Hur är föret i GBG?

D i U

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Tog tillfället att köra hoppet/steppen vid nya varvet :) torrt som fan även där.
15957628-95ED-455D-BC81-CA2EF89439C6.jpeg

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
På tråkkontot, ÄGB med omnejd:
- Nån har sabbat kicken vid spinen i starten av Suveräna, i nuläget tror jag det är typ 100% chans att man hoppar rakt in i stenväggen.
- De tältboende på 421-kullen verkar ha en 'toalett' i närheten av nedrullet i starten av Ica-Stig. Viss risk för fekaliefaceplant föreligger (eller det iaf en del toapapper där, valde att inte undersöka närmare).

Senast ändrad:

D i U

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
På tråkkontot, ÄGB med omnejd:
- Nån har sabbat kicken vid spinen i starten av Suveräna, i nuläget tror jag det är typ 100% chans att man hoppar rakt in i stenväggen.
- De tältboende på 421-kullen verkar ha en 'toalett' i närheten av nedrullet i starten av Ica-Stig. Viss risk för fekaliefaceplant föreligger (eller det iaf en del toapapper där, valde att inte undersöka närmare).
Såg ett inlägg på insta häromdagen då en tog hoppet så måste ha hänt idag/igår då om det e samma hopp vi tänker på. Den borde byggas på lite oavsett så ihopsjunken som den var när jag va där för nån vecka sedan.

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Såg ett inlägg på insta häromdagen då en tog hoppet så måste ha hänt idag/igår då om det e samma hopp vi tänker på. Den borde byggas på lite oavsett så ihopsjunken som den var när jag va där för nån vecka sedan.
Ja, såg samma film.. har väldigt svårt att tro att det går att köra som skicket är i nuläget så tror också det hänt efteråt. men jag körde det iofs inte ens när det var uppbyggt, känns som jobbiga konsekvenser om man casear. :-D

Stenarna som saknades verkade ligga bredvid, men vi hade tyvärr inte tid att fixa det, om man bara gör det snabbt är ju risken att det inte blir särskilt bra..

SIE

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Hade ni valt Delsjön eller Lackarebäck idag med tanke på att det ser ut att ha regnat en del inatt? Ägb vore det självklara valet om det inte vore för att jag hängt där så mkt på sistone.
/Solskenscyklisten

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Mitt intryck är att det inte regnat särskilt mycket (inga pölar synliga i Kungsladugård), så båda funkar nog (om det inte regnat väldigt mycket mer på andra sidan RV40).. Jag skulle tro att vätan som kommit bara förbättrat greppet.

Om jag har fel så kanske Lackarebäck är snäppet bättre? Lite färre som rör sig där, färre hällar med surhål (dvs där det inte finns avrinning)? Åas, har man koll på DSO så går det nog att undvika stigarna som ligger i riskzon.

..Men återkom gärna med en recension sen. :-)

SIE

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Mitt intryck är att det inte regnat särskilt mycket (inga pölar synliga i Kungsladugård), så båda funkar nog (om det inte regnat väldigt mycket mer på andra sidan RV40).. Jag skulle tro att vätan som kommit bara förbättrat greppet.

Om jag har fel så kanske Lackarebäck är snäppet bättre? Lite färre som rör sig där, färre hällar med surhål (dvs där det inte finns avrinning)? Åas, har man koll på DSO så går det nog att undvika stigarna som ligger i riskzon.

..Men återkom gärna med en recension sen. :-)
Lackarebäck var grundplanen så det kör vi på. Här uppe på Guldheden är asfalten våt, vissa fläckar har börjat torka upp men det finns några pölar med så det har nog kommit mer än några droppar.
Kom på att jag även slipper trängas med 200 CK Master-cyklister som har träning vid Skatås kl 10 om jag inte minns fel 😬

SIE

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Finfint före i Lackarebäck och på Larssons Berg:
C53C5259-6BC8-4EC0-AD9C-F35F11E2700F.jpeg

Kollade även stenrullet vid öis-parkeringen. Bilder gör det verkligen inte rättvisa, det måste ju vara typ 12 meter på höjden!

SIE

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Någon som har aktuell status på Hisingsparken eller nya varvet?
Jag tror det är bra typ överallt, både i DSO och Lackarebäck hade marken sugit upp det mesta regnet. Några ”är den där roten/hällen torr eller våt?”-hjärnspöken dock.
Dagens combo på Larssons Berg: för lite fart på inrun, feg-case:ar hopp 1, och framhjulslandar så gaffeln bottnar på hopp 2. Kunde fan sålt biljetter till den uppvisningen.

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Inte så mycket cykling för mig idag tyvärr, men hann med några snabba varv i Frölundaborg iaf. Fint där med (när man kollar åt rätt håll, ryggen åt Frölundaborg osv.)!
WhatsApp Image 2022-05-07 at 3.24.36 PM.jpeg

SIE

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Just ja, vet inte hur gammalt det är men någon har byggt en ramp/platå som låter en droppa in i Rallygropen. Brant landning vilket är bra men intimiderande, vid låg fart blir droppet ca 1m, med mer fart förmodligen 2-3m.

ErikvW

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Gör det inte? Tyckte det såg ut att ligga i linje med den vänstra/större.
om det är trädroppet till vänster om där man rullar in vi pratar om så blir det nog svårt att få nog fart utan att landa sjukt platt samt den lilla vänstersvängen som krävs blir nog väl ansträngd.

edit: denna rampen:
487091-e9068ce9cec757069b94ce57e7fba788.jpg

Gatesaver

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
om det är trädroppet till vänster om där man rullar in vi pratar om så blir det nog svårt att få nog fart utan att landa sjukt platt samt den lilla vänstersvängen som krävs blir nog väl ansträngd.

edit: denna rampen:
487091-e9068ce9cec757069b94ce57e7fba788.jpg
Step-uppen ska bara köras genom att rulla ner som man brukar, rekommenderas inte att använda trädroppet för att köra step-uppen.

SIE

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Ja, Ägb var ju väldigt bra när man till sist kom ut.

Stötte på stiguppmärkarna (?) inför trailvarvet imorrn, det går klockan 13 och då gör man klokt i att undvika iaf Preacher’s och Bongen som tydligen är en del av banan.

Och så är det New Bike Day, ny hoj på gammal plats av medelålders man:

D71616A5-3546-4F8A-9696-5F8E93FE4F6C.jpeg

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer