Hur dåligt kan det bli? Postnord levererar inte...

Mini_me

Aktiv medlem
Ingen aning faktiskt. Jag sökte på det kolli nr jag fick men fick ingen träff. La då till min mail och då sa det plopp och den syntes.
 

GustafH

Ny medlem
Alltså, Mina Paket är ju trevlig men PostNords egen app är ju makalöst bra! Särskilt nu när man kan signera med BankID så nån annan kan hämta paketet. Otroligt smart!
 

ceel

Aktiv medlem
GustafH sa:
Alltså, Mina Paket är ju trevlig men PostNords egen app är ju makalöst bra! Särskilt nu när man kan signera med BankID så nån annan kan hämta paketet. Otroligt smart!
Jag brukar signera med BankID även om jag hämtar själv. Det går mycket snabbare vid disken då.
 

Classe75

Medlem
Blir glatt överraskad på morgonen
20180914_182612.jpg

För att sedan bli besviken
20180914_182711.jpg

Varför över huvud taget ge ett besked om att man kanske/eventuellt kan hinna med? Bättre tvärt om. Bättre att inte lova men att sedan glatt överraska. Fast det kanske är bara jag som tänker så. Har ju inga djupare studier i psykologi, så jag kan inte bevisa mina påståenden.
 

Matgus

Ny medlem
Classe75 sa:
Blir glatt överraskad på morgonen

För att sedan bli besviken

Varför över huvud taget ge ett besked om att man kanske/eventuellt kan hinna med? Bättre tvärt om. Bättre att inte lova men att sedan glatt överraska. Fast det kanske är bara jag som tänker så. Har ju inga djupare studier i psykologi, så jag kan inte bevisa mina påståenden.
Känner igen det där, exakt så har de nämligen gjort för mig varje dag sen i torsdags förra veckan. Törs man gissa att ditt också ligger på Torsviksterminalen? Totalt har trackingen 17 händelser sen mitt paket skickades från Wiggle, 2 i England, 1 i Toftanäs, resterande 14 på Torsvik...
 

Classe75

Medlem
Matgus sa:
Törs man gissa att ditt också ligger på Torsviksterminalen? Totalt har trackingen 17 händelser sen mitt paket skickades från Wiggle, 2 i England, 1 i Toftanäs, resterande 14 på Torsvik...
Torsvik stämmer. Känt fenomen? Har oftast fått mina försändelser med annan speditör.
 

Matgus

Ny medlem
Classe75 sa:
Torsvik stämmer. Känt fenomen? Har oftast fått mina försändelser med annan speditör.
För min del är det tyvärr välkänt. Det är tredje gången de schabblar till det av tre möjliga i år, och samtliga gånger är det utlandspaket. Förra paketet hann de aldrig ens försöka leverera ut innan de skickade det i retur till avsändaren efter två veckors internt dribblande på Torsvik. Försöker alltid välja andra speditörer men ibland missar man ju tyvärr att de lämnar över till PostNord när det kommer till Sverige.
 

Magnus K

Ny medlem
Magnus K sa:
Paketet med vad som skulle bli min YT Jeffsy 29 AL skickades ut från importcentret i Malmö i måndags kväll men efter det har Postnord ingen aning om var den befinner sig. =(
Undras vad oddsen är att de hittar på'n igen...
Efter två dagars utredning fick jag ett email från Postnord som sa att tyvärr är detta paket borta. Jag får kräva pengar tillbaka av YT i Duskland för nåt paket kommer inte hitåt...

/Magnus
 

ooms

Aktiv medlem
Magnus K sa:
Magnus K sa:
Paketet med vad som skulle bli min YT Jeffsy 29 AL skickades ut från importcentret i Malmö i måndags kväll men efter det har Postnord ingen aning om var den befinner sig. =(
Undras vad oddsen är att de hittar på'n igen...
Efter två dagars utredning fick jag ett email från Postnord som sa att tyvärr är detta paket borta. Jag får kräva pengar tillbaka av YT i Duskland för nåt paket kommer inte hitåt...

/Magnus
Låter ju onekligen som att Postnord har kriminella bland sina anställda. Att de inte verkar utreda sånt här bättre är ju illa. Det borde ju gå att ha kameraövervakning på terminalerna och exakt koll på vem som senast hanterade ett paket, osv. Visst, helt säkert blir ju inte det heller, men nu låter det ju som att de tar alldeles för lätt på att en så stor och dyr sak som en cykel bara "försvinner"...
 

