Hur dåligt kan det bli? Postnord levererar inte...

Makten

Aktiv medlem
"Försändelsen importhanteras av PostNord. Leveranstid kan därför inte beräknas ännu."

Ah, så ni kan inte beräkna leveranstiden eftersom det är ni som hanterar paketet? Så logiskt!
Att jag redan betalat tull och moms för en vecka sen verkar inte förändra läget.

#idioter

lyng1978

Ny medlem
Postnord är ett klimatvänligt företag och kör runt tomma lastbilar. För det skulle vara helt vidrigt i alla avseende att bara köra runt en massa paket som man inte vet om de kan levereras. Skulle vara intressant veta hur stor andel av paket som körs ut levereras...

ForesterGuy

Aktiv medlem
lyng1978 sa:
Postnord är ett klimatvänligt företag och kör runt tomma lastbilar. För det skulle vara helt vidrigt i alla avseende att bara köra runt en massa paket som man inte vet om de kan levereras. Skulle vara intressant veta hur stor andel av paket som körs ut levereras...
Fast DHL kan de också. Nu var det ju ursprungligen mottagarens fel, som inte talat om att de öppnade först klockan 11.
Standard Operating Procedure brukar för Schenker vara att köra godset till närmaste terminal, och debitera några hundra för en ny utkörning. DHL skickade istället pallen i retur. Kan väl vara okej på sätt och vis, men pallen som inte gick att leverera 15/2 kom i retur till avsändaren 27/2. Jag vet inte var den stått under tiden, men av pallens skick att döma så var det ett dammigt ställe...

Miss Lycka 2.0

Aktiv medlem
Danska Posten hade måånga anställda när Svenska Posten gjorde sitt drag. De jublade och reformerade sin verksamhet.
Påföljden blev att kunde skicka hem en massa personal med tre årslöner. Perfekt eftersom de har flexijobb som anställningaform . De dumma svenskarna betalar!

Manurhin2

Aktiv medlem
Har en pågående kommunikation med Postjävulens kundtjänst .

Postens representant skyller utebliven hemleverans på att , oftast B24 , paketet skickats som företagspaket , då ska det enligt reglerna levereras till utlämningsställe .
Har ( nog) till slut fått henne att förstå att kundnöjdheten är "sådär" när man aviseras att det kommer en hemleverans som senare aldrig kommer och allvarligare aldrig har tänkt levereras till hemmet .

Det trillade ner först när jag fick trycka på att jag som kund struntar i vilka problem dom har med sina partners utomlands , får jag en avisering att det ska komma ett paket hem då förväntar jag mig också ett paket hem .

Hon ska såklart påtala detta uppåt i hierarkin hos Postjävulen ( säkert )

ooms

Aktiv medlem
Manurhin2 sa:

Postens representant skyller utebliven hemleverans på att , oftast B24 , paketet skickats som företagspaket , då ska det enligt reglerna levereras till utlämningsställe .
Har ( nog) till slut fått henne att förstå att kundnöjdheten är "sådär" när man aviseras att det kommer en hemleverans som senare aldrig kommer och allvarligare aldrig har tänkt levereras till hemmet .

Det trillade ner först när jag fick trycka på att jag som kund struntar i vilka problem dom har med sina partners utomlands , får jag en avisering att det ska komma ett paket hem då förväntar jag mig också ett paket hem .

Har de accepterat att du kallar dig kund? Normalt brukar de ju hävda att det är avsändaren som är kunden, och att du som mottagare inte har nån som helst rätt att yttra dig...

jag kommer hedanefter sluta att använda postnord, när jag beställer cykeldelar från utmomlands via dhl express eller ups osv. Jag kommer ange jobbadressen vid leverans för då vet jag att postnord inte kommer vara inblandade alls och jag vet att jag kommer få paketet i tid. Mitt råd är att få paket levererat till jobbadressen eller ett ställe där det finns personal dagtid för då kommer det verkligen fram i tid. Jag är väldigt trött på att Postnord drar ut på tiden. Det tar exakt ca 1,5-2 dagar för dhl/ups att leverera paket oavsett storlek från exempelvis bikediscount till Toftanäs Sverige. Tyskarna och amerikanarna fixar ett helt land på så kort tid men svenska Postnord behöver mellan 5-6 dagar att leverera inom Sverige. Dessutom kan paketet försvinna inom Sverige eller gå sönder. Det säger hur urusel Postnord verkligen är! Postnords appskit är dessutom värdelös, även om man är ute i god tid det vill säga när paketfan landat i Toftanäs kan man inte ändra slutadressen. Postnord är fruktansvärt oflexibel/dålig/kass service osv mm. Man betalar extra för snabb leverans och ändå blir det alltid fel med Postnord.

Manurhin2

Aktiv medlem
ooms sa:
Manurhin2 sa:

Har de accepterat att du kallar dig kund? Normalt brukar de ju hävda att det är avsändaren som är kunden, och att du som mottagare inte har nån som helst rätt att yttra dig...
Det har dom i och för sig rätt i .
Ämnet har inte berörts och där måste jag nog påstå att flickan hos Postjävulen har skött sig oerhört proffsigt .

Pepperazzi

Aktiv medlem
Pepperazzi sa:
Jag har ett sånt som "hanterats" sedan 25/1. Kundtjänst tycker jag ska avvakta en stund till.
Fick till sist hem ett brev från Postnord för inbetalning av tull/moms/hanteringsavgift. Får se hur lång tid det nu tar för leverans.
Så handläggningstid på ~45dagar får man visst räkna med.

Paco

Aktiv medlem
Blev lite fundersam varför mitt paket satt fast i Toftanäs i fyra dagar....

8A174581-E014-4BC8-8DB4-FE0259048E2F.jpeg

......alla varor låg dock kvar i paketet och var oskadade.

AlfaAlfa

Aktiv medlem
Miss Lycka 2.0 sa:
Tänk på att ni handlar exakt det ni vill ha i stället för den lokala cykelaffärens pisstråkiga utbud och när man försökt få dem att ta in något man vill ha inte ens orkar titta igenom sina leverantörers kataloger. Det är våra surt förvärvade pengar och vi har fanimej rätt att lägga pengarna på det man vill utan att behöva tänka på att supporta lbs:erna. Det handlar inte om att köpa billigt, det handlar om att köpa det man VILL ha.
Så, nu har jag korrigerat texten.

jonte987

Aktiv medlem
Till min förvåning fick jag paket från wiggle på bara 4a dagar. Söndag till torsdag. Dhl från Tyskland var framme onsdag morgon

Hep

Aktiv medlem
Erik2019 sa:
Helt ärligt så förstår jag inte. Tål de inte att ligga så, är det att en av kartongerna är lite skrynklig, är han på väg att leverera fel eller vad är det som är intressant?

Jimel

Aktiv medlem
Hep sa:
Erik2019 sa:
Helt ärligt så förstår jag inte. Tål de inte att ligga så, är det att en av kartongerna är lite skrynklig, är han på väg att leverera fel eller vad är det som är intressant?
Man lägger inte kartonger sådär, den nedre blir mosad då pallen är mycket mindre än kartongen och inte kommer åt kanterna där kartongen är stark.
Går säkert bra många gånger om man är försiktig men inget man ska ta som vana att göra.

ForesterGuy

Aktiv medlem
Jimel sa:
Hep sa:
Erik2019 sa:
Man lägger inte kartonger sådär, den nedre blir mosad då pallen är mycket mindre än kartongen och inte kommer åt kanterna där kartongen är stark.
Går säkert bra många gånger om man är försiktig men inget man ska ta som vana att göra.
Precis. De där kartongerna ska helst fraktas stående.

Hep

Aktiv medlem
ForesterGuy sa:
Jimel sa:
Hep sa:
Erik2019 sa:
Precis. De där kartongerna ska helst fraktas stående.
Då brukar man markera det med tydliga pilar på kartongens sidor. Där det också står om de inte är stapelbara.

Fast det där med pallan tänkte jag inte på och det är såklart rätt.

Senast ändrad:

jerkan

Medlem
UPS kan också..
Vi beställde en pryl till dottern, valde bort Postnord och istället UPS. Det blev inte bättre.

Vi får ett brev på onsdagen med information att de kommer och levererar på fredag klockan 11.
UPS:"Om ni vill ändra tid, skaffa en pinkod." Sambon surfade in på UPS. Pinkod kommer med brev, tar minst tre arbetsdagar. ??

Det kom aldrig någon fredagen. Chauffören hade kört till fel adress, vår adress råkar finns i Järfälla, Sollentuna och Södertälje. Vi bor inte i Järfälla, vilket jag antar kom upp först i hans GPS. Att det stod <gatuadress> Sollentuna på paket och beställning var nog för mycket information.

Vi fick prylen onsdagen veckan efter. Sambon hade då äntligen fått sin pinkod och kunde ge förslag på ny tid och påpeka adressvalet. :-)

Makten

Aktiv medlem
Efter två veckor i tullen har mitt paket nu varit "på väg" i en vecka. Inga som helst uppdateringar. Konstigt att det har blivit så långt från Arlanda till Nacka.
Gissningsvis är "på väg" lika fejkat som allt annat de håller på med och betyder antagligen att det ligger i nån hög på Arlanda, även om det är färdigförtullat.

#idoter

ForesterGuy

Aktiv medlem
jerkan sa:
UPS kan också..
Vi beställde en pryl till dottern, valde bort Postnord och istället UPS. Det blev inte bättre.

Vi får ett brev på onsdagen med information att de kommer och levererar på fredag klockan 11.
UPS:"Om ni vill ändra tid, skaffa en pinkod." Sambon surfade in på UPS. Pinkod kommer med brev, tar minst tre arbetsdagar. ??

Det kom aldrig någon fredagen. Chauffören hade kört till fel adress, vår adress råkar finns i Järfälla, Sollentuna och Södertälje. Vi bor inte i Järfälla, vilket jag antar kom upp först i hans GPS. Att det stod <gatuadress> Sollentuna på paket och beställning var nog för mycket information.

Vi fick prylen onsdagen veckan efter. Sambon hade då äntligen fått sin pinkod och kunde ge förslag på ny tid och påpeka adressvalet. :-)
För några år sedan var deras bilar inte utrustade med GPS, annat än i spårningssyfte. Vet inte hur det är nu...

qma

Aktiv medlem
Jag har konstigt nog inte haft nåt problem med PN på iaf 5-6 paket nu. De har till och med börjat kortsluta studsningen från leveransförsök/fejkleverans till ombud (dock utan att det syns i trackingen) så man tjänar nån dag och slipper att paketet tar 1-2 resor tillbaks till storterminalen.

Nu jinxade jag väl allt dock...

gandhi

Aktiv medlem
Postnord sköter sig nuförtiden, men Schenker vete fan alltså.
Mitt paket har hamnat hos ett ombud en bra bit bort. Jag har ett hemmavid i Kärrtorp, men är hos en tobaksbutik på Sveavägen. Hur tänkte de där?

ooms

Aktiv medlem
gandhi sa:
Postnord sköter sig nuförtiden, men Schenker vete fan alltså.
Mitt paket har hamnat hos ett ombud en bra bit bort. Jag har ett hemmavid i Kärrtorp, men är hos en tobaksbutik på Sveavägen. Hur tänkte de där?
Chauffören var väl röksugen..

Sixten Fors

Aktiv medlem
PostNord har blivit sååå mycket bättre på min adress. Dyker nästan alltid upp vid min dörr på utsatt tid med mina "tyska paket", skulle säga att de har gått från 5% till 95% träffsäkerhet på 1½ år eller så. Tack PostNord!

Ustzeust

Aktiv medlem
När jag skulle hämta ett paket i vintras hos ombudet så fick jag till svar att någon redan hämtat det. Jag frågade om jag kunde få veta vem det var som hämtat ut det, men dom sa att det bara går att hämta ut med min legimitaion.

Väntade några dagar då jag inte var hemma och när jag hälsade på päronen som bor i samma by så låg mitt paket där.
3-4 dagar efter jag hade försökt hämta ut mitt paket så hade mor hämtat ett paket, och fått mitt "försvunna" paket med sig, kassören hade sagt något i stil med "här är din sons försvunna paket".

Någon som varit med om liknande?

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer