Hur dåligt kan det bli? Postnord levererar inte...

Crocko

Aktiv medlem
sdx sa:
Crocko sa:
Men nu har Postnord överträffat sig själva med råge, bara idag har jag fått 2 meddelanden om att det finns paket på väg, paket som jag inte ens vet att jag väntar på, eller är det kanske bara ytterligare en dålig scam.
https://www.postnord.se/storningsmeddelanden/bluffmejl-190220 oj vad svårt det var och kolla på deras hemsida.
Och poängen var vad? ser inte att något tyckt att något varit jobbigt eller ens tagit något av det på allvar.

sdx

Aktiv medlem
Crocko sa:
sdx sa:
Crocko sa:
Men nu har Postnord överträffat sig själva med råge, bara idag har jag fått 2 meddelanden om att det finns paket på väg, paket som jag inte ens vet att jag väntar på, eller är det kanske bara ytterligare en dålig scam.
https://www.postnord.se/storningsmeddelanden/bluffmejl-190220 oj vad svårt det var och kolla på deras hemsida.
Och poängen var vad? ser inte att något tyckt att något varit jobbigt eller ens tagit något av det på allvar.
Och du tror att någon erkänner att dom blivit blåsta .

glitch

Aktiv medlem
Kul, skulle fått tillbaka en ny flux efter 3e reklamationen....väntade snällt mellan 10-12, såg bilen vid slutet av kvarteret, såg de lasta på den svintunga trainern längst ned på pirran, tänkte nu kommer de snart. 10 minuter senare- kunde inte levereras....vafaaaan
Ingen vet om det ska till årstaberg eller segeltorp och det går inte hämta då det ligger i sorteringssnurran...

Fishy

Aktiv medlem
marr sa:
Berk sa:
weldion sa:
Kneecap sa:
Tjena!

Idag fick jag en chock, beställde ett par högtalare igår vid 12.05, 14:45 får jag ett mail om att ordern är packad, idag 10:45 så ligger den på Willys för uthämtning! Helt sjukt.. Jag är nog med i dolda kameran.
Liknande här. Beställde från Addnature ganska så sent igår. I bekräftelsemejlet så varnades det för långa leveranstider. 19:36 igår så befann sig paketet i Helsingborg, idag vid kl 11:30 så fanns paketet på utlämningsstället i hjärtat av Dalarna.
Det verkar att finnas en hemlig, snabbt avdelning på posten som Addnature ha en kontrakt med. I augusti beställde jag på en lördagkväll, paketten skickades på sondag och kunde hämtas på måndagsmorgon.
Addnatures postorderlager ligger i en postnordterminal.
Addnatures ägare jobbar extra på Post Nord.

Tomcaten

Aktiv medlem
Mina nya stolar var utanför min låsta port, man kontaktade inte mig och porten var ju låst så man tog tillbaks stolarna för att hamna på utlämningsställe till arbets-dagen efter. Helgen kom emellan och nu befinner de sig på annan ort och eftersom bilen inte är körbar så sitter jag nu och funderar på två saker. 1 Hur ska jag hämta de? 2 Hur kan jag göra för att postnord ska konka?

2an håller jag på att bearbeta eftersom jag har mejlat stolföretaget och berättat för det att för framtida leveranser ska ett annat transport-företag erbjudas annars är det färdigbeställt. Skulle jag behöva betala 100kr extra per transport för ett bättre företag, klokare personal så ja då hade jag beställd därifrån istället.

Fast det är en omöjlig uppgift va? Svenska staten är ägare i Postnord till en viss % ? Så att risken för att de konkar är lika med 0 och gör det det blir det bara sämre för mina skatte-slantar. Lose lose-situation!

weldion

Aktiv medlem
Tomcaten sa:
Mina nya stolar var utanför min låsta port, man kontaktade inte mig och porten var ju låst så man tog tillbaks stolarna för att hamna på utlämningsställe till arbets-dagen efter. Helgen kom emellan och nu befinner de sig på annan ort och eftersom bilen inte är körbar så sitter jag nu och funderar på två saker. 1 Hur ska jag hämta de? 2 Hur kan jag göra för att postnord ska konka?

2an håller jag på att bearbeta eftersom jag har mejlat stolföretaget och berättat för det att för framtida leveranser ska ett annat transport-företag erbjudas annars är det färdigbeställt. Skulle jag behöva betala 100kr extra per transport för ett bättre företag, klokare personal så ja då hade jag beställd därifrån istället.

Fast det är en omöjlig uppgift va? Svenska staten är ägare i Postnord till en viss % ? Så att risken för att de konkar är lika med 0 och gör det det blir det bara sämre för mina skatte-slantar. Lose lose-situation!
Eftersom att ditt uttalade mål med din shopping, är att handla så lite så att företagare skall bli irriterade på denna lilla mängd varor. Då tror jag att din möjlighet att påverka med din köpkraft.
Ring en kompis med en fungerande bil, hämta stolarna och bjud på gofika och ett trevligt samtal med bilkamraten.

Tomcaten

Aktiv medlem
Jag har klart ett mål i uppförsbacke men är känd för att vara en nagel i ögat mot företag som på något sätt underpresterar.

Har minst lika mkt som bikesthlm att göra i min quest.

Tarkaz

Medlem
Aldrig haft problem med postnord. Beställer och skickar nån gång i månaden. Med leveranstid på 3-5 dagar. Och appen är supersmidig.

Valhalla_

Aktiv medlem
Fattar inte heller grejen. De funkar ju skitbra. Kankse är personalberoende dvs vissa områden har sämre folk? Hos mig är det klockrent i alla fall.

Köpte ett par skor från England och nu tullklareras de. Första gången jag sett det från UK, och vad jag vet så gäller inga andra villkor för UK ännu.

Någon som har insikt?

Försöka fråga Postnord är som ju liksom inte lönt...

sdx

Aktiv medlem
prülnörd sa:
Köpte ett par skor från England och nu tullklareras de. Första gången jag sett det från UK, och vad jag vet så gäller inga andra villkor för UK ännu.

Någon som har insikt?

Vänta och se vad som händer det är intressant om dom börjar ta ut tull&moms från ett annat. EU land. Posta gärna fortsättning

pirx

Medlem
sdx sa:
prülnörd sa:

Någon som har insikt?

Vänta och se vad som händer det är intressant om dom börjar ta ut tull&moms från ett annat. EU land. Posta gärna fortsättning
Jag har också paket på g från England. Meddelar också. (kanske borde vara en egen tråd? Brexit-tråden?)

I övrigt ska jag hämta ett PostNord paket strax idag. Kommit fram i tid som vanligt... Posten kanske sköter sig bättre i Skåne / Lund?

Tomcaten

Aktiv medlem
Kanske ett Stockholms-fenomen.

Här är PN bil i Solna, Stockholm under attack.

Här är Edward Blom på Lidingö förbannad

Självklart har vår samhällsplåga bikestockholm hittat deras tillkortakommanden ute i trafiken

Det finns en tydlig tråd här klart men fortsätter man sökningen på youtube trillar det ned flera resultat från inte bara Stockholmarnas län.

jonte987

Aktiv medlem
Fake leverans är ett faktum utanför Stockholm men det verkar ligga en del i att det mest beror på en oförmåga att samarbeta med tysken.

knaper

Medlem
Jag hade något som verkade vara en fejkleverans för ett tag sedan, och jag bor i Norge. Jag blir inte helt klok på vad som skedde.
Ett litet paket som lätt får plats i brevlådan, och som skulle till min brevlåda, var sänt som Varubrev Ekonomi. Ikke spårbart minns jag det som, men det gick ändå att spåra.
Plötsligt en dag när jag var på jobbet fick jag se i appen att "varan lastats på bil" och nio minuter senare se att "mottagaren vägrat ta emot försändelsen". Det tar ungefär 5-10 min att köra från terminalen hem till mig.
Gjorde de alltså en fejkleverans till min brevlåda? Händelsen hade inga offer eftersom jag kunde hämta ut den på terminalen dagen efter.

Det här var vad som kom till mig, det skulle vara ett paket på 2 meter med 2 par skidor men fick bara toppen av kartongen.
Ringde pn och gav dom mina bästa tips.
1.Någon på terminalen har snott dom.
2.Någon har råkat ha sönder kartongen och hittat toppen, och gjort det enkla och skickat vidare för att kunna kryssa i levererad.
Han jag pratade med sa att ett av mina förslag förmodligen var rätt!

Bilagor

ooms

Aktiv medlem
Johan.Dahlstedt sa:
Det här var vad som kom till mig, det skulle vara ett paket på 2 meter med 2 par skidor men fick bara toppen av kartongen.
Ringde pn och gav dom mina bästa tips.
1.Någon på terminalen har snott dom.
2.Någon har råkat ha sönder kartongen och hittat toppen, och gjort det enkla och skickat vidare för att kunna kryssa i levererad.
Han jag pratade med sa att ett av mina förslag förmodligen var rätt!
Helt j-a otroligt! Man fattar inte hur de är funtade när de levererar sånt där. Själv fick jag ett öppnat och tomt varubrev fr cykelkraft levererat i min brevlåda...
Det slog mig nu att när jag fick skidor levererade fr skistart i november så var de inte packade i kartong, utan inlindade i först bubbelplast och sedan annan plast. Var ett j-a jobb att få ut/fram dem. Det kanske finns en anledning till att de skickar så istf i kartong som de gjorde förr...

Stålhäst

Aktiv medlem
Väntade rekommenderat brev med postnord.

Efter 4 veckor utan det minsta spår fick vi påminnelse om att paketet måste hämtas senast imorgon, hos fel ombud.

Vi åkte till det ombudet nästa dag, och de sa att de hade skickat tillbaka paketet igår :/

sidensvans

Medlem
pirx sa:
sdx sa:
prülnörd sa:

Någon som har insikt?

Jag har också paket på g från England. Meddelar också. (kanske borde vara en egen tråd? Brexit-tråden?)

I övrigt ska jag hämta ett PostNord paket strax idag. Kommit fram i tid som vanligt... Posten kanske sköter sig bättre i Skåne / Lund?
Jag beställde i helgen från UK utan några bekymmer, fick meddelande i förmiddags om att paketet var redo att hämtas ut på mitt lokala ombud.

sidensvans sa:
pirx sa:
sdx sa:
prülnörd sa:

Någon som har insikt?

Jag beställde i helgen från UK utan några bekymmer, fick meddelande i förmiddags om att paketet var redo att hämtas ut på mitt lokala ombud.
Inga problem här heller, kom till ombudet idag däremot fick jag lustiga förklaringar från Postnords kundtjänst varför det står att paketet tullklareras. Nåja, de har i allmänhet skött sig riktigt bra tycker jag.

marr

Moderator
Forumvärd
prülnörd sa:
sidensvans sa:
pirx sa:
sdx sa:
prülnörd sa:

Någon som har insikt?

Inga problem här heller, kom till ombudet idag däremot fick jag lustiga förklaringar från Postnords kundtjänst varför det står att paketet tullklareras. Nåja, de har i allmänhet skött sig riktigt bra tycker jag.
De värmer väll upp inför bräxit :)

Der Kaiser

Aktiv medlem
När jag bodde i villa på landet så hade jag aldrig problem, sedan jag flyttat in till lägenhet har det varit långsamt ibland, och tex igår fick min sambo hämta ut ett vadderat brev på närmsta uthämtningsställe, fast det lätt hade kommit igenom brevinkastet. Men idag är jag förbannad, satt i köket alldeles innanför dörren, sedan minst en halvtimme, när jag får ett sms....
Screenshot_20200109-1055292.png

Senast ändrad:

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Väntar på paket från Alpkit. I PostNord-appen står det att paketet levererades igår, vilket det naturligtvis inte gjorde. I PostNord-appen står det även CHE och inte SE, vilketär Schweiz och inte Sverige. Ringde PostNord, deras förklaring var att paketet levererats i Schweiz och att jag får höra av mig till Alpkit så dom kan reklamera. :P Låter ju weird men, Switzerland / Sweden har ju förväxlats förut. Frågan är bara hur varan kan stå som levererad? TILL VEM?! :P

NickPick

Aktiv medlem
Är nog 3 år sedan dom har gjort en fejkad leverans för mig iaf.
Dom ringde på två gånger förra veckan (jag hann inte öppna, men öppnade när hissen hade åkt med till bottenplan) på min dörr för en r2leverans dock. Trevligt.

Fick paket från bikeshop på 3 dagar via Bring.

En missnöjd person gnäller för 500 nöjda.

jingleyschmidt

Aktiv medlem
När jag satt med kundtjänst på PostNord en andra gång damp det ner ett brev från PostNord i brevlådan där jag har ett paket att hämta, som vad det verkar är ifrån England... Ah jag vettefan! Ska bli spännande att se om det är rätt i alla fall. :P

jonte987

Aktiv medlem
Jag i fjällen så skit samma men nu blev det igen leveransförsök en fredag och 3 dagar för att få skiten till service point. De måste fan fixa så det går att välja att få det direkt dit.....

Edit. Bike24.

Senast ändrad:

Tant_Trek

Aktiv medlem
jingleyschmidt sa:
Väntar på paket från Alpkit. I PostNord-appen står det att paketet levererades igår, vilket det naturligtvis inte gjorde. I PostNord-appen står det även CHE och inte SE, vilketär Schweiz och inte Sverige. Ringde PostNord, deras förklaring var att paketet levererats i Schweiz och att jag får höra av mig till Alpkit så dom kan reklamera. :P Låter ju weird men, Switzerland / Sweden har ju förväxlats förut. Frågan är bara hur varan kan stå som levererad? TILL VEM?! :P
Jag har också haft knöggel med leverans från Alpkit, senast var det en lång period då paketet var i Sverige men på väldigt okänd ort och med någon mindre känd samarbetspartner till Postnord och brittiska postverket, minns inte vad den hette? Det tog mer än en vecka från det att paketet kom in i Sverige tills det kom till göteborgsområdet. och så var det en sån leverantör som "måste ut till hemadressen" via två försök, ingen möjlighet att välja att man hellre hämtar själv hos postombud. Vilket ändå var vad det slutade med. Synd för Alpkit att det blir så dåliga transportörer, lång tid då paketet inte gör nåt vettigt. Jag feedbackat till dem några gånger om vilka logstikval som vore bättre för Sverige (att man helst kan få välja om hem eller hämta), men vi är nog en ganska liten kund-andel förstås.

pirx

Medlem
PostNord levererar... på en lördag!!

Wtf, aldrig varit med om något liknande!
Inte cykeldelar, utan snus (som beställdes ca 24h sedan).
Fick nyss sms. Ska dit snart och se om det är sant!
Det är Granit, som varit restat i månader. Vilken helg alltså!

Edit: det var sant! Fast graniten smakar inte som jag minns den.

Senast ändrad:

BuTTuS

Aktiv medlem
Blev fundersam på hur jag skulle tolka detta så jag ringde dom...

Capture.JPG

...och de trodde att paketet nog redan hade körts ut? Och mycket riktigt, när jag kom hem på lunchen så står min nya cykel på bron... :)

ooms

Aktiv medlem
Har fått meddelande fr Postnord att de vill ha 115kr i moms och avgift för att leverera ett paket fr GB till mig. Vill minnas att andra också varit med om det, hur löstes det hela?
Är ju egentligen för jävligt att nötterna inte är insatta i övergångsreglerna efter brexit och ska ställa till såna här besvär.

Spacekitty

Aktiv medlem
Jag fick idag för första gången notis om att välja om jag vill få hemleverans eller hämta på utlämningsställe. Äntligen.

ooms

Aktiv medlem
Har fått meddelande fr Postnord att de vill ha 115kr i moms och avgift för att leverera ett paket fr GB till mig. Vill minnas att andra också varit med om det, hur löstes det hela?
Är ju egentligen för jävligt att nötterna inte är insatta i övergångsreglerna efter brexit och ska ställa till såna här besvär.
Följer upp denna själv. Det satt en CN22-blankett på försändelsen som sade att den kom från HK, och då går Postnord på den trots att adresslapp och tracking visar att det är skickat fr UK. Fick därför kontakta säljaren, och det visade sig att Kina-företaget med UK-warehouse bara klistrar på ny adresslapp i UK utan att ta bort CN22-blanketten. Funkade tydligen utmärkt till de flesta EU-länder. Men uppenbarligen inte till Sverige. Så det fick bli återbetalning för dem.

qma

Aktiv medlem
Väntar DHL-paket från R2 och länken från DHL till PN öppnade en sida där jag fick välja mellan hämta på företagspostcenter, leverera hem på lite olika tider eller direkt till utlämningsställe. Hoppas detta är nya standarden.

Fick ett paket från Rose med några 20-pack ekrar igår, men paketeringen hade failat så nånstans längs vägen posten tar ligger ett 20-pack ekrar. Rose erbjöd nya utan vidare iaf.

weldion

Aktiv medlem
Väntar DHL-paket från R2 och länken från DHL till PN öppnade en sida där jag fick välja mellan hämta på företagspostcenter, leverera hem på lite olika tider eller direkt till utlämningsställe. Hoppas detta är nya standarden.

Fick ett paket från Rose med några 20-pack ekrar igår, men paketeringen hade failat så nånstans längs vägen posten tar ligger ett 20-pack ekrar. Rose erbjöd nya utan vidare iaf.
Har också ett paket på G från R2, men har inte fått någon länk.
Står bara i PN-appen att det skall levereras till dörren.

Örjan Lax

Aktiv medlem
Tog emot en hemleverans från Bike-Discount idag på förmiddagen, med leverans till dörren. Valde som vanligt DPD vid köpet, vilket blir PostNord i Sverige.

Den ordinarie lantbrevbäraren hade med sig paketet bak i sin lilla postbil. Smidigt, miljösmart, ekonomiskt och rationellt, istället för att köra ut med en vanlig stor Merca-paketskåpbil.

SalkinL

Aktiv medlem
Grekland-Sverige 2 dagar, Landvetter(tror det var där paketet landade)-Göteborg 4 dagar. Bra jobbat PostMord...

ooms

Aktiv medlem

Jag har också fått två tyskpaket i veckan där jag fick välja på hemleverans (fyra tillfällen) eller direkt till ombud. Valde ombud på båda, det ena funkade det på men det andra hade de ändå fejkat ett leveransförsök på innan det gick till ombudet.
Men bra att de försöker förbättra sig iaf.

marr

Moderator
Forumvärd
Jag har också fått två tyskpaket i veckan där jag fick välja på hemleverans (fyra tillfällen) eller direkt till ombud. Valde ombud på båda, det ena funkade det på men det andra hade de ändå fejkat ett leveransförsök på innan det gick till ombudet.
Men bra att de försöker förbättra sig iaf.
Säker på att det var ett fejkat leveransförsök? De paket jag fått välja på, har allihopa fått ett misslyckat leveransförsök, oftast precis samtidigt som de hamnat hos ombud. Känns som en bugg i deras system.

qma

Aktiv medlem
Har också ett paket på G från R2, men har inte fått någon länk.
Står bara i PN-appen att det skall levereras till dörren.
Låg det inte en DHL-länk i leveransbeskedet från R2? Från den klickade jag mig vidare till PostNord-grejan. Oklart varför det skulle vara annorlunda om ditt också var DHL.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer