Allså, jag tycker generellt att det är ganska fånigt att klanka ner på Posten, jag brukar tycka att det funkar rätt bra och att gemene man är en bortskämd liten millenial som ställer orimligt höga krav i förhållande till pengen det kostar osv.
Men jag börjar inse att jag har gjort ett fundamentalt fel. Jag blandar ihop Posten med PostNord. Det utlovades att det inte skulle vara någon skillnad när de olika aktörerna slog sina påsar ihop och jag svalde betet.
Så jävla less på att hanteringen på större paket går i raketfart från utlandet upp till Örebro som ligger dryga 10mil hemifrån. Från nästan vilket land som helst i Europa så finns det i Örebro inom 48 timmar, men sedan är det stopp, minst 48 timmar skall spenderas in Örebro, minst, gärna längre.
Att detta för mig nästan uteslutande drabbar lite större paket är så genomskinligt, dopa statistiken, för statistiken är ren data man utan att skämmas kan visa upp för eventuella snokare, 99% av försändelser ankommer inom utsatt tid.
Att det går 20 små försändelser på en större gör det ett enkelt val att maskera kapacitetsbrist.
Det blev inga hjul till den här helgen heller...
Ingen provcykling av nya cykeln.
Alla länder och produktionsanställda höll vad de hade lovat från Kina upp till Sverige, trots pandemi och lockdowns hölls utlovade tider, till och med specialtillverkning löstes.
Men att flytta en lager produkt mellan Tyskland och Sverige, det faller med PostNord i Örebro...
Det är fint väder och jag vill ut och cykla nu!