Maakus
Aktiv medlem
Hur dåligt kan det bli? Postnord levererar inte...
Ja jag kom på det.
Får väl gå ner och se hur manglade mina nya 5-10 är....
Inte manglat alls.
Fan, skulle spelat på lotto i stället.
Ja jag kom på det.
Får väl gå ner och se hur manglade mina nya 5-10 är....
Jag blev också helt svimfärdig när det hände mig en gång.What?
Vad i?
Men?
Va fan.
Postnord levererade precis mitt paket till ombudet.
Idag, en lördag.
Så ska det ju inte gå till!
Det tog inte, fjärde gången nu. Uppfriskande med en ärlig kundtjänsthandläggare som ansåg att om de inte gjort sitt jobb 4 ggr tidigare så kommer de nog aldrig att göra det och tyckte det vore bättre att jag hämtar istället om jag vill ha något paket. pga för många jobbmöten har jag chansat på ett nytt leveransförsök vilket jag med all säkerhet kommer att ångra.Postnord må ha sina brister men jämfört med UPS Sverige är de ju lysande. Tredje gången gillt jag ger dem portkod och telefonnummer.
Frustrationen hos de som behöver prata med mottagaren måste vara enorm.Det tog inte, fjärde gången nu. Uppfriskande med en ärlig kundtjänsthandläggare som ansåg att om de inte gjort sitt jobb 4 ggr tidigare så kommer de nog aldrig att göra det och tyckte det vore bättre att jag hämtar istället om jag vill ha något paket. pga för många jobbmöten har jag chansat på ett nytt leveransförsök vilket jag med all säkerhet kommer att ångra.
EDIT: Fick ett samtal att de skulle ringa chauffören och be honom att läsa på paketet och också ge honom leveransinstruktionerna som står på paketet verbalt via telefon. Avundas inte UPS kontorspersonal! Stor skillnad på kunders förväntan på service och vad chaufförer kan leverera misstänker jag.
Sorteras ner i fel burar och det sker i stockholm inte på öjen allt som går med lant brevbäring eller något annat sorteras i Visby.Jahopp... Från hemleverans i Stockholm till Visby? Visa bilaga 584039
Hej, jag väntar på en försändelse sedan den 14/9. Ingen uppdatering sedan senaste scanning den 16/9?
Jag har vid flertalet gånger varit i kontakt med PostNords kundtjänst utan framgång. Beskedet är alltid ”vi ska undersöka”
En reklamation är även upprättad men inget händer?
Vad göra?
Vänd dig till avsändaren istället.Hej, jag väntar på en försändelse sedan den 14/9. Ingen uppdatering sedan senaste scanning den 16/9?
Jag har vid flertalet gånger varit i kontakt med PostNords kundtjänst utan framgång. Beskedet är alltid ”vi ska undersöka”
En reklamation är även upprättad men inget händer?
Vad göra?
Du kommer inte få den till dörren. Arbetsmiljöverket säger ajabajaVäntar leverans av en trainer på 21 kg. När jag spårar på PostNords hemsida står det leverans till dörren medan på PostNords app står det leverans till serviceställe.
Kryptiskt. Är väl bara vänta o se antar jag?
Fantastiskt, äldre och andra som inte kan/får lyfta tungt får skylla sig själva. De kan alltså inte ens betala sig till det de inte kan utföra själva. Snart inför väl Postnord regler att vi själva måste åka till avsändaren och hämta godset (trots att vi betalt för leverans) eftersom det kan vara farligt för Postnords anställda att vistas ute i trafiken.Sundare arbetsmiljö med begränsad paketvikt
Vid pakethantering är tunga lyft och ofördelaktiga arbetsställningar den största problemkällan. Vi ska vara branschledande när det gäller arbetsmiljöarbete, och då är en viktig del att förbättra pakethanteringen för våra medarbetare. Därför begränsas nu hemleveranser för kollin över 20 kg vilket innebär att chauffören bara levererar till dörren om leveransen kan ske med hjälp av pirra eller trappklättrare. Annars sker leverans till tomtgräns, port eller utlämningsställe. Begränsningen gäller för Parcel och MyPack Home inom Sverige.
Jag valde pga skadad att få den levererad i morgon. Får väl se hur det går.Visa bilaga 585892
Fick dessa alternativ, verkar inte vara ett problem? Kommer dock välja att hämta själv pga otålighet :)
Men allt kan väl levereras med pirra, undantaget om man har en repstege upp till sin ytterdörr?Sundare arbetsmiljö med begränsad paketvikt
Vid pakethantering är tunga lyft och ofördelaktiga arbetsställningar den största problemkällan. Vi ska vara branschledande när det gäller arbetsmiljöarbete, och då är en viktig del att förbättra pakethanteringen för våra medarbetare. Därför begränsas nu hemleveranser för kollin över 20 kg vilket innebär att chauffören bara levererar till dörren om leveransen kan ske med hjälp av pirra eller trappklättrare. Annars sker leverans till tomtgräns, port eller utlämningsställe. Begränsningen gäller för Parcel och MyPack Home inom Sverige.
Kör de pirra upp för trapporna i trapphusen?Men allt kan väl levereras med pirra, undantaget om man har en repstege upp till sin ytterdörr?
Det är ett jobb, inte en fritidssysselsättning. Tycker man inte jobbet är roligt är det ju bara att byta.Problemet har ökat förstår man när allt mer beställs på nätet, många leveranser per dag inte alltid hiss osv. 35 kg var väl förra gränsen, det är ju inte roligt att springa i trappor med kanske flera gånger, finns det någon annan tjänst om man beställer tunga grejer?
Några trappsteg borde de ju klara.. hur många är oklart.Kör de pirra upp för trapporna i trapphusen?
Du förstår säkert att jag inte menar roligt på det sättet, man ska ju inte eftersträva att slita ut kroppen och få men för livet om det går att undvika, den utvecklingen är jag helt för idag, önskar att jag tänkt så själv i yrkeslivet tidigare.Det är ett jobb, inte en fritidssysselsättning. Tycker man inte jobbet är roligt är det ju bara att byta.
Visst är det så, men samtidigt är det en tjänst som ska utföras. Det är ju inte hållbart i längden när företag som PostNord i allt större utsträckning drar in tjänster med hänvisning till arbetsmiljö. Då får de ju utveckla tekniska hjälpmedel istället, det kan inte vara kundernas uppgift att ta ansvar för PostNords arbetsmiljö!Du förstår säkert att jag inte menar roligt på det sättet, man ska ju inte eftersträva att slita ut kroppen och få men för livet om det går att undvika, den utvecklingen är jag helt för idag, önskar att jag tänkt så själv i yrkeslivet tidigare.
Speciellt när vi ska jobba längre och längre upp i åldern.
Tänker att det annars inte vore svårt för deras tjänst att programmeras till att neka beställningar om angiven vikt överstiger x kg. Godkänner mjukvaran beställningen så innebär det ju att de okejar utkörningen till dörren.Jo, absolut, jag vet inte hur det fungerar idag, vore ju bra om det fanns någon tjänst att tillgå vid tyngre kollin, så kan dom väl vara två vid såna transporter tex.
Snabbaste sätt att komma till levande person är f ö att svara ”kundtjänst” på samtliga frågor som bot:en ställer när man ringer upp.Man blir ju vansinnig på deras nya giv att man ska göra leveransval. Har ett paket på väg hem till föräldrarna. Får först sms att det går att göra leveransval, men det gjorde det inte alls. Tänker skit samma, de kör väl ut det direkt om man inte gör nåt val. Sedan ändras status att det är överlämnat till lantbrevbärung för leverans nästa vardag (dvs idag). Vad händer? Fick nyss sms att jag ska göra leveransval. Går in och försöker välja utkörning på måndag. Får ett felmeddelande. Väljer tisdag, får återigen felmeddelande. Är det nån ny giv för att slippa köra ut, och i slutändan få en att välja leverans till ombud? Och varför i h-e kör de inte bara ut det på en gång om inget val gjorts?
Hört talas om arbetsmiljöverket .Visst är det så, men samtidigt är det en tjänst som ska utföras. Det är ju inte hållbart i längden när företag som PostNord i allt större utsträckning drar in tjänster med hänvisning till arbetsmiljö. Då får de ju utveckla tekniska hjälpmedel istället, det kan inte vara kundernas uppgift att ta ansvar för PostNords arbetsmiljö!
Ofta är det ju så att sånt här inte heller syns vid beställning (eller ens avsändaren vet om det), utan det kommer som en överraskning för mottagaren. Oftast kan man ju lösa det, men för äldre eller de som av medicinska skäl inte kan/får lyfta tungt och räknat med leverans till dörren är det ett otyg.
Ja. Normala företag ser ändå till att de kan leverera sin tjänst, ex.vis genom att utveckla tekniska hjälpmedel, om de får krav på sig fr Arbetsmiljöverket. Men inte Postnord, de drar antingen in tjänsten eller lägger över ansvaret på kunderna.Hört talas om arbetsmiljöverket .
Hur länge har det varit 20 kilos förpackningar det bestämde arbetsmiljöverket.och det är fanimej inte roligt att bära 35 kilo 3trappor upp det sliter på knän höftleder fotleder.Ja. Normala företag ser ändå till att de kan leverera sin tjänst, ex.vis genom att utveckla tekniska hjälpmedel, om de får krav på sig fr Arbetsmiljöverket. Men inte Postnord, de drar antingen in tjänsten eller lägger över ansvaret på kunderna.
Läste du vad jag skrev? Eller förstod du inte?Hur länge har det varit 20 kilos förpackningar det bestämde arbetsmiljöverket.och det är fanimej inte roligt att bära 35 kilo 3trappor upp det sliter på knän höftleder fotleder.
Så om du skall klaga gnälla så gör det till arbetsmiljöverket som sätter regler och lagar över arbetsmiljön.
Hur lång tid tror ett sånt teknisk hjälp medel skulle ta på sig 3 trappor upp men det är väl bara att gnugga geniknölen och sälja det färdiga konseptet til pn.Läste du vad jag skrev? Eller förstod du inte?