Hur är föret i GBG?

edvin_m

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Hej, nu har äntligen de riktiga banden för uppmärkning av leder kommit från tryckeriet. Ingen reflex tyvärr men vi köper in reflextejp till klubben och drar upp tillsammans med banden så det kommer synas ändå.

Men, är i fullfärd med att flytta en hel mekanisk verkstad i en annan förening jag är engagerad i, så jag har lite dåligt med tid själv just nu. Så jag skulle gärna ta in lite hjälp av andra som kan hjälpa till också. Har 3 uppsättningar verktyg så det går att dela upp jobbet.
PS, blir också en till byggdag på Episka kullen nästa helg, kom och hjälp till och bygg!

DSC_1847.JPG _______________________________________________________________________
Hej,
Den 26/2 kör vi nästa byggdag i Änggårdsbergen, det är samma dag som årsmötet så vi ser till att avsluta i god tid för att de som vill ska kunna hinna dit efteråt.

Samling klockan 10.00 vid Eklanda parkeringen. Vi kommer att jobba med en omdragning på Episka kullen samt lite annat blandat i det området.
goo.gl

Änggårdsvallens Parkering, Västra Eklanda Höjd · Västra Eklanda Höjd, 431 59 Mölndal

★★★★★ · Parkeringsplats
goo.gl
goo.gl
Anmäl dig gärna på nedanstående länk så blir det lättare att ta med rätt mängd verktyg och fika!

Doodle

Doodle is the simplest way to schedule meetings with clients, colleagues, or friends. Find the best time for one-to-ones and team meetings with our user-friendly calendar tool. Get started today!
doodle.com
doodle.com
PS. Vi har äntligen fått ordentliga band för att märka upp lederna, vill du hjälpa till så hör gärna av dig så kan vi sprida ut jobbet bland lite olika personer!

Vänliga hälsningar
Edvin Mellergård
Göteborgs Stigcyklister

Svara Trådlista
Rapportera Redigera

Trana

Medlem
Hur är föret i GBG?
Hej, nu har äntligen de riktiga banden för uppmärkning av leder kommit från tryckeriet. Ingen reflex tyvärr men vi köper in reflextejp till klubben och drar upp tillsammans med banden så det kommer synas ändå.

Men, är i fullfärd med att flytta en hel mekanisk verkstad i en annan förening jag är engagerad i, så jag har lite dåligt med tid själv just nu. Så jag skulle gärna ta in lite hjälp av andra som kan hjälpa till också. Har 3 uppsättningar verktyg så det går att dela upp jobbet.
PS, blir också en till byggdag på Episka kullen nästa helg, kom och hjälp till och bygg!

DSC_1847.JPG _______________________________________________________________________
Hej,
Den 26/2 kör vi nästa byggdag i Änggårdsbergen, det är samma dag som årsmötet så vi ser till att avsluta i god tid för att de som vill ska kunna hinna dit efteråt.

Samling klockan 10.00 vid Eklanda parkeringen. Vi kommer att jobba med en omdragning på Episka kullen samt lite annat blandat i det området.
goo.gl

Änggårdsvallens Parkering, Västra Eklanda Höjd · Västra Eklanda Höjd, 431 59 Mölndal

★★★★★ · Parkeringsplats
goo.gl
goo.gl
Anmäl dig gärna på nedanstående länk så blir det lättare att ta med rätt mängd verktyg och fika!

Doodle

Doodle is the simplest way to schedule meetings with clients, colleagues, or friends. Find the best time for one-to-ones and team meetings with our user-friendly calendar tool. Get started today!
doodle.com
doodle.com
PS. Vi har äntligen fått ordentliga band för att märka upp lederna, vill du hjälpa till så hör gärna av dig så kan vi sprida ut jobbet bland lite olika personer!

Vänliga hälsningar
Edvin Mellergård
Göteborgs Stigcyklister

Svara Trådlista
Rapportera Redigera

Jag skulle nog kunna hjälpa till, behöver köra slingorna nån gång till först för jag är fortfarande osäker på om jag kör rätt på vissa ställen.

edvin_m

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Jag skulle nog kunna hjälpa till, behöver köra slingorna nån gång till först för jag är fortfarande osäker på om jag kör rätt på vissa ställen.
Du kan få uppdaterad gpx att följa av mig också. Den nuvarande dragningen med lapparna ska ändras på några ställen + de sitter fel också. Men jag tänker att jag tar de flesta trixiga ställena själv också

yonsson

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Du kan få uppdaterad gpx att följa av mig också. Den nuvarande dragningen med lapparna ska ändras på några ställen + de sitter fel också. Men jag tänker att jag tar de flesta trixiga ställena själv också
Finns det planer på typ skyltar eller färgsprakande också? Känns som rätt stor risk att gnällspikarna kan dra ner märkningarna.

