Hur åtgärda Knak/knäppande? (Troligen från bakhjulet)

Hur åtgärda Knak/knäppande? (Troligen från bakhjulet)
Har under cirka en månad haft ett mycket irriterande ljud på racern. (Nishiki Race Carbon 2014)

Varje pedalvarv har det knäppt/knakat till 2 gånger snabbt efter varandra, i princip oavsett växel/belastning, MEN om jag står upp och tar i (t.ex. i backar) så är det helt tyst för att börja såfort jag sätter mig ner. Spontant låter det som att det kommer från vevpartiet men vi vet alla att det behöver inte stämma.

Har provat följande:

Bytt vevlager och locktightat fast dom nya (Pressfit BB86)
Tagit isär vevpartiet (B.O.R 688 med Power2max wattmätare) och rengjort samt monterat ihop med korrekt moment.
Provat med att smörja klingbultarna, både bultarna och hålen i vevpartiet.
Tagit isär pedalerna, plockat isär och rengjort lagerna i dom, rengjort och smort gängorna vid återmontering.
Bytt sadel och sadelstolpe med min andra cykel för att utesluta det.
Monterat bort flaskhållarna.
Tagit bort och rengjort växelörat och kontaktytorna.

Största framgången hade jag när jag provade med ett par andra hjul, mer specifikt bakhjul. Då blev det helt tyst, cykelhandlaren i byn menade att ekrarna behövde spännas på drivsidan men jag håller inte med, provade att lägga fett där dom korsas och då blev det tyst under min 1,5 km provrunda där det annars började knaka inom 100m.

Idag höll det 4 av 96 km sen började det knaka/knäppa igen...Hjulen jag använder är ett par Reynolds Strike SLG från 2014.
Reynolds säger att ekerspänningen på drivsidan skall vara 900-1150N, vilket dom enligt min ekerspänningsmätare är. På icke-drivsidan står det i Reynolds excelark "Rear Non-Drive Spread" som anges till 250N, kan det verkligen stämma? alla ekrarna på respektive sida visar samma värde på min mätare och iallafall drivsidan är inom specifikationerna.

När hjulet sitter på cykeln så menade återigen handlaren i byn att där var en del flex i det inget glapp men flex...
Jag tänker nu att hjullagerna kanske är dåliga, men jag känner inget glapp? Sitter maskinlager i navet...

Har ni andra teorier om vad som kan orsaka mitt knak/knäpp så är dom varmt välkomna, man vågar ju knappt visa sig ute när cykeln låter som något från Biltema.

Topp