Dave1979

Ny medlem
ooms sa:
Magnus K sa:
Magnus K sa:
Paketet med vad som skulle bli min YT Jeffsy 29 AL skickades ut från importcentret i Malmö i måndags kväll men efter det har Postnord ingen aning om var den befinner sig. =(
Undras vad oddsen är att de hittar på'n igen...
Efter två dagars utredning fick jag ett email från Postnord som sa att tyvärr är detta paket borta. Jag får kräva pengar tillbaka av YT i Duskland för nåt paket kommer inte hitåt...

/Magnus
Låter ju onekligen som att Postnord har kriminella bland sina anställda. Att de inte verkar utreda sånt här bättre är ju illa. Det borde ju gå att ha kameraövervakning på terminalerna och exakt koll på vem som senast hanterade ett paket, osv. Visst, helt säkert blir ju inte det heller, men nu låter det ju som att de tar alldeles för lätt på att en så stor och dyr sak som en cykel bara "försvinner"...
Fast om man internt utreder anställda som man misstänker stjäla paket så svarar man nog inte det till kunden. Cykeln kommer inte fortare fram för det.
(Förlåt inte kund, vi som tar emot paket är inte kunder enligt PN, vi är mest jobbiga.)

Har själv sett när postens interna avd för säkerhet konfronterade och hämtade en anställd misstänkt för stöld av brev då jag jobbade på utdelningen för 10+ år sedan.
 

marr

Aktiv medlem
Dave1979 sa:
ooms sa:
Magnus K sa:
Magnus K sa:
Paketet med vad som skulle bli min YT Jeffsy 29 AL skickades ut från importcentret i Malmö i måndags kväll men efter det har Postnord ingen aning om var den befinner sig. =(
Undras vad oddsen är att de hittar på'n igen...
Efter två dagars utredning fick jag ett email från Postnord som sa att tyvärr är detta paket borta. Jag får kräva pengar tillbaka av YT i Duskland för nåt paket kommer inte hitåt...

/Magnus
Låter ju onekligen som att Postnord har kriminella bland sina anställda. Att de inte verkar utreda sånt här bättre är ju illa. Det borde ju gå att ha kameraövervakning på terminalerna och exakt koll på vem som senast hanterade ett paket, osv. Visst, helt säkert blir ju inte det heller, men nu låter det ju som att de tar alldeles för lätt på att en så stor och dyr sak som en cykel bara "försvinner"...
Fast om man internt utreder anställda som man misstänker stjäla paket så svarar man nog inte det till kunden. Cykeln kommer inte fortare fram för det.
(Förlåt inte kund, vi som tar emot paket är inte kunder enligt PN, vi är mest jobbiga.)

Har själv sett när postens interna avd för säkerhet konfronterade och hämtade en anställd misstänkt för stöld av brev då jag jobbade på utdelningen för 10+ år sedan.
Låter som något helt annat när man blir "hämtad" KSI?
 

ooms

Aktiv medlem
För 10+ år sedan fungerade väl posten. Med tanke på hur generellt illa det fungerar idag, är jag tveksam till om de ens har nån avd för säkerhet värd namnet idag. Om de ens får ha nån för politikerna...
 

Mini_me

Aktiv medlem
Helt sjukt!

Dom kom! Dom ringde! Dom väntade!

Insåg att jag var på väg mot en fejkleverans så jag ringde PN och fick dom att ta min PK och mobilnr.

Döm om min förvåning när PN snubben ringde och meddela att han var utanför!

Aldrig åkt hiss så fort förut..

Så nu är godbitarna hemma :)

7A2D0782-792C-4D7C-8E90-A2E57BC7BCD2.jpeg



Bild på fordon (ej bekräftat att just denna farkost körde just mitt paket)

9BD66F9E-EDF4-47E5-B9C2-E01910E1515D.jpeg
 

stefank

Medlem
Vet inte vad de pysslade med den här gången, fyra dagar tog det för dem att få paketet transporterat 10km.
I trackingen ser det ut som de försökte med en "mottagaren kunde inte nås" på ett serviceställe ;)

Screenshot_20181011_143622.png
 

glitch

Aktiv medlem
Nytt rekord - får ett sms "Hej du har nyligen mottagit ett paket, hur var upplevelsen?" och i appen står det att paketet levererades för 5 minuter sen. Enda haken är att de inte levererat paketet till mig......
Hur sämst kan det bli???
 

glitch

Aktiv medlem
Jaha kundtjänst gav som vanligt inget - "vi kan inte göra nåt det är ju levererat enligt systemet".
Hur kan det gå till så??? De har ingen signatur, inget scannat leg, inga som helst bevis att det är leveretat annat än nån klåpare som blippst ut paketet ur systemet och nu nöter på min trainer:(
Avsändaren ska göra reklamation....tjena kort tid det kommer ta....
 