D i U

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Förvånansvärt fint i Eklanda idag, kläderna höll sig rena och bara en snabb tvätt av cykeln efter turen.
Plötsliga snöfallet skrämde inte.

n3wton

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Jag cyklade med gruscykel i Delsjön idag. Gruset var fint, men småspiken som föll från himlen brände emellanåt i ansiktet och på hemvägen slog jag nytt rekord i kalla fingrar. Oväntat kallt om händerna i förhållande till temperaturen - som en misärsurprise! Det tackar vi för!

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Vet inte varför jag valde att cykla Mastrajd idag, det var nog sämsta beslutet på länge. Ömsom djupa vattenhål (med tunt isskikt på), ömsom svallis. Sen en del lera på det.. Men hällarna som var torra var fina iaf!

Campus_with_an_H

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Riktigt fint ute idag, sen kom snön, sen kom regnet...

Liten gren med dryga 50cm i diameter över slutet på doggy style. Hade ändå varit förutseende med en liten handsåg idag, men den gick bet.
20230219_125108.jpg

edvin_m

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Tja, VKS drog upp en ny stig från slutet på doggystyle upp till Flowiga där som det är tänkt att man ska cykla. Grusvägen var inmutad av stallet :rolleyes::cautious:

Men jag mailar VKS om kapning av stammen, tror den är lite för grov för vår tigersåg

edvin_m

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Kommer det bli mer s.k features längs med de utplanerade slingorna?
Får vi ihop tillräckligt med manpower på byggdagarna så! Första prio är att fixa de värsta surhålen och några till omdragningar för att både förbättra slingorna/cyklingen men och bygga bort dåliga korsningar eller blöta områden. När det är klart så ska vi börja titta på rena kvalitetshöjande saker.

Ett problem är bara alla hopp, dropp etc måste godkännas av Länsstyrelsen medan sånt vi gör just nu bara måste okas av Västkuststiftelsen och/eller Mölndalskommun och de är betydligt enklare att ha att göra med.

Så kom och hjälp till på byggdagar eller om det passar bättre att bygga på egen hand så hör av er så löser vi tillstånd för det.

Flyfisher

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Får vi ihop tillräckligt med manpower på byggdagarna så! Första prio är att fixa de värsta surhålen och några till omdragningar för att både förbättra slingorna/cyklingen men och bygga bort dåliga korsningar eller blöta områden. När det är klart så ska vi börja titta på rena kvalitetshöjande saker.

Ett problem är bara alla hopp, dropp etc måste godkännas av Länsstyrelsen medan sånt vi gör just nu bara måste okas av Västkuststiftelsen och/eller Mölndalskommun och de är betydligt enklare att ha att göra med.

Så kom och hjälp till på byggdagar eller om det passar bättre att bygga på egen hand så hör av er så löser vi tillstånd för det.
När är byggdagarna?

MagerValp

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Greppigt och snabbt idag, riktigt skoj. Kunde blåsa på lite, inte den där försiktiga trevande cyklingen det varit den senaste tiden. Några isfläckar där solen inte kom åt, men annars är det bar å åk.

Nu är det stigbygge imorrn, men det lär bli en del cykling i veckan som kommer!
Skärmavbild 2023-02-25 kl. 14.25.40.jpeg

edvin_m

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Före-årsmötet-bygg i ÄGB!

Ny transport på episka-kullen för blå- och svartslinga för att undvika den leriga och sega Jurassic Overflow, säkert superkul nerför också! Kommer märkas upp underveckan men är fullt cykelbar redan nu!

Sen en timmas turboladd med stenlyft för att fylla igen det långa surhålet på förlängningen av Preachers Flow!

/Edvin, GSC

DSC_1908.JPG

DSC_1910.JPG

DSC_1913.JPG

Bilagor

• DSC_1914.JPG
    DSC_1914.JPG
    1 MB · Besök: 23
Hur är föret i GBG?
Kan någon förklara för mig hur man tar denna sväng på nya Kanada i Ängårdsbergen? Jag tycker det är jävligt svårt att få flyt här.

Bilagor

• PXL_20230226_155609090.jpg
    PXL_20230226_155609090.jpg
    1.9 MB · Besök: 90

SIE

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Ni som har koll på vintervägarna, är detta ett kosher sätt för oss (få?) som cyklar in österifrån att ta sig från A till B?

F1842409-C1DD-4419-AB30-53C0CF66DE69.jpeg

Innan körde jag oftast Österbergets DH eller Svängiga men vad jag förstår är dessa off limits för evigt resp just nu.
Väderprognosen börjar överrösta sjukgymnasten, men jag är inte i skick att cykla in via de svarta dödsstigarna Oldies/Goats borta mot Fässbergsdalen.

yonsson

Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Kan någon förklara för mig hur man tar denna sväng på nya Kanada i Ängårdsbergen? Jag tycker det är jävligt svårt att få flyt här.
Ny Kanada? Eller är det gamla vänstra efter inledande korta utförslöpan? Om det är vänstra så lär det gå att klippa den precis som innan, dvs över den nya stenen till höger sedan hålla vänster.

Senast ändrad:
Topp