Hur är föret i GBG?

SIE

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Och hur var hojen då!!??
Har kört tre år på 130/120, HTA 67,3 med reach 455 så det var en rejäl omställning med 160/150, 64/480.. men med lite fart (för att vara jag) så kom det liv i den. Impulsköp, slösurfade lite i outletavdelningen på Canyons sida i onsdags morse och hade haft den lite på span innan.. bra köp känner jag👌🏻

SocialGimp

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Har kört tre år på 130/120, HTA 67,3 med reach 455 så det var en rejäl omställning med 160/150, 64/480.. men med lite fart (för att vara jag) så kom det liv i den. Impulsköp, slösurfade lite i outletavdelningen på Canyons sida i onsdags morse och hade haft den lite på span innan.. bra köp känner jag👌🏻
Ja, lite större hojar kräver lite högre fart för att komma till sin rätt. Säkert ett kanonköp!

MagerValp

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Någon som saknar en extremt stulen e-mtb?
IMG_5106.jpeg

A. Bengtsson

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Ingen rapport utan en fråga om en stig, hoppas någon kan hjälpa mig! Är på jobb nu men cykel är med och tänkte ta mig från lilla delsjön över till stans väg, till att börja med. Tänkte testa eastside rollercoaster, hur är den från det hållet? Är det samma stig som den berömda svart-vit? Andra tips på fina stigar från delsjön norrut (?) tas tacksamt emot!

MagerValp

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Då tar du Eastside Rollercoaster följt av Blueberry, toppenstigar. Inte samma som SvartVitt körde i år, fast vi använde Eastside som transport upp till Strawberry/Bertilssons DH.

A. Bengtsson

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Då tar du Eastside Rollercoaster följt av Blueberry, toppenstigar. Inte samma som SvartVitt körde i år, fast vi använde Eastside som transport upp till Strawberry/Bertilssons DH.
Tjena
Det blev lingonberry och blackberry istället...riktigt bra idag! Dock tänkte jag inte på svart-vitt enduro utan svart-vit led (18km) som var liv om förr ang cykelförbud. Vet inte vad som gäller nuförtiden. Får utforska mer i veckan!

SIE

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Tjena
Det blev lingonberry och blackberry istället...riktigt bra idag! Dock tänkte jag inte på svart-vitt enduro utan svart-vit led (18km) som var liv om förr ang cykelförbud. Vet inte vad som gäller nuförtiden. Får utforska mer i veckan!
Jag har för mig att svartvit 18k är just den enda av de uppmärkta löparslingorna som det inte är cykelförbud på. Saknar dock källa.

edvin_m

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Vet du vad den heter på trailforks? Om den nu är med där?
Från söder: Svart-vitt -> Strawberry -> Stenkistan enduro.

"Svart-vitt" är det inte cykelförbud på stigdelarna så där är det bara att köra på

Stenkistan enduro är mer renspolad bäck är jordig stig, kul när det är torrt och man studsar runt på stenarna men oftast är Blueberry betydligt bättre.

Eric W

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Träffade f.ö på en minst sagt rejäl nybyggd berm med en liten kick efteråt på flowkullen. Verkar vara nytt spår på g.. någon som vet något? 😬

SIE

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Finfint före på Österberget DH, Laxtrappan (så torr att framhjulet släppte två gånger, båda räddade), Hobo, Advokatens, Kottstigarna samt barrstigarna runt Bongen. Klart slut.

D i U

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Träffade f.ö på en minst sagt rejäl nybyggd berm med en liten kick efteråt på flowkullen. Verkar vara nytt spår på g.. någon som vet något? 😬
Provkörde den häromdan :) Känns som det kommer byggas något efter hoppet, lite halvdant flow att svänga snävt efter ladning annars om man ska vidare ner i de andra linjerna.

D i U

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Fuktigt i Ägb men inte blött. Greppigt. Mkt syre i luften o perfekt temp just nu. Satte örat i ett träd, kändes greppigt det med.
Visa bilaga 559375
Jajemensan, satte mitt öra i en utstickande rot i isaberg också idag så va bara å dra på ett ”nytt” lite rakare när jag kom hem, växlingarna blev inte märkbart bättre så får hålla tummarna att ett helt nytt öra är de enda som behövs.

SocialGimp

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Jajemensan, satte mitt öra i en utstickande rot i isaberg också idag så va bara å dra på ett ”nytt” lite rakare när jag kom hem, växlingarna blev inte märkbart bättre så får hålla tummarna att ett helt nytt öra är de enda som behövs.
Jag menade det örat som börja blöda om man sätter det i träd. 😜 Funderade på att lägga upp en bild i misärtråden men eftersom allt sitter fast så lät jag bli.

Ska för övrigt oxå till Isaberg imorgon. Hoppas på att alla öron kommer hem intakta efter det.

SIE

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Jag menade det örat som börja blöda om man sätter det i träd. 😜 Funderade på att lägga upp en bild i misärtråden men eftersom allt sitter fast så lät jag bli.

Ska för övrigt oxå till Isaberg imorgon. Hoppas på att alla öron kommer hem intakta efter det.
Någon får gärna rapportera om de har schejpat upp lederna.

D i U

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Någon får gärna rapportera om de har schejpat upp lederna.
Passa dig noga för övre delen av no mercy, kraschade hårt efter första träbron igår där pedalen fastnade i en stubbe som stack upp ca 20-30cm precis intill stigen. Lederna är fina överlag men led crew borde tänka lite på att kapa träd jäms med marken och inte låta sticka upp. Landade precis intill ett annat uppstick också som man inte gärna vill ha i magen,ryggen, ansiktet eller så. Som tur gick de bra me mig men mobilen blev helt krossad.

SIE

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Ursprungligen postad i GSC´s subforum, men kan ju läggas upp här med hänvisning till att ”föret är begränsat”.
2E8A9ACC-4404-4867-A450-3E7772AAA8B0.jpeg

Eric W

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
"Under perioden november till februari kommer man bara att få cykla på ett urval stora gångvägar."

Detta är egentligen de nya s.k cykellederna man menar här?
Annars känns det ju rätt kontraproduktivt om man vill minska konflikter.
GC-bana i hela Ängb. :D

SIE

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
"Under perioden november till februari kommer man bara att få cykla på ett urval stora gångvägar."

Detta är egentligen de nya s.k cykellederna man menar här?
Annars känns det ju rätt kontraproduktivt om man vill minska konflikter.
GC-bana i hela Ängb. :D
Kanske är det ett gäng pendlarstråk som kommer ha grönt ljus året runt.

SIE

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Förslag vs beslut. En liten yta har frigjorts för cykling på Österberget där den förvisso väldigt roliga men ändå med all rätt förbisedda del 2 av Österbergets DH ligger.
Access till Hobo Trail med omnejd verkar ha förbättrats tills man avviker från grusvägen, delen av Hobo som hamnar innaför cykelförbud-zonen är väl ändå den delen som alla (jag iaf) ändå pushbikear.
1654677151638.png

Blir det fullskalig bikepark av hela Flowduro-Grisryggen-Episka-Preacher's-Flowiga-Kanada-området nu då?

Bilagor

• 1654677055473.png
    1654677055473.png
    468.2 KB · Besök: 62
Topp