Hur dåligt kan det bli? Postnord levererar inte...

Octagon

Aktiv medlem
Postnord har fungerat kockrent för mig nu i flera år nu. Enda missen var att ett paket hamnade på en mack 1 km bort istället för Willys där jag bor. Ett paket på flera år alltså.

Men nu verkar Bring verkar ha tagit över stafettpinnen. Nån chef som bytt från Posten som hamnat där kanske? Nån dag efter beställning fick jag mail från säljaren (wiggle) med kollinummer, samt SMS från Bring där dom sa att dom tagit emot paketet, plus ett erbjudande om att betala extra få det hemkört (varför man nu skulle vilja få det istället för att cykla en km till Brings utlämningsställe). Hur som helst, när man söker på kollinummer på Brings sida får jag info att SMS gått ut med info den 13 januari. Längst ner står det även att frakt till utlämningsställe samt e-avisering och SMS-avisering ingår. Ett SMS, det är alltså så långt dom kommit på 9 dagar.

BFS

Aktiv medlem
Jag har iaf fått mitt paket från Bring. 8 dagar tog det från Sundsvall till Skellefteå (40 mil). Guldkanten var att jag fick fylla i en undersökning om hur jag upplevt servicen.

Trident

Medlem
En lite solskenshistoria mitt i all bedrövelse!

Hade väntat länge på ett maffigt paket från r2 med lite godsaker för att färdigställa både racer och gravel, delar för i runda slängar 10 000 kr. Då inte alls fanns på lager var det en del väntan innan ordern var komplett, ni vet alla hur olidligt detta är. Paketet skickades i alla fall till slut med DHL och vid Svenska gränsen tog PostNord över och då började problemen, jag kunde följa det i appen men reagerade på att det hade ett märkligt id, samma id som det hade på DHL vilket inte brukar vara fallet.

När det verkade ha fastnad på distributionscentralen i en grannstad flera dagar så ringde jag Postnord som glatt meddelade att det minsann fanns på ICA och väntade på att jag skulle hämta det. Trallande stack jag så klart dit på direkten men då de inte hade kunnat registrera in det där, paketet saknade nämligen Postnord etikett och hade bara en från DHL så hade de lämnat paketet till DHL-bilen precis före jag kom......
I DHL´s system fanns ju inte paketet då det var överlämnat till Postnord när det kom till Sverige så nu kunde ingen svara på var paketet befann sig eller när/om det skulle dyka upp.

Jag gnisslade tänder några dagar och skulle precis påbörja en anmälan om försvunnet paket när telefonen ringer, det var en kille på Postnord i Uddevalla, kanske hette Peter (typ 6 mil bort) som hade ett paket till mig. DHL hade varit där med ett paket utan riktig etikett som skulle returneras till avsändaren, Peter var dock lite mer företagsam än så, hur många Markus Porath kan det finnas i Mellerud tänkte han! Fanns tydligen bara en (två i hela Sverige) så han slog mig en signal och frågade om jag villa ha paketet eller om han skulle skicka tillbaka det.

Skönt att det finns folk som tar lite egna initiativ och tänker lite utanför boxen :-)

//Porath

Little Stereo

Aktiv medlem
Kan meddela att mitt paket upphittades jävligt fort efter att både jag och Yokozuna anmälde förlusten till PostNord. Typ dagen efter. Bromsarna anlände nyss efter 2 månaders väntan!
Det är lite märkligt att det nästan alltid går fort efter man har pratat/reklamerat hos PostNord ? Ungefär som att de först då går ut och toittar om det har något paket som ska vidare :unsure:

Simpa85

Aktiv medlem
Nu när alla 2020 beställningar anlänt så kan jag bara konstatera att PostNord levererat felfritt för min del. Gissar att det i familjen handlar om ca 30+ paket som levererats helt enligt förväntan.
Det var den där lilla washern i ett garanti-ärende som fastnade några veckor i tullen då. Men annars inga klagomål alls. Bra jobbat.

Octagon

Aktiv medlem
Postnord har fungerat kockrent för mig nu i flera år nu. Enda missen var att ett paket hamnade på en mack 1 km bort istället för Willys där jag bor. Ett paket på flera år alltså.