SGS

Medlem
Lite småkul sådär:

Beställde varor från Tyskland i måndags kväll. Insåg på tisdagen att jag glömt en produkt, och slängde in en ny beställning från samma ställe under dagen. Senare på tisdagskvällen fick jag mail från företaget jag beställt från att båda försändelserna var leveransklara. På onsdag morgon hämtades både försändelserna upp, med 10 minuters mellanrum enligt spårbarheten. Sedan skickades de till Danmark. Därifrån gick min andra beställning vidare snabbt och effektivt, t o m såpass att jag kunde hämta ut paketet igår, <48h efter beställningen.

Mitt första paket däremot är fortfarande kvar i Danmark. "Försändelsen är en arbetsdag försenad" är all information jag har. Samt då att beräknat leveransdatum är den 15e. (Vilket ju iofs blir två arbetsdagar).

Det är ganska bra jobbat att två olika paket upphämtade och hanterade vid samma tillfälle från samma företag, med samma adressat, resulterar i att ena försändelsen ankommer inom två dygn från beställningen och det andra, som jag dessutom då tekniskt sett dessutom beställde först, verkar ta en vecka på sig.
 

simson

Medlem
Tja!
Väntar på lite småpryttlar från tyskland, allt har gått bra tills det fejkade ”leveransförsöket” idag,
Unable to deliver. The street door was locked and the recipient could not be reached ”
olåst port, tre telefonnummer,
frun hemma , klart det inte går att få tag på nån då...
Nä nä jag är inte bitter
Mange
 

NLC

Aktiv medlem
En gång är ju ingen gång men...

Beställde (ännu) ett paket med cykelprylar från B24 som skickade med DPD vilka, som vanligt, lämnade över till PostNord. Vanligtvis kommer sen utkörningen med leveransförsök (en riktig) ske två dagar senare, ungefär vid kl 15, men denna gång kom det istället den morgonen ett pling i appen om att hämta paket själv eller boka hemleverans. Alternativen var både dagtid och kvällstid, 17-21, vilket förstås är väldigt fiffigt men hur man gör för att även i fortsättningen få detta alternativ för försändelser från utlandet är för mig en gåta. Tips?
 

JLarsson

Aktiv medlem
NLC sa:
En gång är ju ingen gång men...

Beställde (ännu) ett paket med cykelprylar från B24 som skickade med DPD vilka, som vanligt, lämnade över till PostNord. Vanligtvis kommer sen utkörningen med leveransförsök (en riktig) ske två dagar senare, ungefär vid kl 15, men denna gång kom det istället den morgonen ett pling i appen om att hämta paket själv eller boka hemleverans. Alternativen var både dagtid och kvällstid, 17-21, vilket förstås är väldigt fiffigt men hur man gör för att även i fortsättningen få detta alternativ för försändelser från utlandet är för mig en gåta. Tips?
Märkligt, jag beställde från B24 i tisdags, det knackade på köksingången igår lunch och där stod han. Postnordmannen.

Skarmavbild2018-10-26kl.14.19.59.png


Beställde samtidigt några grejor från Chainreaction och de ligger på ICA nu fick jag mail om. Så en ganska lyckad beställningsrunda. Som vanligt.
 

NLC

Aktiv medlem
Ja, missförstå mig rätt. Jag bokar mycket hellre in en kvällstid för att ta emot ett paket än att ta ledigt från jobbet en eftermiddag alternativt låta den stackars PN chauffören knacka på en stängd och låst dörr (för att sen hämta paketet på utlämningsstället dagen efter). Men hur ska man göra för att få det alternativet igen för paket från utlandet?
 

SGS

Medlem
Sådär, har för första gången haft det tveksamma nöjet att kontakta PNs kundtjänst. Inga skugga skall falla på bemötandet, det har varit utan anmärkning. Däremot ett mindre systemfel redan från början.

Använde deras formulär på hemsidan för att efterlysa en försändelse som verkar ha kommit på villovägar. Fick svar inom ett dygn, men då med uppmaningen att istället ta kontakt via telefon. Detta för att starta upp ett så kallat spårningsärende. Gjorde just detta, och fick då beskriva vad som skickats och artikelnummer på prylarna. Varför helt enkelt inte tillhandahålla denna möjlighet direkt via formuläret, eller åtminstone kunna komplettera med detta i mailkonversationen?

I praktiken slösades alltså en hel arbetsdag bort. Gissar inte allt för vilt på att en majoritet som kontaktar PN gör det just i ärenden som rör bortkommen post. Verkar med detta i åtanke en aning märkligt att inte ha mer tidseffektiva rutiner.
 

ensamvarg

Medlem
SGS sa:
Sådär, har för första gå...?

I praktiken slösades alltså en hel arbetsdag bort. Gissar inte allt för vilt på att en majoritet som kontaktar PN gör det just i ärenden som rör bortkommen post. Verkar med detta i åtanke en aning märkligt att inte ha mer tidseffektiva rutiner.[/

Kanske ett medvetet drag för att få ner antalet reklamationer? #konspirapostmordsteori
 

SGS

Medlem
ensamvarg sa:
Kanske ett medvetet drag för att få ner antalet reklamationer? #konspirapostmordsteori
Inte en helt orimlig tanke. Enda positiva med det här är att jag istället för att cykla nu plötsligt har en massa mek-tid. Synd bara att hälften av det som skulle behöva fixas på cykeln är direkt beroende av att ett visst paket kommer fram.
 

Kupa

Aktiv medlem
Hur lång tid brukar "importhantering" ta? Det är mycket sällan jag köper grejer från utanför EU, men nu är det på väg ett rek. brev med deklarerat värde 278 kr, och jag swischade den facila moms- och hanteringsavgiften på 143 kr i måndags 5 nov. Ingenting har hänt efter detta.
 

nadderf

Medlem
Vet att denna tråd handlar om att posten inte leverar men idag förvånade dom! Beställde från bike24 i måndags 1400, igår förmiddag tog posten emot det vid landsgränsen i malmö och idag 0900 plingande det på dörren!

Ska självklart maila bike24 och fråga hur man i framtiden kan få denna service!
 
Kupa sa:
Hur lång tid brukar "importhantering" ta? Det är mycket sällan jag köper grejer från utanför EU, men nu är det på väg ett rek. brev med deklarerat värde 278 kr, och jag swischade den facila moms- och hanteringsavgiften på 143 kr i måndags 5 nov. Ingenting har hänt efter detta.
Jag kan meddela att det tar sisådär mellan en & två månader. Det tar kineserna någon vecka att få hit paketet från bokstavligen andra sidan jorden, sen tar det postmord tidigare nämnda tid att skicka grejorna inom riket. Tjoho.
 

Kupa

Aktiv medlem
Laederlappen sa:
Kupa sa:
Hur lång tid brukar "importhantering" ta? Det är mycket sällan jag köper grejer från utanför EU, men nu är det på väg ett rek. brev med deklarerat värde 278 kr, och jag swischade den facila moms- och hanteringsavgiften på 143 kr i måndags 5 nov. Ingenting har hänt efter detta.
Jag kan meddela att det tar sisådär mellan en & två månader. Det tar kineserna någon vecka att få hit paketet från bokstavligen andra sidan jorden, sen tar det postmord tidigare nämnda tid att skicka grejorna inom riket. Tjoho.
WTF. Detta är från Israel, men det är väl ingen som gör skillnad på det på grund av det...
 

sdx

Aktiv medlem
nadderf sa:
Vet att denna tråd handlar om att posten inte leverar men idag förvånade dom! Beställde från bike24 i måndags 1400, igår förmiddag tog posten emot det vid landsgränsen i malmö och idag 0900 plingande det på dörren!

Ska självklart maila bike24 och fråga hur man i framtiden kan få denna service!
Det som är mera förvånande är att DPD har vaknat för läser man på bike24 hemsida så gäller7 dagars leverans. Så har det varit för mig när jag har beställt från bike24.
Så förblir det bara nödbeställningar hädanefter.
 

Maakus

Aktiv medlem
sdx sa:
nadderf sa:
Vet att denna tråd handlar om att posten inte leverar men idag förvånade dom! Beställde från bike24 i måndags 1400, igår förmiddag tog posten emot det vid landsgränsen i malmö och idag 0900 plingande det på dörren!

Ska självklart maila bike24 och fråga hur man i framtiden kan få denna service!
Det som är mera förvånande är att DPD har vaknat för läser man på bike24 hemsida så gäller7 dagars leverans. Så har det varit för mig när jag har beställt från bike24.
Så förblir det bara nödbeställningar hädanefter.
Tyckte Bike24 var skitsega gämnfört med andra aktörer. Men det är ju ett I-landsproblem.
DPD->Postmord kedjan funkade felfritt den här gången. Dom gjorde inte ens ett försök att leverera paketet till dörren utan körde det till ICA direkt. Fan dom börjar lära sig, vad ska vi klaga på nu?
 

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer