Hur dåligt kan det bli? Postnord levererar inte...

Hep

Aktiv medlem
Varför pratar du alltid om Stockholm sverige är långt och det är bara inte Stockholm där jag bor så finns inte budbee eller besttransport.
DHL dom ger jag inte mycket för långutragen leverans PN 3 paket att hämta och dom är beställda långt efter det paketet från DHL.
Men du borde vara så väl medveten om att allt handlar vem som ger best anbud på sina tjänster och volymer.
Bara lite fakta. Best når 70% av alla svenskar med sina hemleveranser, så ditt vanliga argument om stockholmsfixerade diskussioner funkar inte riktigt här.

sdx

Aktiv medlem
Bara lite fakta. Best når 70% av alla svenskar med sina hemleveranser, så ditt vanliga argument om stockholmsfixerade diskussioner funkar inte riktigt här.
Ännu mera fakta titta på deras karta och orter så får du en annan bild av deras leverans möjligheter så ser du att stora delar av Sverige ligger i mörker.

sdx

Aktiv medlem
Vilken del i mitt inlägg är det du inte förstår?
Du bör läsa lite bättre dom säger på sin hemsida att dom når 6.5 miljoner vilket inte är 70%.
För att spä på det lite bättre så gjorde jag ett provköp på en sida som använder best transport och vet du domkunde inteleverea till min ort fast best transport påstår det.

Hep

Aktiv medlem
Du bör läsa lite bättre dom säger på sin hemsida att dom når 6.5 miljoner vilket inte är 70%.
För att spä på det lite bättre så gjorde jag ett provköp på en sida som använder best transport och vet du domkunde inteleverea till min ort fast best transport påstår det.
Hemsidan är inte helt uppdaterad såg jag nu. Täckningen är något större i verkligheten. Intressant att de inte kör till dig. Lust att avslöja var du bor?

Hep

Aktiv medlem
Äh, nu känns det som vi nått in i väggen med den här tråden och det mesta slutar med att vi är otrevliga i onödan. Jag ber om ursäkt för min del i det, trycker på ”ignorera tråd” och ger mig ut i solen i stället. Ses där.

sdx

Aktiv medlem
Hemsidan är inte helt uppdaterad såg jag nu. Täckningen är något större i verkligheten. Intressant att de inte kör till dig. Lust att avslöja var du bor?
Om man börjar att rota lite om Best Transport så är det inte så rolig läsning med slavliknande löner till förare som får betala en avgift om dom leverera försent eller tankar felbränsle Hvo100 vs Diesel.
Ser man på omdömena på Goggle så är det ganska blandat från någon som jobbar där som ger topp till rena sågningen vid fot knölarna.
Det är ett företag som kommer att försvinna från marknaden med tiden så Hep sök nytt jobb innan det är för sent.

marr

Moderator
Forumvärd
Om man börjar att rota lite om Best Transport så är det inte så rolig läsning med slavliknande löner till förare som får betala en avgift om dom leverera försent eller tankar felbränsle Hvo100 vs Diesel.
Ser man på omdömena på Goggle så är det ganska blandat från någon som jobbar där som ger topp till rena sågningen vid fot knölarna.
Det är ett företag som kommer att försvinna från marknaden med tiden så Hep sök nytt jobb innan det är för sent.
Källor?

marr

Moderator
Forumvärd
Lite märkligt att sdx klankar på best om det nu är underleverantörer som kör. Sdx har ju varit väldigt tydlig med flera gånger att postnords underleverantörer inte på något sätt får förknippas med postnord. Trots att de kör postnordmärkta bilar i postnord kläder.
Men vindarna vänder fort.

sdx

Aktiv medlem
Lite märkligt att sdx klankar på best om det nu är underleverantörer som kör. Sdx har ju varit väldigt tydlig med flera gånger att postnords underleverantörer inte på något sätt får förknippas med postnord. Trots att de kör postnordmärkta bilar i postnord kläder.
Men vindarna vänder fort.
Inte på min ort möjligen i stor staden men då fattar man varför dom inte får sina paket med dom slavlönerna och dom skit vilkoren men dom kommer att försvinna från marknaden.

MrSpock

Aktiv medlem
Dåliga löner och villkor verkar vara allmänt förekommande i den branchen.
Foodora har granskats av Sydsvenskan men nu är kollektivavtal på gång.
"Så pressar Foodora sina cykelbud att trampa fortare
Matleverantören Foodora växer snabbare än någonsin. Men de rosaklädda cykelbuden blir hela tiden styrda, poängbedömda och pressade att trampa fortare. De som inte lyder får sparken.
Sydsvenskans Dan Ivarsson arbetade en månad som cykelbud för att granska framtidens jobbmarknad – som är på väg hem till dig med en varm pizza i väskan."

Manurhin2

Aktiv medlem
Sista köpet från utanför EU.
Dhl har tullklarerat på 32 min att jämföra med PN:s 32+ dagar på Arlanda för kinafälgarna sist.

Screenshot_20210302-110109_Mina Paket.jpg

BFS

Aktiv medlem
Imorgon får jag mitt paket levererat av DHL. Bättre än Bring, men inte helt felfritt. Under tiden har tre paket levererats (på utsatt tid) av Postnord.
20210302_111625.jpg

Pordnord är ff 100% för mig (jag måste vara släkt med Postnord). Konkurrenterna har sannerligen inte imponerat. Vad kan man dra för slutsatser av mina anekdoter?

ooms

Aktiv medlem
Imorgon får jag mitt paket levererat av DHL. Bättre än Bring, men inte helt felfritt. Under tiden har tre paket levererats (på utsatt tid) av Postnord.
Visa bilaga 472750
Pordnord är ff 100% för mig (jag måste vara släkt med Postnord). Konkurrenterna har sannerligen inte imponerat. Vad kan man dra för slutsatser av mina anekdoter?
Att du bor i en avkrok! 😂

BFS

Aktiv medlem
Enligt PN fastnade mitt paket i Örebro på fredagen, fick dock en avi att det fanns i Västerås på måndagen, snabbt som attans åkte jag och hämtade mina efterlängtade hjul.

Idag fick jag en påminnelse att jag har ett paket att hämta...
Hur lång tid tog det från beställning till avi? Jag har också hämtat saker innan avin kommit (är grejorna efterlängtade så är de). Även fått besked om att jag hämtat grejorna jag ännu inte hämtat (en chock innan man inser att nåt troligtvis blivit fel i statusen).

Uppdatering i mitt "case", just efter jag bokat lämning ringde DHL (och la på direkt). Jag ringde upp. De hade ringt fel. Shit happens (bevisligen inte bara PN). Eller, för mig funkar ju Postnord klockrent (väntar på straffet för den jinxen). :)

Juhlin

Aktiv medlem
Hur lång tid tog det från beställning till avi? Jag har också hämtat saker innan avin kommit (är grejorna efterlängtade så är de). Även fått besked om att jag hämtat grejorna jag ännu inte hämtat (en chock innan man inser att nåt troligtvis blivit fel i statusen).

Uppdatering i mitt "case", just efter jag bokat lämning ringde DHL (och la på direkt). Jag ringde upp. De hade ringt fel. Shit happens (bevisligen inte bara PN). Eller, för mig funkar ju Postnord klockrent (väntar på straffet för den jinxen). :)
Grejen är ju att jag fick en avi på måndagen, trots att PN fortfarande tyckte paketet var i Örebro, och bara dagen efter en påminnelse...

Paketet åkte med PN i drygt 8 dagar, måndag till måndag.

BFS

Aktiv medlem
Grejen är ju att jag fick en avi på måndagen, trots att PN fortfarande tyckte paketet var i Örebro, och bara dagen efter en påminnelse...

Paketet åkte med PN i drygt 8 dagar, måndag till måndag.
Nån hängde nog inte med...

En vecka (inom Sverige) är lite för lång tid.

jolov

Aktiv medlem
Jag vann en tradera-auktion där säljaren lämnade in paketet till servicestället i fredags.

Kollar man spårningen så ligger fortfarande paketet kvar på kvantum i Lund. Riktigt märkligt, har inte varit med om det förut 🤷🏻‍♂️

mzi

Aktiv medlem
Kollar man spårningen så ligger fortfarande paketet kvar på kvantum i Lund. Riktigt märkligt, har inte varit med om det förut
Jag beställde en grej och den stod bara som upplockad, dvs burscanningen från chauffören som hämtade från lagret hade scannat men inget annat syndes externt. Ringde man kundtjänst kunde(!) de se fler scanningar. Sedan dök den upp hos mitt utlämningsställe.

marr

Moderator
Forumvärd
Jag vann en tradera-auktion där säljaren lämnade in paketet till servicestället i fredags.

Kollar man spårningen så ligger fortfarande paketet kvar på kvantum i Lund. Riktigt märkligt, har inte varit med om det förut 🤷🏻‍♂️
Med tjänsten skicka lätt har det sett ut så för mig ibland. Nästa hit har då varit klar för utlämning.

jolov

Aktiv medlem
Med tjänsten skicka lätt har det sett ut så för mig ibland. Nästa hit har då varit klar för utlämning.

Det här är skicka lätt, så det kanske dyker upp imorrn eller torsdag då :)

Betalade Söndag, säljaren skulle "skicka i veckan" och fick iväg den efter 18:00 på fredag. Synd att man har tålamod som en hundvalp

marr

Moderator
Forumvärd
Det här är skicka lätt, så det kanske dyker upp imorrn eller torsdag då :)

Betalade Söndag, säljaren skulle "skicka i veckan" och fick iväg den efter 18:00 på fredag. Synd att man har tålamod som en hundvalp
Jag hade suttit i båten ett par dagar iallafall :)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer