Du skall även mäta längden där paketet är som längst. Övriga sidor blir omkrets.man skall mäta omkretsen där paketet är som störst.
Eller snarare höjdx2 + längdx2. Det blir ju omöjligt att få till ett paket som är 120cm långt."omkrets : mät runt paketet där det är som tjockast". Dvs höjdx2 + breddx2? (givet att det är någon form av låda du skall skicka)
Du ser på bilden som du själv lagt in. Omkretsen mäts tvärs mot längden. Dvs som jag skrev på förra sidanman skall mäta omkretsen där paketet är som störst.
Tack. Så omkretsen är per automatik vinkelrät längden? Jag föll på att det stod att man skall mäta där omkretsen är som störst.Du skall även mäta längden där paketet är som längst. Övriga sidor blir omkrets.
En flyttkartong är ”jämntjock”, så där kan du mäta var som helst. Ett par 120 cm långa skidor lär vara störst över bindningarna, där skall du mäta.
Du har fått en ”pott” när det kommer till maxmått från Postnord, 300 cm.Tack. Så omkretsen är per automatik vinkelrät längden? Jag föll på att det stod att man skall mäta där omkretsen är som störst.
Det är jobbigare när man hamnar på 310 cm.Jag missade som sagt var att omkretsen inte skulle innehålla längden. 🙂 jag skickar tre hjul. 290cm blir paketet. Under 5kg. 149kr. Helt ok pris ändå!
Man kan lägga till extra längd men inte extra omkrets. Så det hjälper inte speciellt mycketDet är jobbigare när man hamnar på 310 cm.
Det kom väl inte fram förrän nu...
Viktigt att tänka på idag med Postnord. Appen kan vara lurig vid köp av frakt.Heja Postnord! Sålde en dropper förra veckan här på happy.
Dropper postad men köparen fick två par skor som någon annan skulle returnera till skopunkten, fraktsedeln som ombudet klistrat på hade lossnat och hamnat på ett annat paket.
Postnord vekade jättepositiva med att jag reklamera och det kunde ta några månader att lösa.
Swishat tillbaka pengar till köparen ialf men känns rätt surt och blir inte att posta mer saker vid försäljning :/
Hur har det gått till? Du måste ju ha två olika kollinummer du kan titta på. Oavsett app.Hur kan PN ens vara lagligt?
Väntade 2 paket, 1 import, 1 happypaket inrikes.
Fick tullombudsmail från PN-jävulen för nån vecka sen på importen och godkände dom som ombud.
När jag sen hämtade ut inrikes happypaketet så var det importpaketet med Wattbikegummifötter isf 2 kassetter.
Men nu har såklart mitt enda paket i appen , det inrikes, levererats och PN sitter nöjda.
Står i telefonkö sen 30:08, hoppas jag är trevlig när / om dom svarar
NopeHur har det gått till? Du måste ju ha två olika kollinummer du kan titta på. Oavsett app.
Sändningsnr från royalmail kan du lägga in i appen.Nope
Wattbikekuddarna skickades icke spårbart men postnord är nu mitt tullombud. Har ett sändningsnummer från Royal mail men inget mer.
Verkar tillsnurrat ja. Att paketen skulle blandas ihop är helt osannolikt.Sändningsnr från royalmail kan du lägga in i appen.
Ser ut typ CK996687766GB.
Jag tror du har snurrat till det eller 🤔
Ett annat tips är att kolla Mail/sms som du fick vid förfrågan från postnord om tullombud, där står garanterat kolliid
Ja fast detta paketet är ju inte levererat. Det kommer finnas hos ditt ombud som ett brev. Att du sen fick ett brev samma dag är en slump.Att jag ens bryr mig........
Detta paketet(ni får gissa vart det skickas ifrån) är markerat som levererat i appen i samma sekund som det ligger ett platt kartongkuvert med 4 st gummikuddar från England i min brevlåda.
Visa bilaga 624851
Dom 2 kassetterna som paketet innehåller från Nyköping har inte anlänt.
Det enda jag kan tänka mig som verkar logiskt är att bägge paketen var med bilen ut, att sverigepaketet scannades men englandspaketet lades i lådan.
Gjort ärende i appen, fattas bara att jag får svar att jag inte är deras kund😅
Att jau ens äåojkajJa fast detta paketet är ju inte levererat. Det kommer finnas hos ditt ombud som ett brev. Att du sen fick ett brev samma dag är en slump.
Det lär finnas på ica maxi :) de kommer hitta det bland de stora breven.Att jau ens äåojkaj
Vi är överens om att det inte är levererat, det trodde jag hade framgått tydligt i text tidigare.
Här är andra änden på flödet(du får gissa vilkens brevlåda dom tror dom lämnat det i)
Visa bilaga 624856
Nu har du fel igen, det dök precis upp 2 nya loggar i appen🤣Det lär finnas på ica maxi :) de kommer hitta det bland de stora breven.
Jaja chillaxa. Du kan väll iallafall erkänna att din första teori om att de blandat ihop paketen var fel?Nu har du fel igen, det dök precis upp 2 nya loggar i appen🤣
Det verkar ha kommit till Hallsberg imorse trots att det levererats hos mig, nu är det dessutom påväg.......
Status är självklart fortfarande "levererat"
Att dom ens får befatta sig med post🤬
Inget i hanteringen utesluter väl teorin om ihopblandning? Är skickat som skicka lätt antar jag, brukar alltid funka.Jaja chillaxa. Du kan väll iallafall erkänna att din första teori om att de blandat ihop paketen var fel?
Skicka det som paket och inte brev nästa gång. Betala lite mer. Få det som paket.... Alternativt, försök få säljaren att välja att skicka till ombud istället för brevlåda om det inte får plats i brevlådan. Vilket tydligen var grundproblemet.
Går bra nu PN-j...lenInget i hanteringen utesluter väl teorin om ihopblandning? Är skickat som skicka lätt antar jag, brukar alltid funka.
Skulle ha cyklat och hämtat grejerna
Varför plockade du det inte ur brevlådan när du hade chansen? 😄
Jag hade ju kunnat vara hemma när dom tidigare i flödet gjorde ett misslyckat leveransförsök till samma brevlåda också.Varför plockade du det inte ur brevlådan när du hade chansen? 😄
Undra hur nära min address de är när de gör ett misslyckat lev.försök? Hade ett i veckan.Hade också meddelat PN att de fick lämna pkt utanför dörren.Jag hade ju kunnat vara hemma när dom tidigare i flödet gjorde ett misslyckat leveransförsök till samma brevlåda också.
Nötter.
Du får göra ett studiebesök i Hallsberg.
Hembesök🥰Du får göra ett studiebesök i Hallsberg.
Ja, snart så kommer det väl en förbättringsförsämring som gör att man själv måste hämta pakten på dist.centralen. Så ditt paketinlämningsställe blir Hallsberg BT.Hembesök🥰
Funkar det verkligen på PN?
Bra ide'Ja, snart så kommer det väl en förbättringsförsämring som gör att man själv måste hämta pakten på dist.centralen. Så ditt paketinlämningsställe blir Hallsberg BT.
Och att men måste cykla och hämta🥰Ja, Hallsberg är väl lagom för glesbygden Värmland-Närke-Dalarna.
Kan inte bara alla på Postnord säga upp sig?Ja, Hallsberg är väl lagom för glesbygden Värmland-Närke-Dalarna.
Det är miljövänligare att åka elbil har jag läst.Och att men måste cykla och hämta🥰
Kan inte bara alla på Postnord säga upp sig?Ja, Hallsberg är väl lagom för glesbygden Värmland-Närke-Dalarna.
Åka elbil? Som laddats med tysk kol-el?Det är miljövänligare att åka elbil har jag läst.
Det är väl en cyklande brevbärare. Med kapacitet och prestanda av Karlstads-mått, dvs 5 timmar för 2km är fullt rimligt 😂Nu j...r, oroande dock att dom varit ute i 5 timmar för att transportera paketet ca 2km.
Visa bilaga 626236