Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Örjan Lax sa:Jag är knappast representativ för "kollektivet" men vill ändå rekommendera att handla från tyska eller brittiska handlare på nätet i första hand, om du vill spara några tusenlappar.
Se bara till att dom (den valda butiken) har en smidig returprocess OM något är fel och måste returneras.
Luzen sa:Läser en del gamla trådar som gör att man tvekar att handla en ny mtb därifrån...
Och då jag har nära 50 mil till butikerna är det inte bara att åka dit om det blir strul...
Vad tycker kollektivet?
mr.morango sa:Cykloteket är varierande. Det handlar om vem du träffar på både vad det gäller sälj och service. Från toppklass till bottennapp. Om du har 50 mil till butiken så förstår jag inte varför du inte näthandlar till bättre pris och tar hjälp lokalt när du behöver det för en rimlig summa?
Har bolaget ekonomiska problem? Ngt jag missat vart finns info om detta? När det gäller att ta garantier så har jag bara goda erfarenheter. Ur den aspekten är cykloteket 100% för min del.Luzen sa:mr.morango sa:Cykloteket är varierande. Det handlar om vem du träffar på både vad det gäller sälj och service. Från toppklass till bottennapp. Om du har 50 mil till butiken så förstår jag inte varför du inte näthandlar till bättre pris och tar hjälp lokalt när du behöver det för en rimlig summa?
Allt mekande klarar jag själv.
Min fråga är endast aktuell om den cykel jag har skulle visa sig vara defekt/skadad/democykel och om det blir problem att häva köpet eller få det åtgärdat.
När jag väl fått hem dem och allt är ok har jag inget bruk för Cykloteket längre.
Då bolaget har ekonomiska problem är inte allt självklart.
Problem och problem. Om bolaget går lika mycket back även per 190930 som fg år är egna kapitalet förbrukat och någon (ägaren) måste stoppa in mer pengar. Om man inte gör det är det akuta problem.mr.morango sa:Har bolaget ekonomiska problem? Ngt jag missat vart finns info om detta? När det gäller att ta garantier så har jag bara goda erfarenheter. Ur den aspekten är cykloteket 100% för min del.Luzen sa:mr.morango sa:Cykloteket är varierande. Det handlar om vem du träffar på både vad det gäller sälj och service. Från toppklass till bottennapp. Om du har 50 mil till butiken så förstår jag inte varför du inte näthandlar till bättre pris och tar hjälp lokalt när du behöver det för en rimlig summa?
Min fråga är endast aktuell om den cykel jag har skulle visa sig vara defekt/skadad/democykel och om det blir problem att häva köpet eller få det åtgärdat.
När jag väl fått hem dem och allt är ok har jag inget bruk för Cykloteket längre.
Luzen sa:Problem och problem. Om bolaget går lika mycket back även per 190930 som fg år är egna kapitalet förbrukat och någon (ägaren) måste stoppa in mer pengar. Om man inte gör det är det akuta problem.mr.morango sa:Har bolaget ekonomiska problem? Ngt jag missat vart finns info om detta? När det gäller att ta garantier så har jag bara goda erfarenheter. Ur den aspekten är cykloteket 100% för min del.Luzen sa:mr.morango sa:Cykloteket är varierande. Det handlar om vem du träffar på både vad det gäller sälj och service. Från toppklass till bottennapp. Om du har 50 mil till butiken så förstår jag inte varför du inte näthandlar till bättre pris och tar hjälp lokalt när du behöver det för en rimlig summa?
Tack för input att du är nöjd!
Plush sa:Luzen sa:Problem och problem. Om bolaget går lika mycket back även per 190930 som fg år är egna kapitalet förbrukat och någon (ägaren) måste stoppa in mer pengar. Om man inte gör det är det akuta problem.mr.morango sa:Har bolaget ekonomiska problem? Ngt jag missat vart finns info om detta? När det gäller att ta garantier så har jag bara goda erfarenheter. Ur den aspekten är cykloteket 100% för min del.Luzen sa:mr.morango sa:Cykloteket är varierande. Det handlar om vem du träffar på både vad det gäller sälj och service. Från toppklass till bottennapp. Om du har 50 mil till butiken så förstår jag inte varför du inte näthandlar till bättre pris och tar hjälp lokalt när du behöver det för en rimlig summa?
Är det inte Cykelkraft du tänker på?
Luzen sa:Plush sa:Luzen sa:Problem och problem. Om bolaget går lika mycket back även per 190930 som fg år är egna kapitalet förbrukat och någon (ägaren) måste stoppa in mer pengar. Om man inte gör det är det akuta problem.mr.morango sa:Har bolaget ekonomiska problem? Ngt jag missat vart finns info om detta? När det gäller att ta garantier så har jag bara goda erfarenheter. Ur den aspekten är cykloteket 100% för min del.Luzen sa:mr.morango sa:Cykloteket är varierande. Det handlar om vem du träffar på både vad det gäller sälj och service. Från toppklass till bottennapp. Om du har 50 mil till butiken så förstår jag inte varför du inte näthandlar till bättre pris och tar hjälp lokalt när du behöver det för en rimlig summa?
Nej. Jag kan läsa bokslut då det är (en del) av mitt yrke.
Plush sa:Är det inte Cykelkraft du tänker på?
Plush sa:Luzen sa:Problem och problem. Om bolaget går lika mycket back även per 190930 som fg år är egna kapitalet förbrukat och någon (ägaren) måste stoppa in mer pengar. Om man inte gör det är det akuta problem.mr.morango sa:Har bolaget ekonomiska problem? Ngt jag missat vart finns info om detta? När det gäller att ta garantier så har jag bara goda erfarenheter. Ur den aspekten är cykloteket 100% för min del.Luzen sa:mr.morango sa:Cykloteket är varierande. Det handlar om vem du träffar på både vad det gäller sälj och service. Från toppklass till bottennapp. Om du har 50 mil till butiken så förstår jag inte varför du inte näthandlar till bättre pris och tar hjälp lokalt när du behöver det för en rimlig summa?
Plush sa:Luzen sa:Plush sa:Luzen sa:Problem och problem. Om bolaget går lika mycket back även per 190930 som fg år är egna kapitalet förbrukat och någon (ägaren) måste stoppa in mer pengar. Om man inte gör det är det akuta problem.mr.morango sa:Har bolaget ekonomiska problem? Ngt jag missat vart finns info om detta? När det gäller att ta garantier så har jag bara goda erfarenheter. Ur den aspekten är cykloteket 100% för min del.Luzen sa:mr.morango sa:Cykloteket är varierande. Det handlar om vem du träffar på både vad det gäller sälj och service. Från toppklass till bottennapp. Om du har 50 mil till butiken så förstår jag inte varför du inte näthandlar till bättre pris och tar hjälp lokalt när du behöver det för en rimlig summa?
Nej. Jag kan läsa bokslut då det är (en del) av mitt yrke.
Jag ifrågasatte inte att du kan det, dels framgick det inte att du pysslar med det, dels har det inte stått något någonstans om att Cykloteket skulle gå dåligt.
Du får gärna länka bokslutet.
mr.morango sa:Jag har ingen som helst koppling till cykloteket. Tror dock du kan köpa din cykel utan oro. Tittar du på omsättningen så har den ju snarare ökat eller är oförändrad. Att påstå att de har ekonomiska problem och inte klarar av en garanti relaterat till siffror i länk är för mig väl magstarkt. Du påstår ju indirekt att de är nära en konkurs. Kanske har de bara bytt revisor. Take a chillpill.
Jag vet inte vet du? Många förstå sig påare här. Min poäng är att man bör vara lite försiktig i sina slutsatser.Kneecap sa:mr.morango sa:Jag har ingen som helst koppling till cykloteket. Tror dock du kan köpa din cykel utan oro. Tittar du på omsättningen så har den ju snarare ökat eller är oförändrad. Att påstå att de har ekonomiska problem och inte klarar av en garanti relaterat till siffror i länk är för mig väl magstarkt. Du påstår ju indirekt att de är nära en konkurs. Kanske har de bara bytt revisor. Take a chillpill.
Tjena!
Cykelkrafts omsättning har ökat rätt rejält också och hur bra går det för dom?
Det finns lite olika syn på hur man väljer att resovisa sina siffror.jonte987 sa:Bytt revisor, är det så dyrt?
mr.morango sa:Jag vet inte vet du? Många förstå sig påare här. Min poäng är att man bör vara lite försiktig i sina slutsatser.
Ökat omsättning?mr.morango sa:Jag har ingen som helst koppling till cykloteket. Tror dock du kan köpa din cykel utan oro. Tittar du på omsättningen så har den ju snarare ökat eller är oförändrad. Att påstå att de har ekonomiska problem och inte klarar av en garanti relaterat till siffror i länk är för mig väl magstarkt. Du påstår ju indirekt att de är nära en konkurs. Kanske har de bara bytt revisor. Take a chillpill.
Ja nu börjar det igen. Tycker själv att det är helt ok så länge man är precis och konkret i sina åsikter eller hur ser du på det?jonte987 sa:Nu börjar det igen.
mr.morango sa:Ja nu börjar det igen. Tycker själv att det är helt ok så länge man är precis och konkret i sina åsikter eller hur ser du på det?jonte987 sa:Nu börjar det igen.
Bengt-re sa:Plush sa:Luzen sa:Problem och problem. Om bolaget går lika mycket back även per 190930 som fg år är egna kapitalet förbrukat och någon (ägaren) måste stoppa in mer pengar. Om man inte gör det är det akuta problem.mr.morango sa:Har bolaget ekonomiska problem? Ngt jag missat vart finns info om detta? När det gäller att ta garantier så har jag bara goda erfarenheter. Ur den aspekten är cykloteket 100% för min del.Luzen sa:mr.morango sa:Cykloteket är varierande. Det handlar om vem du träffar på både vad det gäller sälj och service. Från toppklass till bottennapp. Om du har 50 mil till butiken så förstår jag inte varför du inte näthandlar till bättre pris och tar hjälp lokalt när du behöver det för en rimlig summa?
Cykloteket går väl inget vidare de heller. https://www.allabolag.se/5567636641/bokslut
Ok, vi säger som så att Cykloteket går jättebra och kommer visa en fin årsredovisning för 20190930.mr.morango sa:Att hänga ut ett enskilt företag på ett entusiastforum kan få ganska stora konsekvenser för företaget. Inte minst om man antyder att de inte ska klara sina åtaganden relaterat till ekonomiskt reultat. Jag ser verkligen fram mot era slutsatser i form av konkreta siffror och slutsatser i nyckeltal.
Mats65 sa:Om man orkar läsa lite längre ner så ser man att det länkade organisationsnumret inte är aktivt längre
”Status
Bolaget är inaktivt
Anmärkning
Upplöst genom fusion 2019-05-20 med west Mountain Bicycles AB”
West mountain hade ganska hyfsat rörelseresultat 2018.
https://www.allabolag.se/5567775498/west-mountain-bicycles-ab
Sen hur ekonomin verkligen ser ut vet jag inte. Jag har ingen aning om bakgrunden till fusionen.
Mats65 sa:Bengt-re sa:Plush sa:Luzen sa:Problem och problem. Om bolaget går lika mycket back även per 190930 som fg år är egna kapitalet förbrukat och någon (ägaren) måste stoppa in mer pengar. Om man inte gör det är det akuta problem.mr.morango sa:Har bolaget ekonomiska problem? Ngt jag missat vart finns info om detta? När det gäller att ta garantier så har jag bara goda erfarenheter. Ur den aspekten är cykloteket 100% för min del.Luzen sa:mr.morango sa:Cykloteket är varierande. Det handlar om vem du träffar på både vad det gäller sälj och service. Från toppklass till bottennapp. Om du har 50 mil till butiken så förstår jag inte varför du inte näthandlar till bättre pris och tar hjälp lokalt när du behöver det för en rimlig summa?
Cykloteket går väl inget vidare de heller. https://www.allabolag.se/5567636641/bokslut
Om man orkar läsa lite längre ner så ser man att det länkade organisationsnumret inte är aktivt längre
”Status
Bolaget är inaktivt
Anmärkning
Sen hur ekonomin verkligen ser ut vet jag inte. Jag har ingen aning om bakgrunden till fusionen.
Håller med dig. Tycker dock att det blir problematiskt när enskilda medlemmar på happy har tankar om ekonomin och företagets åtaganden utan fakta. Helt säker på att tex cykloteket löser wjonte987 sa:mr.morango sa:Ja nu börjar det igen. Tycker själv att det är helt ok så länge man är precis och konkret i sina åsikter eller hur ser du på det?jonte987 sa:Nu börjar det igen.
Jag tror att vinstdrivande företag får räkna med att privatpersoner har synpunkter. Jag tror också att det är en pr mässig katastrof och totalt inkompetent att kritisera dessa privatpersoner/kunder.
Verkar väldigt svårt att fatta detta just i cykelbranchen. Kanske därför det går så jävla dåligt?
Jag har förklarat min ganska nyanserade syn på just cykloteket om du läser tråden. Jag har ingen insyn i deras siffror och är då försiktig med att dra slutsatser vilket alla på happy borde vara. Svart eller vitt? Ofta lite grått. Skulle dock inte oroa mig för garanti vilket detta började med.Luzen sa:Ok, vi säger som så att Cykloteket går jättebra och kommer visa en fin årsredovisning för 20190930.mr.morango sa:Att hänga ut ett enskilt företag på ett entusiastforum kan få ganska stora konsekvenser för företaget. Inte minst om man antyder att de inte ska klara sina åtaganden relaterat till ekonomiskt reultat. Jag ser verkligen fram mot era slutsatser i form av konkreta siffror och slutsatser i nyckeltal.
De har bara haft lite otur några år med revisorn som envisas med att skriva tråkiga röda siffror och ett klent EK.
Du verkar ju dessutom veta att de ökat omsättningen så antagligen har du god insyn i deras siffror.
Bortsett från det har det allt sämre recensioner på Google de senaste åren och tänkte att happykollektivet kunde motbevisa detta.
Vilket några få faktiskt har gjort.
Luzen sa:
Luzen sa:Mats65 sa:Bengt-re sa:Plush sa:Luzen sa:Problem och problem. Om bolaget går lika mycket back även per 190930 som fg år är egna kapitalet förbrukat och någon (ägaren) måste stoppa in mer pengar. Om man inte gör det är det akuta problem.mr.morango sa:Har bolaget ekonomiska problem? Ngt jag missat vart finns info om detta? När det gäller att ta garantier så har jag bara goda erfarenheter. Ur den aspekten är cykloteket 100% för min del.Luzen sa:mr.morango sa:Cykloteket är varierande. Det handlar om vem du träffar på både vad det gäller sälj och service. Från toppklass till bottennapp. Om du har 50 mil till butiken så förstår jag inte varför du inte näthandlar till bättre pris och tar hjälp lokalt när du behöver det för en rimlig summa?
Om man orkar läsa lite längre ner så ser man att det länkade organisationsnumret inte är aktivt längre
”Status
Bolaget är inaktivt
Anmärkning
Ni tittar på fel bolag. Detta är det.
https://www.allabolag.se/5565294567/cykloteket-aktiebolag
mr.morango sa:Hur går det med siffror och en saklig och konkret förklaring för de som hävdade konken? Jag väntar med spänning.
Det är så du/ni ser på det. Härligt att kunna utrycka en del oro bara så där. När man pudlar bör man göra det ordentligt. Kan du inte precisera din första oro relaterat till nyckeltal och konkreta siffror?Kneecap sa:mr.morango sa:Hur går det med siffror och en saklig och konkret förklaring för de som hävdade konken? Jag väntar med spänning.
Tjena!
Det är väl ingen som hävdat konken?
Luzen uttryckte en viss oro och jag konstaterade att siffrorna såg rätt dåliga ut, missade då ett bolag i koncernen, nu har jag en annan syn på det.
Samt att jag kommenterade ditt påstående om ökad omsättning med att ökad omsättning inte behöver vara ett bra tecken, relaterade då till Cykelkraft.
mr.morango sa:Det är så du/ni ser på det. Härligt att kunna utrycka en del oro bara så där. När man pudlar bör man göra det ordentligt. Kan du inte precisera din första oro relaterat till nyckeltal och konkreta siffror?
mr.morango sa:Att hänga ut ett enskilt företag på ett entusiastforum kan få ganska stora konsekvenser för företaget. Inte minst om man antyder att de inte ska klara sina åtaganden relaterat till ekonomiskt reultat. Jag ser verkligen fram mot era slutsatser i form av konkreta siffror och slutsatser i nyckeltal.
Bengt-re sa:mr.morango sa:Att hänga ut ett enskilt företag på ett entusiastforum kan få ganska stora konsekvenser för företaget. Inte minst om man antyder att de inte ska klara sina åtaganden relaterat till ekonomiskt reultat. Jag ser verkligen fram mot era slutsatser i form av konkreta siffror och slutsatser i nyckeltal.
Tja. Åas gör jag inte affärer där jag har för avsikt att kunna hävda någon sorts åtagande om de ser vissna ut ekonomiskt. Cykloteket ser i mina ögon vissna ut. En sadel eller hjälm - inga problem! Men som sagt risken att företag som går med förlust slutar att finnas är enligt erfarenhet inte obetydlig. Sunda företag med liten risk att försvinna gör vinst och har jämn eller ökande omsättning. Nu har jag inte läst ekonomi sedan 80-talet så jag inser att det finns massor JAG inte vet eller förstår. Däremot säger min erfarenhet att företag som går med förlust oftare konkar än företag som går med vinst. Och om jag väljer att avstå en affär med ett företag som jag inte tycker ser sunt ut så gör jag väl bara mitt jobb som konsument?! För en marknadsekonomi skall fungera behövs upplysta konsument vilka fattar sina inköpsbeslut på logiska grunder?