Hur dåligt kan det bli? Postnord levererar inte...

marr

Moderator
Forumvärd
Mordiiax sa:
Postnord i Sundsvall berättar idag att dom har svårt att hinna med utkörning nu under sommaren så dom måste prioritera bort vissa områden en del dagar. Däremot så roterar dom vilka dom väljer bort så ingen ska behöva känna sig särskilt drabbad, så det är väl bra... :P

Fan va gött att man kan skita i vilken tjänst man sålt vissa dagar. Jag ska nog börja städa hos folk, men inte dyka upp varje gång jag tar betalt för det bara :)

Mini_me

Aktiv medlem
marr sa:
Mordiiax sa:
Postnord i Sundsvall berättar idag att dom har svårt att hinna med utkörning nu under sommaren så dom måste prioritera bort vissa områden en del dagar. Däremot så roterar dom vilka dom väljer bort så ingen ska behöva känna sig särskilt drabbad, så det är väl bra... :P

Fan va gött att man kan skita i vilken tjänst man sålt vissa dagar. Jag ska nog börja städa hos folk, men inte dyka upp varje gång jag tar betalt för det bara :)

Folkhemmet lever!

ForesterGuy

Aktiv medlem
Jag fick idag en påminnelse om att jag har ett paket att hämta ut. Fick avisering i tisdags när paketet kom, så...två dagar? Är det bråttom? Ja, paketet ligger hos ombudet närmast sommarstugan, går på semester i morgon. Tyckte det var onödigt att släpa med 20 kg beställda prylar i bilen...

sdx

Aktiv medlem
Mordiiax sa:
Så blir det när det inte finns personal .

Lillgammal

Aktiv medlem
Passar bra här ?

Bilagor

• IMG_0232.JPG
    IMG_0232.JPG
    99.9 KB · Besök: 55

PeeGee

Medlem
mm passar bra här lillgammal, men inte lika roligt längre.

Sitter själv och väntar på postnord. Följde glatt DHL sändningen tills den nådde SE. Måste jag modifiera DHL's # för att spåra hos Postnord? Har varit tyst i 3 dagar nu.

marr

Moderator
Forumvärd
PeeGee sa:

Sitter själv och väntar på postnord. Följde glatt DHL sändningen tills den nådde SE. Måste jag modifiera DHL's # för att spåra hos Postnord? Har varit tyst i 3 dagar nu.

Den var ganska kul på förra sidan :p

pbeijer

Aktiv medlem
PeeGee sa:

Senaste gångerna har dhl-numret fungerat direkt på postnords sida för mig.

Sitter också och väntar på paket. Det har legat i hamburg i 9 dagar eller så har det slarvats bort av postnort när det nådde Sverige.

marr

Moderator
Forumvärd
PeeGee sa:

Slutar ditt dhl nummer på bokstäver? Många av mina senaste har slutat på EN, då har ja bytt ut det mot DE så har de funkat att spåra via postnord.

ooms

Aktiv medlem
sdx sa:
Mordiiax sa:
Vad hände med yrkesstoltheten och att jobba över? "Posten ska alltid fram" som det hette på den gamla goda tiden...

ooms

Aktiv medlem
marr sa:
PeeGee sa:

Slutar ditt dhl nummer på bokstäver? Många av mina senaste har slutat på EN, då har ja bytt ut det mot DE så har de funkat att spåra via postnord.
Det kan ju också vara en DHL-sändning som svenska DHL tar hand om. Fast då borde det iofs inte tystna när du söker hos DHL...

Källis

Aktiv medlem
ooms sa:
sdx sa:
Mordiiax sa:

Vad hände med yrkesstoltheten och att jobba över? "Posten ska alltid fram" som det hette på den gamla goda tiden...

Det där med yrkesstolthet bland vissa chaufförer som kör ut paket finns det en del övrigt att önska...fler borde överhuvudtaget aldrig fått satt sin fot i bilen och än mindre ha kundkontakt.

//Källis

cubeforce

Aktiv medlem
ooms sa:

Den är borta sedan länge. Jag sa själv upp mig för 1,5 år sedan efter drygt 30 år som brevbärare. Det fanns inte längre förutsättningar att göra ett bra jobb.

Var är brevbäraren Gustav Svensson när han behövs mest?

För övrigt så dök mitt paket upp till slut, efter att ha pendlat mellan Örebro och Malmö några gånger. Helt.

PeeGee

Medlem
pbeijer: nu skäms jag för mina ynkliga 3 dagar och inser att jag inte får det levererat innan semestern. tack för den...

marr: slutar på DE men funkar inte...

ooms: DHL själva hänvisar till postnord när man söker på # och deras hemsida

Fick idag denna avi (avi nr 2) på mitt paket som tycks vara kvar i Malmö och som gjorts en reklamation på flera dagar innan avin skickades ut. Titta gärna på senaste datum att hämta ut, om 6 dagar. Blir ju lite svårt när inte ens paketet har kommit till mitt serviceställe än. Vikten är fortfarande fel den med, då den oförklarligt ändrades från 5,1 till 1,9 under en omsortering i Malmö den 4/7.

PostNords olika avdelningar verkar ju inte fungera i symbios iaf för när jag ringde in till dom angående ärendet nu idag kunde dom inte se att reklamationen hade gjorts på sina datorer tydligen. Men men, avi nr 3 kanske kommer fungera bättre.

Bilagor

• 1.jpg
    1.jpg
    81.3 KB · Besök: 157

Mayhem

Aktiv medlem
pbeijer sa:
Sitter också och väntar på paket. Det har legat i hamburg i 9 dagar eller så har det slarvats bort av postnort när det nådde Sverige.
Låter som det som hände ett av mina senaste paket från Bike-Components. Man får tydligen inte längre beställa ens en liten flaska kedjeolja eller tub fett, då vägrar PostNord att ta i paketet och efter en halv evighet går det tillbaka till avsändaren.

pbeijer

Aktiv medlem
Mayhem sa:
pbeijer sa:
Låter som det som hände ett av mina senaste paket från Bike-Components. Man får tydligen inte längre beställa ens en liten flaska kedjeolja eller tub fett, då vägrar PostNord att ta i paketet och efter en halv evighet går det tillbaka till avsändaren.
Detta var också från bike-components och det innehåller kedjeolja och mineralolja så detta låter ju inte bra. Hur löste du det, skickade dom det igen eller beställde du från annat håll?

PeeGee

Medlem
min beställning är också från bike-components men det är inte DG. Sen tror jag det är ground och inte flyg från Tyskland

Mayhem

Aktiv medlem
pbeijer sa:
Detta var också från bike-components och det innehåller kedjeolja och mineralolja så detta låter ju inte bra. Hur löste du det, skickade dom det igen eller beställde du från annat håll?
Då vågar jag nästan garantera att det närsomhelst kommer gå i retur till BC. Övriga prylar kan de skicka om men åtminstone oljorna måste du nog beställa på annat håll tills vidare. BC verkar tyvärr inte ha ordnat med andra fraktalternativ eller uppdaterat sina system för att hantera detta ännu.

Redan för något år sedan började Rose erbjuda endast UPS eller DHL utan överlämning till PostNord som fraktalternativ med dylika produkter i varukorgen. Trots detta har jag endast en gång tidigare haft detta problem med paket från BC och då var det bara en sprejflaska med avfettning under tryck som man reagerade på, oljor och fett gick igenom när paketet skickades om.

Även Bike 24 verkar för övrigt automatiskt gå över till DHL utan PostNord om man beställer oljor etc.

pbeijer

Aktiv medlem
Mayhem sa:
pbeijer sa:
Då vågar jag nästan garantera att det närsomhelst kommer gå i retur till BC. Övriga prylar kan de skicka om men åtminstone oljorna måste du nog beställa på annat håll tills vidare. BC verkar tyvärr inte ha ordnat med andra fraktalternativ eller uppdaterat sina system för att hantera detta ännu.

Redan för något år sedan började Rose erbjuda endast UPS eller DHL utan överlämning till PostNord som fraktalternativ med dylika produkter i varukorgen. Trots detta har jag endast en gång tidigare haft detta problem med paket från BC och då var det bara en sprejflaska med avfettning under tryck som man reagerade på, oljor och fett gick igenom när paketet skickades om.

Även Bike 24 verkar för övrigt automatiskt gå över till DHL utan PostNord om man beställer oljor etc.
Det låter ju inte som jag kommer ha mina saker inom den närmsta tiden då :(.

Varför skickar inte postnord tillbaka paketet direkt då istället för att sitta och hålla på det i 2 veckor utan att säga något?

frause

Aktiv medlem
pbeijer sa:
Mayhem sa:
pbeijer sa:

jaha. Ett sånt paket sitter jag också och väntar på. Blir till att beställa nån annanstans ifrån då.

Crossmax

Aktiv medlem
Tycker synd om Claudia som verkar ha trott att Postnord skulle göra ett riktigt leveransförsök. Jag menar, hur naiv får man bli? http://www.dn.se/ekonomi/postnord-brot-mot-rutinerna-nar-paket-inte-levererades/

Ett riktigt guldkorn från produktområdeschefen:

"– Det är jättetrist att de har missat varandra, men kunden har iallafall fått sina paket nu. Om hon vill ha ersättning för hemleveransen måste hon kontaka kundtjänst igen, säger han.

Enligt Erik Fogelström är det ovanligt att det här problemet uppstår."

