Hur är föret i GBG?

SIE

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Jag har några videos på när kör typ utan hoppet och droppet. Inte det som efterfrågas men har aldrig sett någon video på när någon tar droppet i slutet.
Nä exakt. Hade varit kul att se någon som knöt ihop stenhopp 1, stenhopp 2, gapet och sen droppet på slutet.
Sommarutmaning, vem fångar det på film först? 🙂

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Hur är det sista droppet jämfört med största droppet i hoppbacken i Isaberg? Är det drop-to-flat?
Relativt platt, stenigt och tight mellan två träd. Halvkass inrun också har jag för mig, men inte särskilt högt dropp. Jag har kört det nån gång, men inget jag gärna kör igen.

Jag startade en ny tråd nu förresten. :-)

SocialGimp

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Relativt platt, stenigt och tight mellan två träd. Halvkass inrun också har jag för mig, men inte särskilt högt dropp. Jag har kört det nån gång, men inget jag gärna kör igen.

Jag startade en ny tråd nu förresten. :-)

Ok, tror jag sett några bilder på det i tidigare inlägg. Säkert tuffare i verkligheten än på bild o det såg lite stökigt ut redan på bilden.

Det största i Isaberg är ju egentligen ett mkt enkelt dropp där man alltid landar rätt hur man än beter sig tycker jag.

Senast ändrad:

yonsson

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Hur är det sista droppet jämfört med största droppet i hoppbacken i Isaberg? Är det drop-to-flat?
Jag har inte testat av den enkla anledningen att det är tätt mellan träden efter landningen. Det är även stenigt. Du behöver alltså landa i rätt korridor och därefter vara redo för en stenmatta. Själva droppet i sig är nog inget bekymmer.

SocialGimp

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Jag har inte testat av den enkla anledningen att det är tätt mellan träden efter landningen. Det är även stenigt. Du behöver alltså landa i rätt korridor och därefter vara redo för en stenmatta. Själva droppet i sig är nog inget bekymmer.
Då får det nog vara för min del. Jobbiga drops klarar jag väl av hyfsat men jag är dålig på att sikta rätt. :LOL:

D i U

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Sista droppet är väl ca 1m högt, inrun helt ok men platt landning ner mellan stenar och bröt. Inte kört det på länge men e inte så svårt med lite koncentration. Gaphoppet på mitten tar man utan större problem om man håller vänsterlinje före hoppet, nu sedan ett tag tillbaka har stenen på toppen av kicken försvunnit så inte kört de själv sedan dess. Hoppet/step down’en ovanför gaphoppet går att svälja bra om man inte vill ha så mycket höjd.

SocialGimp

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Passa på nu innan värmen kommer! Ägb. Fläktar skönt på toppen.
20220624_082920.jpg

Campus_with_an_H

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Som utlovat, Pine Forest A-line. Kört av en weekend warrior med två års erfarenhet i varmaste midsommaren sedan 1988. Så ja, perfekt är det inte men lyckades själv knipa ett nytt PR på åket iaf.

Lite olika vinklar på första halvan, sen kommer POV-åket utan klipp. Ursäkta vindbrus, lånade gopro och fanns inget vinddämpande på den.

Före: torrt som fnöske

D i U

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Som utlovat, Pine Forest A-line. Kört av en weekend warrior med två års erfarenhet i varmaste midsommaren sedan 1988. Så ja, perfekt är det inte men lyckades själv knipa ett nytt PR på åket iaf.

Lite olika vinklar på första halvan, sen kommer POV-åket utan klipp. Ursäkta vindbrus, lånade gopro och fanns inget vinddämpande på den.

Bra kört! Vad blev tiden?

Hur är föret i GBG?

Najs. Jag är en mega fegis och vågar knappt cykla ner där så det är gött att få lite inspiration.

Maakus

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Fint i ÄGB igår.
Dödskottar lite överallt.
Blåbären börjar bli fina också :)

Medans jag stod och väntade på Eklanda-parkering kom en herre på en elcross och fräste runt lite på parkeringen medans han pratade i telefon, för att sen fräsa iväg upp längs Solängsbacken (?).

1656575576044.png

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Mycket bra även i Horsickan (igår), lite lera på nåt ställe men i övrigt torra stigar och blöta bad.

..Även på Frölundaborgkullen har det körts med nåt motoriserat fö, det är djupa spår på toppen (och några andra ställen) som jag har ytterst svårt att tro att nån cyklist har watt nog i benen att skapa.

m3lk3r

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Fint i ÄGB igår.
Dödskottar lite överallt.
Blåbären börjar bli fina också :)

Medans jag stod och väntade på Eklanda-parkering kom en herre på en elcross och fräste runt lite på parkeringen medans han pratade i telefon, för att sen fräsa iväg upp längs Solängsbacken (?).

Visa bilaga 564178
Var det en cake? Har tyvärr en bekant som brukar köra runt där med sin och tycker att det är ok eftersom den är så lätt (det är den inte).

Topp