Men nu verkar Bring verkar ha tagit över stafettpinnen. Nån chef som bytt från Posten som hamnat där kanske? Nån dag efter beställning fick jag mail från säljaren (wiggle) med kollinummer, samt SMS från Bring där dom sa att dom tagit emot paketet, plus ett erbjudande om att betala extra få det hemkört (varför man nu skulle vilja få det istället för att cykla en km till Brings utlämningsställe). Hur som helst, när man söker på kollinummer på Brings sida får jag info att SMS gått ut med info den 13 januari. Längst ner står det även att frakt till utlämningsställe samt e-avisering och SMS-avisering ingår. Ett SMS, det är alltså så långt dom kommit på 9 dagar.
Uppdatering: Igår (fredag 22 januari) fick jag ett mail från FedEx med länk till spårning hos FedEx och Bring. Bring-länken sa samma sak som förut, dvs att SMS gått ut, varken mer eller mindre. FedEx visade detta:
Screenshot_20210123_093100.jpg

Det är alltså Brexit-tullen som förvarat paket åt mig. Nu blir det intressant att se om paketet dyker upp hos Brings spårning.

Köpte med Klarna, få först, betala sen. Tveksamt om det blir i den ordningen, betalning ska vara inne 26:e.

marr

Moderator
Forumvärd
Uppdatering: Igår (fredag 22 januari) fick jag ett mail från FedEx med länk till spårning hos FedEx och Bring. Bring-länken sa samma sak som förut, dvs att SMS gått ut, varken mer eller mindre. FedEx visade detta:
Visa bilaga 465948
Det är alltså Brexit-tullen som förvarat paket åt mig. Nu blir det intressant att se om paketet dyker upp hos Brings spårning.

Köpte med Klarna, få först, betala sen. Tveksamt om det blir i den ordningen, betalning ska vara inne 26:e.
Är väl bara att rapportera till Klarna att varan inte anlänt än.

weldion

Aktiv medlem
Visa bilaga 465948

Hör av dig till Klarna och berätta att leveransen är försenad. Verkar som en del har fått datumet framflyttat när fakturan skall vara betalad.

Hep

Aktiv medlem

SMS’et går ut så fort de fått information om att prylen är skickad och inte när de fysiskt fått den, så att man ska hinna byta leveranssätt om man vill, fast de skriver rätt luddigt.

Little Stereo

Aktiv medlem
Nu när alla 2020 beställningar anlänt så kan jag bara konstatera att PostNord levererat felfritt för min del. Gissar att det i familjen handlar om ca 30+ paket som levererats helt enligt förväntan.
Det var den där lilla washern i ett garanti-ärende som fastnade några veckor i tullen då. Men annars inga klagomål alls. Bra jobbat.
Det är väl rimligt att alla 2020 paket har kommit fram den 22 januari 2021?

Manurhin2

Aktiv medlem
Nu har dom ändå tagit det en nivå till.
Jag har ett paket från Spanien som har status "ankommit mottagarlandet" i hittills 3 dygn.
Vad är problemet? Om inte säljaren stoppat i en hashkaka så är det ju för f..n bara att köra ut🤬

velman

Aktiv medlem
Jag har ett paket som ligger hos postnords momsavdelning. Hoppas jag kan få betala in idag.

Tråkigt att vänta men i det stora hela fungerar faktiskt postnord väldigt bra nu för tiden. Deras app är väldigt bra om man jämför med budfirmornas appar/hemsidor. Den enda gången jag haft problem senaste åren är när de "försökt" leverera till dörren hemma. Samma som för så många andra, att de bara skitit i att försöka. Men allt annat fungerar prima här på Hisingen.

j12d342

Medlem
Jag har ett paket som ligger hos postnords momsavdelning. Hoppas jag kan få betala in idag.

Tråkigt att vänta men i det stora hela fungerar faktiskt postnord väldigt bra nu för tiden. Deras app är väldigt bra om man jämför med budfirmornas appar/hemsidor. Den enda gången jag haft problem senaste åren är när de "försökt" leverera till dörren hemma. Samma som för så många andra, att de bara skitit i att försöka. Men allt annat fungerar prima här på Hisingen.

Raemoe

Aktiv medlem
Känns kul att hämta ut ett paket som någon uppenbarligen varit och tafsat runt i. Frågade om de kunde göra en notis att paketet är öppnat innan jag plockade ut det, men en bild fick räcka. Saknades 2 av 7 grejer från ordern, så la in en reklamation hos PN. Andra gången på typ två veckor man får kontakta deras support...

happy.jpg

ooms

Aktiv medlem
Känns kul att hämta ut ett paket som någon uppenbarligen varit och tafsat runt i. Frågade om de kunde göra en notis att paketet är öppnat innan jag plockade ut det, men en bild fick räcka. Saknades 2 av 7 grejer från ordern, så la in en reklamation hos PN. Andra gången på typ två veckor man får kontakta deras support...

