Att mitt paket gick i retur hade sin förklaring. Avsändaren har skickat med extratjänsten att man kan välja utlämningsställe, vilket ju är bra...fast jag fick aldrig upp valmöjligheten när jag lade beställningen. Något slags defaultvärde har gått in, men de två gånger tidigare jag beställt från firman har leveransadressen också varit till sommarstugan. Jag väljer ju hellre Icabutiken två mil bort, åt "rätt" håll, än Icabutiken tre mil bort, åt "fel" håll. Det finns dessutom ett annat utlämningsställe, tre mil bort, som ligger åt "rätt" håll, dvs åt det håll jag brukar ha andra ärenden.
Nå, fick SMS igår om att paketet från Wiggle fanns att hämta, åt "fel" håll, eftersom jag var långt ute i skogen och cyklade då så sköt jag upp det till morgondagen. När jag kommit tillbaks till stugan slog det mej att DPD-paketet från Bike Discount borde komma snart, och det visade sej att Postnord försökt leverera under dagen, men att ingen varit hemma. Eftersom det lämnats över till lantbrevbäraren så tror jag faktiskt att de försökt. Det som är lite oklart nu är ifall de tänker göra ett nytt leveransförsök eller lämna över det till utlämningsstället, och i så fall vilket. Kan vara bra att veta innan jag åker de tre milen för att hämta paketet från Wiggle, man kan kanske slå två paket i en smäll. ?