Hur dåligt kan det bli? Postnord levererar inte...

mzi

Aktiv medlem
Min gamla granne jobbade för posten hela livet och var en väldigt stolt medarbetare. Hans vintersemester var postflyget till Åre (landade på sjön), och sedan tält och gå upp för skutan och åka ned, för det fanns inte pengar nog att ta bergbanan. Fick bara folkpension men hade byggt sitt hus själv.

Dog hundra meter från där han föddes.

Företag, myndigheter och gubbar var annorlunda förr i tiden.

Manurhin2

Aktiv medlem
Ytterligare en chans att slarva bort ett paket😅

Screenshot_20230517_155713_PostNord.jpg

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Det här var nog bland det mest frustrerande jag varit med om i paketväg. Har väntat väldigt länge på ett paket, som helt plötsligt dök upp idag till en Paketbox. Passade väldigt bra idag så jag gick dit, 15 min promenad. Skulle hämta paketet. Då får man först installera en app, sedan slå på bluetooth och fippla för att kunna komma vidare.

Men sedan då, verifiera dig via BankID, det fungerade inte! Det står bara prova igen senare eller välj ett annat leveranssätt! Men vad f-n! Testade några ggr, samma sak. Startade om telefonen. Avinstallerade appen och gjorde om från början. Inget fungerar. Ringer kundtjänst. 30 samtal före. Orka vänta!! Det löser säkert inget ändå.

Så... jag fick gå hem. Paketet ligger där bakom en lucka framför näsan på en. Men går inte att hämta ut! Ska man skratta eller gråta. Nästa gång tar jag med kofot, eller vänta. Det blir ingen nästa gång. Aldrig mer paketbox.

20230519_132201.jpg

sdx

Aktiv medlem
Det här var nog bland det mest frustrerande jag varit med om i paketväg. Har väntat väldigt länge på ett paket, som helt plötsligt dök upp idag till en Paketbox. Passade väldigt bra idag så jag gick dit, 15 min promenad. Skulle hämta paketet. Då får man först installera en app, sedan slå på bluetooth och fippla för att kunna komma vidare.

Men sedan då, verifiera dig via BankID, det fungerade inte! Det står bara prova igen senare eller välj ett annat leveranssätt! Men vad f-n! Testade några ggr, samma sak. Startade om telefonen. Avinstallerade appen och gjorde om från början. Inget fungerar. Ringer kundtjänst. 30 samtal före. Orka vänta!! Det löser säkert inget ändå.

Så... jag fick gå hem. Paketet ligger där bakom en lucka framför näsan på en. Men går inte att hämta ut! Ska man skratta eller gråta. Nästa gång tar jag med kofot, eller vänta. Det blir ingen nästa gång. Aldrig mer paketbox.

Visa bilaga 626606
Dom borde nog ta lärdom av instabox .

Earlslick

Aktiv medlem

Manurhin2

Aktiv medlem
Är du uppe i Luleå och letar efter paketet nu och beslutade dig för att ta saken i egna händer.?
Jag önska att det varit jag, sitter hemma och knyter näven och hoppas att alla postterminaler brinner ner.
Samma status som tidigare, antar att dom har världens längsta sorteringsband.
Mest sannolikt är väl att det är på väg till Rosersberg - Eritrea - Seyshellerna mm

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Paketet ligger där bakom en lucka framför näsan på en. Men går inte att hämta ut!
Nu ställdes allt i ett annat ljus. Jag var förbi en gång till lite senare och provade igen. Samma resultat. Så gjorde jag en sista sak i appen innan jag avinstallerade den. Tog och bytte till "hämta hos ombud", det var ju smidigt att det gick att göra det direkt där iaf. Men så får jag ett sms lite senare som säger: "det gick inte att levera pga boxen var full eller att paketet var för stort". Öhh!? Hur ska de ha det nu, var det tekniskt problem och paketet var där, eller kunde de inte leverera det och det åkte till postcentral!? Jag får nog ringa dem ändå och fråga. Hade ju varit kul att veta.

/edit: Nu idag tisdag kom det! Det tog några dagar att plocka ut från Paketboxen, sortera om, skicka till ombudet några hundra meter bort. Men men, nu är det gjort iaf. Jag har inte orkat höra med PN vad som var fel, orkar inte bry mig nu.

Senast ändrad:

Manurhin2

Aktiv medlem
Jag önska att det varit jag, sitter hemma och knyter näven och hoppas att alla postterminaler brinner ner.
Samma status som tidigare, antar att dom har världens längsta sorteringsband.
Mest sannolikt är väl att det är på väg till Rosersberg - Eritrea - Seyshellerna mm
Sådärja, 1 vecka från Gävle till Karlstad.

mzi

Aktiv medlem
Hur kan det ta posten 1 vecka att få ett paket från Arlanda till Stockholm? Är det någon som jobbar på posten som kan förklara vad det är som händer? Det är alltså inte tullen som tar tid på sig, utan det är från det att posten har fått paketet i sin hand.

Posten kunde inte förklara utan la på luren.

Manurhin2

Aktiv medlem
Hur kan det ta posten 1 vecka att få ett paket från Arlanda till Stockholm? Är det någon som jobbar på posten som kan förklara vad det är som händer? Det är alltså inte tullen som tar tid på sig, utan det är från det att posten har fått paketet i sin hand.

Posten är väl tullombud(eller vad det heter) och sköter hela kedjan, varför skulle det gå fort?

sdx

Aktiv medlem

Gick paketet som upu eller epg det är postnords nya drive för att slippa bära ut paketen och då gpr det till ombud direkt .

mzi

Aktiv medlem
Posten hade en app som typ funkade. Men sedan bestämde en projektledare att du måste logga in för att få använda den.

Men våga vägra appar.

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Det är modigt är kräva en fungerande br-uppkoppling med paketboxen. Fungerar dock bra för mig än så länge.

Har en sådan nära hemma det är trots allt väldigt smidigt.

Cfj

Medlem
Jag väntar på en ram från England, den har helt fastnat i tullhanteringen. För snart två veckor sedan blev jag ombedd att betala importmoms. Allt såg ut att stämma och jag försökte betala direkt, men möttes av ett meddelande om att tulldeklarationen tar lite längre tid. Står fortfarande samma sak, nästan två veckor senare. En kollega som väntar paket, också från England är med om samma sak.

Jag har aldrig haft problem att betala importmoms via Postnord förut, men börjar ruttna totalt på det här nu. Jag börjar bli orolig att de helt sonika bara kommer returnera paketet... Någon annan som varit med om något liknande på sistone?

mzi

Aktiv medlem
En kompis från England som bor här i Sverige brukar få barnens julklappar i mars. Något verkar ha gått sönder vid brexit.

Topp