Så gör jag ibland även med kanttrådsdäck när man skall cykla lite längre. Som bonus blir det en dålig assaver.Viker ihop och sätter bakom sadeln.
Om du kör fatbike så kanske det blir en bra (om än något tung?) assaver!?Så gör jag ibland även med kanttrådsdäck när man skall cykla lite längre. Som bonus blir det en dålig assaver.
Hmmm... någon fatbike har jag nog inte ens testat att cykla på, men även 25/28 mm däcken är ju ungefär lika breda som en ynklig assaver när de är utplattade (leveranspackade)Om du kör fatbike så kanske det blir en bra (om än något tung?) assaver!?
Undrar om ni har några goa tips hur ni cyklar med ert extra tubdäck? Jag har f.n mitt vikt i ryggfickan men känner att det ibland skaver o jäklas. Tänker främst när man cyklar lite längre och behöver ha två flaskor med sig.
Får då helt enkelt öva på vikningen.. ser definitivt inte ut som på bilden nedan..Du viker ihop däcket och spänner fast det under sadeln, på rälsen, med en rem.
Flaskorna har du väl i flaskställ på ramen?
Jag brukar göra en enklare form av vacuumpack, genom att lägga slangen hopvikt/rullad i en stark fryspåse av god kvalitet (Toppits 3-lagers) som jag suger ur luften med munnen, och sen sluter åt och lindar med några varv med eltejp. Brukar gå ganska snabbt och enkelt att få fram sen när den behövs.Har ett långsiktigt mål att förse alla cyklar i familjens cykelpark med en extra slang under sadeln. För lång hållbarhets skull brukar jag vacuumpacka den, då håller det sig torrt och smutsfritt. Sen lär man ju stå och svära när det är skarpt läge men det får jag ta då.
Får då helt enkelt öva på vikningen.. ser definitivt inte ut som på bilden nedan..
Det låter för enkelt. :)
En god vän som jobbade på restaurang vacuumpackade en del av sin packning när han skulle fjällvandra. Enormt bra, tog ju nästan ingen plats alls. Fast efter första natten tänkte han om lite.
Plusetta!Rätt vikning av tubdäck. https://iamgerardthomas.com/fold-that-tub/ Spänns sedan fast under sadeln med en clipsrem. Enda rätta.
Jag har en vacuumpackare av industrimodell och fick en massa idéer för bikepacking och vandring när du först skrev "vacuumpacka", men i praktiken kommer det ju bli kaos så fort man öppnat en plastpåse!Det låter för enkelt. :)
En god vän som jobbade på restaurang vacuumpackade en del av sin packning när han skulle fjällvandra. Enormt bra, tog ju nästan ingen plats alls. Fast efter första natten tänkte han om lite.