Visa bilaga 467437
Men du har väl meddelat avsändaren också? Jag skulle aldrig ta på mig att jiddra med Postnord ang nåt sånt där, det är bara att meddela avsändaren att prylar saknas, sedan får de skicka nytt till mig och själv bråka med Postnord om de vill.

sdx

Aktiv medlem

Visa bilaga 467437
Det är inget nytt för bike24 och deras paket är dåliga och i regel för stora för innehållet men det kan lika bra vara dpd, dhl som har kraschat ditt paket beroende på vilka som har tagit i mot det i tyskland så gnäll på bike24 om dålig paketering.

freddag

Aktiv medlem

Visa bilaga 467437
två senaste bike24-beställningarna har för mig varit så dåligt packade/tejpade att smådelar letat sig ut. bike24 har ersatt utan att knussla.

velman

Aktiv medlem
Ok, där fick jag för att jag inte har några problem med postnord. Mitt paket har suttit fast i deras tullklarering en vecka nu. Begagnade racerbromsar från ebay. Jag har räknat med att betala moms men då måste de ju ge mig chansen.

Drosa

Aktiv medlem
Gnäll inte på att posten är långsamma. 😀 Fedex UK är inte direkt snabba. Visst, brexit och corona osv men detta är nog ngt av ett rekord? Nästan en månad innan paketet rört sig det minsta.

Screenshot_20210131-202024_Chrome.jpg

Undra just om det är min tur att ha otur med postnord? Kontaktade PN idag till ingen nytta. De kunde inte öppna ett spårningsärende eftersom paketet är utanför Sveriges gränser. Någon annan som varit med om liknande försening och kan lysa upp min dag genom att säga att paketet antagligen kommer komma fram?
Typiskt att cykeln ska slarvas bort när man precis lyckats hitta något i rätt storlek som dessutom fanns i lager...

Bilagor

marr

Moderator
Forumvärd
Undra just om det är min tur att ha otur med postnord? Kontaktade PN idag till ingen nytta. De kunde inte öppna ett spårningsärende eftersom paketet är utanför Sveriges gränser. Någon annan som varit med om liknande försening och kan lysa upp min dag genom att säga att paketet antagligen kommer komma fram?
Det har ju bara varit borta i 2 dagar? Chillaxa

Helkama raisu

Aktiv medlem
Precis vad jag inte ville höra... :(
Har sen förra Fredagen haft en diskussion med en person på PN via messenger där denne försäkrat att allt är i sin ordning och det är bara att vänta. Fick idag ett meddelande från en ny person, då jag frågade igen, att jag måste betala mina avgifter innan paketet kan skickas vidare.
På frågan om hur dom tänkt meddela mig om detta fick jag en länk med betalningsinstruktioner...

velman

Aktiv medlem
Har sen förra Fredagen haft en diskussion med en person på PN via messenger där denne försäkrat att allt är i sin ordning och det är bara att vänta. Fick idag ett meddelande från en ny person, då jag frågade igen, att jag måste betala mina avgifter innan paketet kan skickas vidare.
På frågan om hur dom tänkt meddela mig om detta fick jag en länk med betalningsinstruktioner...
Idag gick det att betala på Postnords moms-portal. Men i appen står det inget om att jag kan betala paketet. Nåja, nu är det bara att vänta på att de skickar paketet vidare, det går nog snabbt.

mzi

Aktiv medlem
Nu har Posten dessutom svårt att visa sin spårningsinformation. Jag har ett paket på väg från Göteborg och det står bara som upplockat men har inte ens kommit till fösta sorteringen enligt appen eller interwebs. Ringer man posten så har de dock koll och vet att det är sorterat hos mig och på väg ut. Eller så säger de i alla fall. Ingen info i telefonkön eller på internet eller i appen att de har stora störningar.

Helkama raisu

Aktiv medlem
Idag gick det att betala på Postnords moms-portal. Men i appen står det inget om att jag kan betala paketet. Nåja, nu är det bara att vänta på att de skickar paketet vidare, det går nog snabbt.
Troligen... betalade med swish igår. Ingen ändring av status i appen än eller på PN hemsida.

Källis

Aktiv medlem
Snabba ryck av Bike 24 och DHL. La min beställning på eftermiddagen igår och DHL hämtade upp min beställning hos Bike 24 klockan 16:15...klockan 08:15 landade DHLs fraktkärra på Arlanda och en timma senare var mitt paket "ute för leverans till kund under dagen"....11:05 fick jag min leverans levererad av DHL 👌👌
IMG_20210202_125010_493.jpg

Manurhin2

Aktiv medlem
Snabba ryck av Bike 24 och DHL. La min beställning på eftermiddagen igår och DHL hämtade upp min beställning hos Bike 24 klockan 16:15...klockan 08:15 landade DHLs fraktkärra på Arlanda och en timma senare var mitt paket "ute för leverans till kund under dagen"....11:05 fick jag min leverans levererad av DHL 👌👌
Visa bilaga 467800
Är du helt säker på att Postnord varit inblandade?
M

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer