C
CCS
Guest
Hur dåligt kan det bli? Postnord levererar inte...
Men nu är det väl framme? (Bring-paketet alltså)Ja kanske, det har iaf inte flugit till ombud ännu.
Men nu är det väl framme? (Bring-paketet alltså)Ja kanske, det har iaf inte flugit till ombud ännu.
Jepp, till slut. Dom hade tydligen datafel på terminalen. Det kom 1 dygn senare än vad som borde varit möjligt.Men nu är det väl framme? (Bring-paketet alltså)
Det var inte direkt sj som åkte förbi.
Det är extra kontroll i Örebro innan de skickas över gränsen till Värmland.Nu har det gått troll i skiten igen.
2 paket, ett från Light Bicycles, ett från Bikester, bägge har legat i Örebro i ett dygn fast inte samtidigt. Kan Ryssen ha micklat med datasystemet?
Light Bicycle-paketet ligger nu till slut på utlämningsställe och det mest spännande nu är att se hur prepaid tax fungerade. Avsänt 4/1, helt ok.
För mig gällande Postnord-paket med standardfrakt från Bike24 och andra tyska leverantörer, så har det sedan ungefär ett år tillbaka varit rutin att leverera direkt till ombud istället för "leveransförsök" först. På paketspårningen står då alltid i början, strax efter att paketet påbörjat resan: "Mottagaren är en privatperson" eller liknande, som nån slags intern sortering inom Postnord. Funkar bra för mig.Fick som sagt mitt paket returnerat med felet adress okänd samma dag som det var på utkörning. Fick därmed ingen möjlighet att hämta ut det själv. Har försökt hitta orsaken till detta meddelande.
Kontroll med postnord visar att korrekt adress fanns elektroniskt.
Kontroll med bike24 visar att fraktlappen till paketet skrevs ut korrekt. Vilket även stämmer med de mail jag fick för leveransen.
Bör inte spela någon roll men postnord standardsvar är att fråga om man har fungerande porttelefon med namn, svar ja.
Satt hemma hela förmiddagen paketet var under utkörning enligt postnord och ingen bil var här.
Har kontaktat postnord kundtjänst som vidarebefodrat frågan till lokalt kontor som ej svarat alls trots att de fått frågan två gånger och haft 2v på sig att svara varje gång. Kontentan är att de ej levererar trots korrekta adressuppgifter och ej är intresserade av att förklara varför. Då kan jag inte komma längre men sorgligt att det inte finns någon ambition att försöka hitta och lösa problem som troligen ligger hos deras personal. Vanligtvis får jag ju mina paket men deras support när det inte funkar är obefintlig. Bike24 har varit hjälpsamma och man kan välja dhl express så man slipper postnord men ofta funkar ändå postnord trots usel kundtjänst.
Tänkte dela detta ifall det är fler som haft samma problem eller om jag hade otur. Nåja nu har jag gjort vad jag kan dags att gå vidare.
Fast trackingen stämmer ju, det gick ju inte att leverera om inte bilen var där :)Idag får PostNord både plus och minus.
Köpte lite grejer från en liten svensk sida.
De hade dock missat att det portot har blivit dyrare. Fick en faktura på 48:-.
Fick sen paketet.
Ringde PostNord och de makulerade fakturan.
Sen såg jag det här.
Jag bor en avfart från PNs företagscenter.
Jag jobbar hemma.
Jag ser dörren.
Jag ser vart PN brukar parkera.
Har inte sett dem alls.
Visa bilaga 534455
Fast trackingen stämmer ju, det gick ju inte att leverera om inte bilen var där :)
Allting i går??
Åtta uppdateringar på två minuter, men paketet ligger kvar.Allting i går??
Det är väl bra då blir paketet om händertaget på bästa sätt av en sorteringsmaskin.Åtta uppdateringar på två minuter, men paketet ligger kvar.
Om de kör paketet tillräckligt många gånger genom maskinen kanske de äntligen lyckas ha sönder adresslappen.
Raka ackord på antal scanningar?Om de kör paketet tillräckligt många gånger genom maskinen kanske de äntligen lyckas ha sönder adresslappen.
Lotterivinster på julfesten?
Och vinnaren får paketen som de haft sönder etiketterna på. Win-win situation.Raka ackord på antal scanningar?
Och idag fick jag en PÅMINNELSE om att välja leveranssätt, hade det inte varit smidigare att först skicka en avisering?
Tack postnord för en ypperlig leverans och en ypperlig leverans till norrland.
Vad har resten av forumet för problem.
Nej, det har fortfarande inte kommit🤔SKickade ett handskrivet kärleksbrev för en vecka sen, inrikes...har fortf inte kommit fram 😔
Kanske sitter på kylskåpet i fikarummet på PN under rubriken "veckans garv"? 🙃SKickade ett handskrivet kärleksbrev för en vecka sen, inrikes...har fortf inte kommit fram 😔
Eller skickat till Norrland, det fungerar tydligen bra där. 😘Kanske sitter på kylskåpet i fikarummet på PN under rubriken "veckans garv"? 🙃
kom fram igår. Kanske en för mig okänd brud i norrland som satt o smsa me mig t kl 01 inatt då 😜Eller skickat till Norrland, det fungerar tydligen bra där. 😘
Vilka kollinummer hade dom olika paketen eller hade dom samma kollinumer vilket är omöjligt.????![]()
Märkesjackan förvandlades till planka – Postnord vägrar ersätta
Någon bytte plats på etiketten.www.gp.se
Hur ska vi veta det?Vilka kollinummer hade dom olika paketen eller hade dom samma kollinumer vilket är omöjligt.????
Enligt artikeln ska det ha varit samma etikett på OSB-skivan som han hade klistrat på sitt paket.Vilka kollinummer hade dom olika paketen eller hade dom samma kollinumer vilket är omöjligt.???
Outgrundliga äro postnords vägar.Hur ska vi veta det?
Du drar inte parallellen att det jobbar någon mindre ärlig person i organisationen som helt enkelt flyttat fraktsedeln?