Hur är föret i GBG?

D i U

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Tror tyvärr det dröjer innan de är i bra skick, det verkar torka betydligt långsammare där än i Ägb. Borde vara typ samma jordmån, men ligger betydligt mer löv på stigarna plus att iaf den ena är typ i en sänka.

Kan ju vara värt att sticka dit o kika, men jag sätter en slant på att det fortfarande kommer vara kladdigt, om det inte drar in en ökenhetta..
Jobbigt me surhål å skit men ska dit å kolla hur de ser ut iallafall, ska nog ändå till eklandasidan nästa helg ändå så kan ta de på vägen dit eller hem.

SIE

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Glad i hågen med nysänkt HTA på 65,9 grader for jag ut i ägb.
Svängigt var hyfsat torr, dock med en björk på tvären strax efter landningen från stenkickern. Hade som vanligt blicken på framdäcket och upptäckte hindret rätt sent, klev därefter tillbaks över björken, förbi cykeln, och knäppte denna bild i varningssyfte.
D28DC7A8-CB65-43F7-B82E-7CE9B229357C.jpeg

Preacher’s var bra, Studsigt var bra, Bongen var bra och Holken likaså, ävensom jag gärna hade sett lite torrare rötter i andra halvan. Tappade greppet med framhjulet några gånger, läskigt, troligtvis pga ovana att ratta grim donut-aktig gaffelvinkel.

Tillägg: bild från starten på del två av Österberget DH, som enligt mig har det roligaste klipprullet i ägb.

FC826BBC-13B9-4BBC-9867-D63115ADC3E2.jpeg

Senast ändrad:

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Den har körts av fler än 3..
Lång fin inrun men hård i botten vilket fått mig att inte köra den igen..
Får man bara fixat till botten kommer den gå fint att länka ihop med Elin efter lite trixande..
Ja, när man ser filmerna på späda kids (all respekt!) som kör den och trycks ihop rejält i botten så tänker jag att nån med lite mer vikt lär känna kompressionen rejält (särskilt om man som jag är rätt spenslig, är rädd att gå av på mitten). :-) Men men, kanske måste åka dit o köra den nu när det är torrt ändå.. Eller så väntar man tills det finns en bättre transition då förstås.

Nicander

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Ja, när man ser filmerna på späda kids (all respekt!) som kör den och trycks ihop rejält i botten så tänker jag att nån med lite mer vikt lär känna kompressionen rejält (särskilt om man som jag är rätt spenslig, är rädd att gå av på mitten). :-) Men men, kanske måste åka dit o köra den nu när det är torrt ändå.. Eller så väntar man tills det finns en bättre transition då förstås.
Haha du med din späda kropp kommer inte ha några problem med den kompressionen och kommer inte gå av på mitten (möjligtvis din hoj 😂)
Jag tror nu till helgen är din bästa chans att ta den (det är inga problem att gå upp brevid) , se det som en utmaning och tänk på hur gott bärsen kommer smaka efteråt 😁

D i U

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Känner mig i ganska kass form just nu men den där branten känns grymt lockande så kanske åker dit och iallafall kikar på söndag.

Maakus

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Skancyklanhemnefterb6 öl. Det är fruset, och jag har en förliten damcykel med landsvägsdäck. Jag har iaf cykelhjälm.radera alla inlägg om jag stryker med

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
@Maakus Fyllecykla lugnt :-D

@D i U Rekommenderar nog lördagen isåfall, ser ut att bli regnigt på söndag. Det var iaf en av anledningarna till att vi valde att inte köra rullet senast, skönt att inte rulla in med blöta/leriga däck..

Fint även i Sjöbergen, fanns nån lömsk isfläck på häll men överlag väldigt bra.

Tonårsdrömmarsbermen har fö fått en förbättrad landningsberm, som även fått en egen liten avslutningskick. Har även "spärrat av" så man inte kan råka köra rakt igenom bermen och nästan hamna på Älvsborgsbropåfarten. Because of reasons.
WhatsApp Image 2022-02-11 at 5.15.51 PM.jpeg

1644604072221.png

SIE

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Skancyklanhemnefterb6 öl. Det är fruset, och jag har en förliten damcykel med landsvägsdäck. Jag har iaf cykelhjälm.radera alla inlägg om jag stryker med
Effektivt värre, kommer du levande hem och har reserver borde du kunna räkna ett jämt dussin innan På Spåret är klart för kvällen.

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Delsjön var rätt fint idag, fanns en del lera och surhål men mestadels fruset, och hällarna var torra och greppiga (förutom ev på platten på Getryggen). Men nu verkar det bli tråkigt väder ett tag..

masthaa

Medlem
Hur är föret i GBG?
Svängigt var hyfsat torr, dock med en björk på tvären strax efter landningen från stenkickern. Hade som vanligt blicken på framdäcket och upptäckte hindret rätt sent, klev därefter tillbaks över björken, förbi cykeln, och knäppte denna bild i varningssyfte.
Jag fick bort det trädet i Torsdags så bör vara ok köra på lite fortare där igen.

yonsson

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Hur är det i Göteborg nu? Finns det några ställen som inte är helt plaskblöta?
Jag brukar köra ”Pine Forest DH> Grisryggen> Mini Delikata” när det är blött. Det har aldrig varit något problem.

Branta spår eller spår med mycket hällar brukar funka kanon även när det regnar mycket. Det är värre om man gillar plattare spår.

Nicander

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Det finns en fin transition från Elin :-)
Körde den idag hade helt missat den innan, hade tänkt röja upp en väg längre ner (blått) idag men det behövdes inte utan jag behövde bara flytta några grenar på rött..
Men den som jag körde är väll värd en tur även om man inte rullar rollern på slutet

Bilagor

• Screenshot_20220219-173506~2.png
    Screenshot_20220219-173506~2.png
    308.9 KB · Besök: 31

ylva

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Är det någon som har tips på lite barnvänliga ställen runt gbg? hade varit kul att testa något nytt!
Har kört i Mölnlycke, delsjön, Änggb., Ruddalen.. men hade varit skoj med något nytt! kör 16" och 20" så lagom platt/otekniskt osv :)
Om detta inte är helt OT för tråden dvs :)

MagerValp

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Har kört i Mölnlycke, delsjön, Änggb., Ruddalen.
Ja där prickar du ju ganska exakt var jag brukar köra...

Kan varmt rekommendera Calazos Mountainbike kring Göteborg, vi har kört ett par av vändorna och de har varit trevliga:

ylva

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Ja där prickar du ju ganska exakt var jag brukar köra...

Kan varmt rekommendera Calazos Mountainbike kring Göteborg, vi har kört ett par av vändorna och de har varit trevliga:
Nice, tack! Värt att kolla upp :)

MagerValp

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Jag går inte ut frivilligt idag, men sambon meddelar att det är helt vattensjukt i skogen här. Ska bli klart och -4 i natt, hoppas det fryser på ordentligt så man får sig en fin förmiddagstur...

Maakus

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Jag går inte ut frivilligt idag, men sambon meddelar att det är helt vattensjukt i skogen här. Ska bli klart och -4 i natt, hoppas det fryser på ordentligt så man får sig en fin förmiddagstur...

Tänkte hoja till jobbet, men jag bytte från dubbdäcken till de vanliga... Så det blir inget med det.
(Det är CO dubbdäck, funkar inte att köra på min gravel, styr som om man hade punka fram och hoppar/skallrar pga mönster)

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Är det någon som har tips på lite barnvänliga ställen runt gbg? hade varit kul att testa något nytt!
Har kört i Mölnlycke, delsjön, Änggb., Ruddalen.. men hade varit skoj med något nytt! kör 16" och 20" så lagom platt/otekniskt osv :)
Om detta inte är helt OT för tråden dvs :)
Horsickan-hällarna kan nog vara lämpliga också om ni inte varit där?

Köp & Sälj

Topp