ändrad:

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Ja leran sög upp farten bra på 421, blev en liten case på gappet idag.
Visa bilaga 537752
Ica-stig måste vara den som går parallellt med gappet? För inte är gappet blått iaf.
Strongt (eller dumt ;-) att testa, vi tänkte att det skulle vara svårt att få med sig tillräckligt med fart nu och skippade det igår. Jag höll på att skrota utför hällrullet i början..

Och håller med, den alternativlinjen är svårt att se som blå. Men jäkligt kul när det är torrt.

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Dom där Ica stigarna måste jag prova nästa helg :)
Tror tyvärr det dröjer innan de är i bra skick, det verkar torka betydligt långsammare där än i Ägb. Borde vara typ samma jordmån, men ligger betydligt mer löv på stigarna plus att iaf den ena är typ i en sänka.

Kan ju vara värt att sticka dit o kika, men jag sätter en slant på att det fortfarande kommer vara kladdigt, om det inte drar in en ökenhetta..

Topp