Senast ändrad:

Azog

Aktiv medlem
NLC sa:
Inte Hörby och inte Svedala, kan man gissa på Kävlinge nästa?

Låter rimligt. :-P

Hade varit väldigt praktiskt om det råkade landa i Eslöv snart, dock.. Eller att jag fick en avi från Kävlinge* så att jag kunde hämta det själv.

* eller annan random ort inom fem mil eller så.

me.I.am

Aktiv medlem
Crossmax sa:
Tycker synd om Claudia som verkar ha trott att Postnord skulle göra ett riktigt leveransförsök. Jag menar, hur naiv får man bli? http://www.dn.se/ekonomi/postnord-brot-mot-rutinerna-nar-paket-inte-levererades/

"– Det är jättetrist att de har missat varandra, men kunden har iallafall fått sina paket nu. Om hon vill ha ersättning för hemleveransen måste hon kontaka kundtjänst igen, säger han.

Börjar bli riktigt dålig kvalité, vid ett proffsigt fejkat leveransförsök så gör man en GPS-markering nära leveransadressen. Gör om gör rätt.

JTF

Ny medlem
me.I.am sa:
Crossmax sa:

Börjar bli riktigt dålig kvalité, vid ett proffsigt fejkat leveransförsök så gör man en GPS-markering nära leveransadressen. Gör om gör rätt.

Usch, själv väntar jag paket från Bike-Discount till början av nästa vecka, börjar redan få ont i magen... :-)
Fast den här gången har jag skrivit "PORTTELEFON" istället för som tidigare "Door Phone" och så numret, på den extra adressraden. Får se hur det slutar. Hemma tänker jag vara i alla fall.

Senast ändrad:

ooms

Aktiv medlem
JTF sa:
me.I.am sa:
Crossmax sa:

Usch, själv väntar jag paket från Bike-Discount till början av nästa vecka, börjar redan få ont i magen... :-)
Fast den här gången har jag skrivit "PORTTELEFON" istället för som tidigare "Door Phone" och så numret, på den extra adressraden. Får se hur det slutar. Hemma tänker jag vara i alla fall.
Det lär ju inte hjälpa om de inte ens åker förbi hemma hos dig, trots gps-tracking. Verkar inte vara skarpaste knivarna i lådan de där chaufförerna...
Postnord borde införa provisionsbaserad lön, där de får högre lön ju färre paket de kommer tillbaka med. Men med dagens arbetsmoral och pliktkänsla lär väl det bara innebära att antalet "försvunna" paket skjuter i höjden...

Jag fick för övrigt ett paket hemlevererat idag, men det var en sommarjobbare som väl inte lärt sig "rutinerna" ännu...

JTF

Ny medlem
ooms sa:
Jag fick för övrigt ett paket hemlevererat idag, men det var en sommarjobbare som väl inte lärt sig "rutinerna" ännu...

Ja, precis så var det för mig förra året också. Under juli och augusti gick det bra att ringa på och leverera artigt och trevligt, sen till hösten/vintern så havererade allt igen. :-/

1888

Aktiv medlem
Misstänker att sommarjobbarna inte får riktigt lika stora distrikt som de ordinarie utan
har en chans att hinna med.

"Effektiviseringar" har säkert gjort sitt till de uteblivna leveranserna.

OBS! försvarar ingen

Alfakrull

Medlem
1888 sa:
Misstänker att sommarjobbarna inte får riktigt lika stora distrikt som de ordinarie utan
har en chans att hinna med.

"Effektiviseringar" har säkert gjort sitt till de uteblivna leveranserna.

OBS! försvarar ingen
Sommarjobbarna kör minst lika stora distrikt som ordinarie personal men nu under semesterveckorna så minskar mängden försändelser rejält. Jag slavade för postnord i fjol, som minst hade jag mindre än en tredjedel så många stopp under sommaren mot vad jag hade som mest på samma område efter semesterveckorna.

Det verkar otroligt svårt att förstå att låg servicenivå inom ett helt företag högst troligt beror på något annat än att varenda individ som jobbar närmast kund är ett rötägg. Effektiviseringar innebär mindre tid på mer jobb, den ekvationen går inte ihop om det inte fanns dötid eller ineffektivt arbete sen tidigare.

Senast ändrad:

Mini_me

Aktiv medlem
Hur i hela helvete kan detta vara borta? Tycker det är så jävla fint att dom inte har öppet på helger eller efter kl 17...en kanon idé.

#hatarpostnordjustnu

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    151.2 KB · Besök: 22

sdx

Aktiv medlem
Crossmax sa:

citerar lite i från vänster pressen dn.
(På fredagseftermiddagen var hon själv inte hemma, men hennes man och dotter var i huset när Postnords bil skulle komma förbi med paketen vid 14:50. Men trots det hördes inga knackningar på dörren, ringklockan ringde inte och ingen ringde eller skickade SMS till hennes telefon.)
Har paketet en telefon symbol eller en mobiltelefon symbol och har den inte det så behöver chauffören inte ringa .och troligen så är det inte telefon avisering begärt.

(Under helgen kontrollerade hon var paketen hade tagit vägen på Postnords hemsida. Där stod att leverans inte kunnat utföras på fredagseftermiddagen klockan 14:50 och att en avi hade lämnats. Men hennes man och dotter hade varit hemma då. )
Chauffören lämnar ingen avi .Han felkodar med 801.

(Kundtjänst kontrollerade då bilens GPS-rutt, som visade att bilen aldrig varit i närheten av hennes adress under fredagseftermiddagen. Istället skulle Claudia Barrett hämta paketet på uthämtningsstället senare på måndagseftermiddagen, men det hade hon inte fått någon avi om eftersom postbilen inte varit vid hennes adress.)
solklart att chauffören har skitit i det blå skåpet. men det finns platser i Sverige som det ännu fungerar bra vid postnord

Eveningstar

Aktiv medlem
sdx sa:
men det finns platser i Sverige som det ännu fungerar bra vid postnord
I fantasin? Eller kanske Grönköping?

Beställde från bikester i början av veckan men då de inte skickade i tid bad jag dem adressändra.
Fick bekräftelse om att postnord hade gjort adressändringen, vilket också återspeglades i postnord-appen.
Två dagar senare kommer paketet ändå till ursprungliga adressen...

JTF

Ny medlem
sdx sa:
(På fredagseftermiddagen var hon själv inte hemma, men hennes man och dotter var i huset när Postnords bil skulle komma förbi med paketen vid 14:50. Men trots det hördes inga knackningar på dörren, ringklockan ringde inte och ingen ringde eller skickade SMS till hennes telefon.)
Har paketet en telefon symbol eller en mobiltelefon symbol och har den inte det så behöver chauffören inte ringa .och troligen så är det inte telefon avisering begärt.

"Hon hade beställt två nio kilo tunga paket från Tyskland som skulle levereras hem till hennes adress i Tumba."

Om det var ett s.k. EPG-paket till privatperson så ska det levereras utan föravisering. Men det förutsätter att ev. portkod/porttelefon står på paketet. Men trots det så finns det många Postnord-chaufförer som har fått order eller inte kan/vill/orkar/har tid att använda en knappsats vid en entré.

Senast ändrad:

sdx

Aktiv medlem
Eveningstar sa:
sdx sa:
men det finns platser i Sverige som det ännu fungerar bra vid postnord
I fantasin? Eller kanske Grönköping?

Beställde från bikester i början av veckan men då de inte skickade i tid bad jag dem adressändra.
Fick bekräftelse om att postnord hade gjort adressändringen, vilket också återspeglades i postnord-appen.
Två dagar senare kommer paketet ändå till ursprungliga adressen...
Bra källhänvisning ! ger inte ett skit för wikipedia där man kan ändra så det passar egna värderingar Dn är vänster .

sdx

Aktiv medlem
JTF sa:
sdx sa:

"Hon hade beställt två nio kilo tunga paket från Tyskland som skulle levereras hem till hennes adress i Tumba."

Om det var ett s.k. EPG-paket till privatperson så ska det levereras utan föravisering. Men det förutsätter att ev. portkod/porttelefon står på paketet. Men trots det så finns det många Postnord-chaufförer som har fått order eller inte kan/vill/orkar/har tid att använda en knappsats vid en entré.
Epg med produktkod 98 men det står inte samma som du har skrivit . jag har facit

cosmos

Medlem
Postfuckingnord.

Det här otroligt. Jag väntar på ett paket och ser i appen att det kommer idag.

När jag vid kvart i tre är på väg från baksidan till framsidan med en kompis så ser jag att en gul skåpbil från Postnord rullar iväg från mitt hus och jag kollar då min app - "Misslyckat leveransförsök". Crap, jag missade dem.

De vänder dock tjugo meter bort och kör tillbaka förbi mitt hus. De ser mig men kör förbi. De kanske inte har mitt paket ändå? (Jag står och pratar med en kompis och både han och jag ser att de ser oss. Vi står ett par meter ifrån bilen när de kör förbi i mycket låg fart.)

Fem minuter senare så ser jag dem köra in på ICA:s parkering ett par hundra meter hemifrån. Går då bort och frågar om de hade varit hos mig och de hade det. Någon förklaring till varför de inte stannade och levererade paketet när de såg mig får jag inte...

Är det för mycket begärt att de stannar och frågar mig när jag dyker upp på tomten?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer