Hur dåligt kan det bli? Postnord levererar inte...

Jacke89

Aktiv medlem
Är det någon som har koll på hur lång tid det tar innan man får någon återkoppling vid reklamation?

Jacke89

Aktiv medlem
Inte den bästa kundservicen av detta bolag men så är det väl med stora.

Väntetid telefon ca 30min kö nr270.
Reklamation svar e-post 6 arbetsdagar.
När dom väl svarat på mailen gick det snabbare iaf och fick lite hjälp.

PN har inget vidare rykte längre och inte blir det bättre under semester och coronatider.

Little Stereo

Aktiv medlem
PostNord har ett svart hål på terminalen i Köge i Danmark, där har båda mina senaste försändelser försvunnit spårlöst i samband med att status uppdateras till "Försändelsen är på väg". Först en actionkamera. Sedan en till actionkamera som butiken skickade som ersättning för det paket som PostNord har tappat bort. Har väntat på paket sedan den 7 juli.
I mitt senaste mail till butiken har jag bett dom använda alternativa transportföretag eller upphäva köpet.

earnstrom

Medlem
Nej dom har strulat till det. Men efter telefonsamtal & reklamationer så hoppas jag det hittar fram.
Jag hade samma grej nu. Ett paket låg två veckor i Härryda. PostNord trodde de tappat bort det, men sen började det plötsligt åka hem igen (till Spanien). Tror de har ngt strul med funktionen att välja leverans till dörr eller ombud. Jag valde ombud (och fick kvittens på det) men tracking sade dörr och hanteringen antyder att de trodde jag inte valt ngt. Handläggaren höll med om att det var konstigt/pinsamt och skulle försöka stoppa returen (i nämnda Köge händelsevis).

Rama

Medlem
Jag hade samma grej nu. Ett paket låg två veckor i Härryda. PostNord trodde de tappat bort det, men sen började det plötsligt åka hem igen (till Spanien). Tror de har ngt strul med funktionen att välja leverans till dörr eller ombud. Jag valde ombud (och fick kvittens på det) men tracking sade dörr och hanteringen antyder att de trodde jag inte valt ngt. Handläggaren höll med om att det var konstigt/pinsamt och skulle försöka stoppa returen (i nämnda Köge händelsevis).
Lyckades du få någon lösning eller hört om Postnord kan lösa detta? Har ett liknande problem nämligen. Ett paket från UK som först försvunnit i England kommer till slut en månad försenat till Sverige, terminalen i Härryda, äntligen. Får välja via appen (i början på juli) och väljer hämta hos ombud, därefter står det still och inget händer förrän förra veckan efter en dryg månads tystnad då paketet skickats och scannats i Toftanäs. Verkar nästan som att paketet är påväg bort kanske tillbaks till UK, drygt. Har pratat med Postnord via telefon och mail sex gånger och dom vägrar göra något. Endast avsändaren kan göra en reklamation, vilket gjorts men inget som Postnord verkar kunna se eller bry sig om. Jättemärkligt att paketet scannas i Härryda/GBG, man får välja leveranssätt men sen händer inget och paketet försvinner. Maktlöst sitter man bara och väntar på att ingen gör sitt jobb. Har varit helt förskonad från Postnord-strul tidigare men detta var väldigt segt.

earnstrom

Medlem
Lyckades du få någon lösning eller hört om Postnord kan lösa detta? Har ett liknande problem nämligen. Ett paket från UK som först försvunnit i England kommer till slut en månad försenat till Sverige, terminalen i Härryda, äntligen. Får välja via appen (i början på juli) och väljer hämta hos ombud, därefter står det still och inget händer förrän förra veckan efter en dryg månads tystnad då paketet skickats och scannats i Toftanäs. Verkar nästan som att paketet är påväg bort kanske tillbaks till UK, drygt. Har pratat med Postnord via telefon och mail sex gånger och dom vägrar göra något. Endast avsändaren kan göra en reklamation, vilket gjorts men inget som Postnord verkar kunna se eller bry sig om. Jättemärkligt att paketet scannas i Härryda/GBG, man får välja leveranssätt men sen händer inget och paketet försvinner. Maktlöst sitter man bara och väntar på att ingen gör sitt jobb. Har varit helt förskonad från Postnord-strul tidigare men detta var väldigt segt.
Nej, inte än. De lyckades inte stoppa paketet, så det åker väl hela vägen hem. Hade beställt på nytt redan (otålig), får väl se hur försök två går, samt hur smidigt det blir att reklamera. Leverantören har inte svarat på mail ännu.

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Postnord har lyckats ordentligt med mitt paket 🤬 Det anlände på distributions-centralen (Härryda) den 23/7, har kontaktat dem två gånger. Det verkar som det ligger (försvunnet) på distributions-centralen. Men går det att få ordning på? Nejdå, de säger att de inte kan kontakta distributions-centralen direkt. Och det hade ändå inte funkat om det hade gått.
Men va fan, det är år 2020, de måste ju ha något internt system för att veta vilken hylla paketet ligger på. Det måste ju bara vara att någon där på plats kollar i systemet och vips, så är det klart!? Eller?!

Nej, det som man måste göra är att kontakta avsändaren så får DE göra en reklamation mot Postnord och i det läget kommer det tillsättas en gubbe som kikar närmare på detta (och kanske hittar paketet då!?). Varför kunde inte det initieras direkt istället.

Nä, jag tror det är som så att det är något tekniskt fel, det ligger säkert där, men systemet fungerar inte så de har ingen aning om något. Men det vill de inte säga såklart.

Så, det blev ingen reparation av hojen på semestern som det var tänkt :cry:

ps. Jag hade plats 217 i telefonkön idag, det verkar som det är fler som har lite problem.

Örjan Lax

Aktiv medlem
Brukar oftast välja Schenker före PostNord i de fall det är möjligt nuförtiden. Har noterat under det senaste året att även flera svenska nätbutiker har övergett PostNord för att istället använda Schenker eller DHL som transportör.

coupas

Aktiv medlem
Jag har 100 % success-rate på PostNord. Jag beställer mycket grejer, datorprylar, cykelgear, sportkläder, skor etc etc.. alla paket har alltid kommit fram. Under alla år.

Kanske jag bara har haft tur.

Jag hoppas att det löser sig för er som det strular för!

Kimkong

Medlem
Är det någon som har DN -abb och kan posta texten från artikeln? Vad är det för trick som funkar för att hacka systemet?

Reporten får inte hem sitt paket och blir lite putt, tar kontakt med postnord och får till svar att det saknades portkod och att brev-verksamheten inte kan dela med sig av sina portkoder. Nästa gång reporten beställer så hackar denne systemet genom att skriva ut portkoden i något fritextfält and instant success!

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Jag har 100 % success-rate på PostNord. Jag beställer mycket grejer, datorprylar, cykelgear, sportkläder, skor etc etc.. alla paket har alltid kommit fram. Under alla år.

samma här faktiskt, brukar alltid funka. Så det var väl på tiden att något hände kanske. Har fortfarande inte hört något från varken PostNord eller Leverantören :(

jjohansson86

Aktiv medlem

Instämmer helt! Jag har ALDRIG haft problem med PostNord... eller jo... en gång levererade de till fel utlämningsställe och då tog det en dag extra. Men det är extremt liten andel fel, måste jag säga.

Om man däremot jämför med UPS som i mitt tycke är clowner av rang, så sköter sig PostNord bra! UPS stöter på problem i 100% av fallen, när det kommer till mig. Det spelar ingen roll var jag bott (Vimmerby, Västervik, Malmö, Norrköping, Linköping, Malmö, Stockholm, Uppsala), portkod eller inte. Det har alltid blivit problem!

Tomcaten

Aktiv medlem
På Ups arbetade man med systemet "fulskanning" Man åkte ut till adress, skannade paketet och registrerade det som att kunden inte var hemma och sedan gasade man på vidare.

Om man inte arbetade efter det här systemet så kom man in alltid sist tillbaka till utkörningshallen med 90% tömd bil. 10% av paketen var normalt inte hemma men max 10%.
Hanteringen för att ta ut återstående 10% inne i hallen resulterade i 20 minuter arbete och kom man sist in så hade man redan jobbat över 45-1,5 h så när ens dag var 1-2 h extra än vad svensk arbetsförordning brukar säga så var man färdig efter en kort tid på det arbetet.

Tre månader varade det för mig en hel sommar med två dagar ledigt två veckor innan jag slutade för jag kröp på knäna fram till chefen efter alla övertidstimmar. Hade inte rört min hoj någon av helgerna för då satt man vid frukostbordet och skakade kaffekoppen upp och ned från munnen.

Men då gjorde jag inga fulskanningar heller, ville liksom arbeta snyggt ända in till slutet även om den sista dagen var den mest miserabla i mitt liv men jag hade ungefär lika mycket energi i mig som en Alcatraz-fånge.

Jag tror att Postnord är likadana i sitt arbetssätt som UPS och vill du inte ha ditt paket outlämnat, manglat eller nedblött så har du två val som att antingen beställa det dyrare frakt-alternativet eller åka och hämta det i Taiwan själv.

Jimel

Aktiv medlem

Samma här, grymt nöjd med PostNord och blir alltid lite tveksam när det inte finns att välja.
Vet inte under hur lång tid bilden visar men alla har fungerat bra!
CA8776ED-9110-41D6-82F0-CC2D78C031FA.png

jarna

Medlem
Är det någon som har DN -abb och kan posta texten från artikeln? Vad är det för trick som funkar för att hacka systemet?

Du har beställt ett paket som ska levereras av Postnord. Du stannar hemma för att ta emot paketet. Du får ett meddelande som säger: ”Det gick inte att leverera”. Du blir förbannad. Augustin Erba har tagit reda på varför du inte får ditt paket till dörren. Och han bjuder på ett knep för att gå runt systemet En enkel beställning från ett stort kontorsvaruhus ska hem till mig. Jag, som många andra, vill följa FHM:s rekommendationer och inte hänga på offentliga platser i onödan för att hämta ut paket.

Jag kan följa beställningen i Postnords app och det ser lovande ut. Min dagliga promenad – man måste ju röra på sig även om det är corona – får vänta. Jag vill vara hemma när leveransen kommer.

Då ser jag i appen: ”Det gick inte att leverera. Mottagaren kommer att få ett meddelande om var försändelsen kan hämtas.”

Hur är det möjligt att Postnord inte kan leverera till en lägenhet i centrala Stockholm till ett hus som har portkod?

Jag har sett liknande upplevelser i sociala medier. Jag är inte ensam om att vara hemma och ändå inte få paketet.

Jag kontaktar Emma Riblom på Postnords pressavdelning. Hon svarar med vändande mejl – trots att hon är på semester. ”För det första ska det givetvis inte gå till så.”

Men, som det ska visa sig, är det precis så det ska gå till. För det har nämligen Postnord beslutat.

Jag blir uppringd av Mathias Krümmel, som beskriver sig själv som ”den som ska vända Postnord”. Formellt är han operativ chef för Postnord

Jag förklarar vad som har hänt och förväntar mig ett svar som kanske ska säga att chaufförerna har ett tajt schema, eller att just den här chauffören har gjort fel.

Alls icke. Men vi börjar med det som Mathias Krümmel kallar för min ”bomkörning”.

– Bomkörning? säger jag häpet eftersom jag inte hört det ordet förut.

Jag tänker att om man har ett namn på det, så lär det inte vara ovanligt. Men det kanske bara jag som inte känner till begreppet.

– Det är intern jargong, säger Mathias Krümmel. Vi kallar det för bomkörning när man inte lyckats leverera ett paket till beställaren.

Det finns tre typiska skäl till att varan inte kommer fram, förklarar han.

Antingen att Postnord har gjort fel eller att personen som ska få leveransen inte är hemma (och inte svarar i telefon) eller att den som jag beställt varan av inte gett Postnord förutsättningar för att kunna leverera.

I just mitt fall handlar det om att de jag har beställt hos inte har begärt att jag ska lämna vare sig portkod eller mobilnummer. Så när chauffören kom till min port hade han inget sätt att lämna över varan, menar Mathias Krümmel.

Men vänta nu, tänker jag. Det här är ju Postnord. De har alla portkoder i hela Sverige. De kan komma in överallt. Varför har de inte använt min portkod?

Förklaringen jag får från Mathias Krümmel är något komplicerad. Håll i dig nu. Postens brevutdelning och postens logistik är olika verksamheter. Den ena – breven – sker på statens uppdrag och det är i den rollen som de får tillgång till alla portkoder och nycklar. Den andra – paketen – är en konkurrensutsatt verksamhet.

Om Postnord skulle utnyttja sina portkoder för paketleverans så skulle det vara orättvist mot konkurrenterna.

Men varför delar de inte med sig av portkoderna till de andra? undrar jag.

Kan det vara så att Postnord inte vill bli av med sin största konkurrensfördel? Att de hellre ger dålig service än ger konkurrenterna hjälp på traven?

Han säger att det inte är så, det är bara att det skulle bli en sådan administrativ mardröm. Alla fastighetsägare måste i så fall ge Postnord tillstånd att använda koder och portnycklar till annat än post, och sedan också godkänna att Postnord lämnar ifrån sig uppgifterna till konkurrenterna. Den vägen tänker Postnord inte gå.

De vill däremot bli bättre på att säga åt leverantörer att de måste begära portkod och telefonnummer. Det ska de genast göra med den som jag har beställt av, säger Mathias Krümmel.

Sammanfattningsvis är det alltså inte på grund av lata chaufförer eller omöjliga scheman för dem som jag (och kanske du) inte fick paketet. Det är resultatet av ett medvetet beslut från Postnord. Och sen får vi höra att vi inte gick att nå.

– Vi kan bli tydligare i våra felkoder, säger Mathias. Där har vi en hemläxa att göra: Av vilken anledning har vi inte kunnat leverera paketet.

Så framöver kommer det inte enbart att stå att det inte gick att överlämna paketet, utan det kommer också stå vad som egentligen har hänt. Som till exempel att Postnord inte hade ditt telefonnummer.

Om det kommer göra den paketlösa paketmottagaren nöjdare återstår att se.

Jag bestämmer mig för att pröva en teori: jag köper ännu en pryl på det stora kontorsvaruhuset, och precis som Krümmel har sagt, så ber de mig inte uppge vare sig portkod eller telefonnummer. Nu till experimentet: I adressfältet, efter min adress, så skriver jag PK och därefter min portkod. Det känns förbjudet.

Men värt, för sen plingar det på min dörr och jag får mitt nya paket.

sdx

Aktiv medlem
Reporten får inte hem sitt paket och blir lite putt, tar kontakt med postnord och får till svar att det saknades portkod och att brev-verksamheten inte kan dela med sig av sina portkoder. Nästa gång reporten beställer så hackar denne systemet genom att skriva ut portkoden i något fritextfält and instant success!
Nej postnord har inte alla portkoder det hade inte jag när jag jobbade där så det är som vanligt fake news från dn
Det är skillnad på brevbärare och
Du har beställt ett paket som ska levereras av Postnord. Du stannar hemma för att ta emot paketet. Du får ett meddelande som säger: ”Det gick inte att leverera”. Du blir förbannad. Augustin Erba har tagit reda på varför du inte får ditt paket till dörren. Och han bjuder på ett knep för att gå runt systemet En enkel beställning från ett stort kontorsvaruhus ska hem till mig. Jag, som många andra, vill följa FHM:s rekommendationer och inte hänga på offentliga platser i onödan för att hämta ut paket.

Jag kan följa beställningen i Postnords app och det ser lovande ut. Min dagliga promenad – man måste ju röra på sig även om det är corona – får vänta. Jag vill vara hemma när leveransen kommer.

Då ser jag i appen: ”Det gick inte att leverera. Mottagaren kommer att få ett meddelande om var försändelsen kan hämtas.”

Hur är det möjligt att Postnord inte kan leverera till en lägenhet i centrala Stockholm till ett hus som har portkod?

Jag har sett liknande upplevelser i sociala medier. Jag är inte ensam om att vara hemma och ändå inte få paketet.

Jag kontaktar Emma Riblom på Postnords pressavdelning. Hon svarar med vändande mejl – trots att hon är på semester. ”För det första ska det givetvis inte gå till så.”

Men, som det ska visa sig, är det precis så det ska gå till. För det har nämligen Postnord beslutat.

Jag blir uppringd av Mathias Krümmel, som beskriver sig själv som ”den som ska vända Postnord”. Formellt är han operativ chef för Postnord

Jag förklarar vad som har hänt och förväntar mig ett svar som kanske ska säga att chaufförerna har ett tajt schema, eller att just den här chauffören har gjort fel.

Alls icke. Men vi börjar med det som Mathias Krümmel kallar för min ”bomkörning”.

– Bomkörning? säger jag häpet eftersom jag inte hört det ordet förut.

Jag tänker att om man har ett namn på det, så lär det inte vara ovanligt. Men det kanske bara jag som inte känner till begreppet.

– Det är intern jargong, säger Mathias Krümmel. Vi kallar det för bomkörning när man inte lyckats leverera ett paket till beställaren.

Det finns tre typiska skäl till att varan inte kommer fram, förklarar han.

Antingen att Postnord har gjort fel eller att personen som ska få leveransen inte är hemma (och inte svarar i telefon) eller att den som jag beställt varan av inte gett Postnord förutsättningar för att kunna leverera.

I just mitt fall handlar det om att de jag har beställt hos inte har begärt att jag ska lämna vare sig portkod eller mobilnummer. Så när chauffören kom till min port hade han inget sätt att lämna över varan, menar Mathias Krümmel.

Men vänta nu, tänker jag. Det här är ju Postnord. De har alla portkoder i hela Sverige. De kan komma in överallt. Varför har de inte använt min portkod?

Förklaringen jag får från Mathias Krümmel är något komplicerad. Håll i dig nu. Postens brevutdelning och postens logistik är olika verksamheter. Den ena – breven – sker på statens uppdrag och det är i den rollen som de får tillgång till alla portkoder och nycklar. Den andra – paketen – är en konkurrensutsatt verksamhet.

Om Postnord skulle utnyttja sina portkoder för paketleverans så skulle det vara orättvist mot konkurrenterna.

Men varför delar de inte med sig av portkoderna till de andra? undrar jag.

Kan det vara så att Postnord inte vill bli av med sin största konkurrensfördel? Att de hellre ger dålig service än ger konkurrenterna hjälp på traven?

Han säger att det inte är så, det är bara att det skulle bli en sådan administrativ mardröm. Alla fastighetsägare måste i så fall ge Postnord tillstånd att använda koder och portnycklar till annat än post, och sedan också godkänna att Postnord lämnar ifrån sig uppgifterna till konkurrenterna. Den vägen tänker Postnord inte gå.

De vill däremot bli bättre på att säga åt leverantörer att de måste begära portkod och telefonnummer. Det ska de genast göra med den som jag har beställt av, säger Mathias Krümmel.

Sammanfattningsvis är det alltså inte på grund av lata chaufförer eller omöjliga scheman för dem som jag (och kanske du) inte fick paketet. Det är resultatet av ett medvetet beslut från Postnord. Och sen får vi höra att vi inte gick att nå.

– Vi kan bli tydligare i våra felkoder, säger Mathias. Där har vi en hemläxa att göra: Av vilken anledning har vi inte kunnat leverera paketet.

Så framöver kommer det inte enbart att stå att det inte gick att överlämna paketet, utan det kommer också stå vad som egentligen har hänt. Som till exempel att Postnord inte hade ditt telefonnummer.

Om det kommer göra den paketlösa paketmottagaren nöjdare återstår att se.

Jag bestämmer mig för att pröva en teori: jag köper ännu en pryl på det stora kontorsvaruhuset, och precis som Krümmel har sagt, så ber de mig inte uppge vare sig portkod eller telefonnummer. Nu till experimentet: I adressfältet, efter min adress, så skriver jag PK och därefter min portkod. Det känns förbjudet.

Men värt, för sen plingar det på min dörr och jag får mitt nya paket.
Det finns mycket som hon utelämnar eller vill vinkla artiklen åt ett visst håll.
Hur har hon beställt och har hon varit uppmärksam på vad det står i pn appen är det pacsoft=ombud.
Poståkeriet har inte alla portkoder det har dom som delar ut brev och där måste män skilja på åkeri och brevbärare.
Utan det verkar vara att hon är ute efter ännu en tidnings anka från Dn.
Jag försvarar inte pn men man bör tala om hur man har beställt och vilket fraktallternativ man har betalt för.

Manurhin2

Aktiv medlem
Jaha, Postnordjävulen hämtade ett paket hos världskänd cykelfirma i Bålsta 18e kl 09:30- ish sen oförändrad status. Finns tydligen i Veddesta sen dess, kul.

M

H.

Aktiv medlem
Hur kan ledningen på Postmord få sitta kvar? Man har ju ett guldläge som få att bli ledande inom paket men sumpar det så fullständigt genom att inte ha en ordentlig strategi för hur man egentligen ska dela ut paketen. Eftersom de ändå aldrig lyckas lämna dem hemma hos folk kan de väl lika gärna köra direkt till utlämningsställe och så skicka SMSet dan innan. Typ "från 14.00 imorgon finns ditt paket hos Ica". Då skulle de iaf hålla vad de lovar, kapa en dag leveranstid och erbjuda bättre service än idag.

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Jag försvarar inte pn men man bör tala om hur man har beställt och vilket fraktallternativ man har betalt för.
Fast du glömde läsa artikeln. Det står exakt det du skriver i den - att åkeriet inte har portkoderna. Det tipsas också om att ange den i sitt adressfält.

sdx

Aktiv medlem
Hur kan ledningen på Postmord få sitta kvar? Man har ju ett guldläge som få att bli ledande inom paket men sumpar det så fullständigt genom att inte ha en ordentlig strategi för hur man egentligen ska dela ut paketen. Eftersom de ändå aldrig lyckas lämna dem hemma hos folk kan de väl lika gärna köra direkt till utlämningsställe och så skicka SMSet dan innan. Typ "från 14.00 imorgon finns ditt paket hos Ica". Då skulle de iaf hålla vad de lovar, kapa en dag leveranstid och erbjuda bättre service än idag.
Har du inte upptäckt att man kan välja leverans på sina paket. Det kan jag göra .
Fast du glömde läsa artikeln. Det står exakt det du skriver i den - att åkeriet inte har portkoderna. Det tipsas också om att ange den i sitt adressfält.
Koll över vilka frakter som går till dörren om du tror att alla frakter gör det så bör du nog ta en funderare. Även tysken skickar till ombud något att tänka på.

Källis

Aktiv medlem
En annan "intressant" sak med Postnords leveransrapport till PTS av paket- och brevkvaliteten av leverans till kund.

Om du som kund ej får utlovad leverans(bomleverans, fejkleverans) och du kontaktar kundtjänst och upprättar en anmälan/ett ärende och kommer paket sedan fram inom 14 dagar raderas det. Ärendet anses då av Postnord som ett icke problem samt att kunden fått sin leverans och tas inte med i leveransrapporten till PTS...

All information från en av Postnord anställd med bra insyn i hela deras system/kedja på alla nivåer.

Ragnvald

Aktiv medlem
Nu kommer jag kanske låta lite nojjig, men varför är folk så sugna på att lämna ut sina portkoder höger och vänster.
Jag fattar att det är smidigt, och jag har gjort det själv några gånger, men i själva verket är det ju så att det är första steg i en säkerhetsbarriär för fastigheten du (och många andra?) bor i. I min värld blir det lite skumt att lämna bort det till, i slutändan, hur många som helst! Det finns säkerligen mer än ett svartregister i någon ohederlig budbilsförares eller pakethanterares bakficka över portkoder höger och vänster i våra städer, kombinerad med rätt specifik adress. Så här ligger ju inte precis lösningen i mitt tycke, om man nu inte kan byta kod varje vecka. Min förening har hållit på samma koder i över 10 år(!!) med 200+ lägenheter...

Det som är anmärkansvärd är dock att man inte ens bemödar sig försöka få kontakt när man lastar bilen och redan där vet vad som finns på fraktsedeln och inte. Det behöver inte falla på chauffeuren, utan kanske något snille med tillgång till telefon/eniro och minimal serviceinställning.

Jag har, vid samtliga tillfällen senaste året där jag väntat leveranser, varit noga med att sätta upp notis på dörren med mitt (bolags-) namn och telefonnummer i god tid innan arbetsdagens början. Men både Postnord, DHL och UPS rullar bara förbi och konstaterar att de inte kan leverera då det är en bostadsadress. Om de vet att vi inte har ringklockor/porttelefon vet jag inte, men de kan väl gå bort till dörren och se om det finns möjlighet ringa ett nummer som slås upp och göra ett halvhjärtat försök. Jag har inte tagit de på bar gärning, men det skulle förvåna mig om de ens har lämnat bilen innan de har misslyckats leverera.

Dock ska sägas; Det har förekommit att de har lyckats leverera ända fram till dörren, men då endast när de har all information i förväg.
Och ännu bättre: I vissa fall har jag fått upp i appen att jag kan välja att omdirigera Postnords paket direkt till ombud innan det ens är lastat på bil så jag slipper invänta den misslyckade leveransen. Lite awesome...?

sdx

Aktiv medlem
Vad har det med något att göra i det som diskuteras här?
Har du inte föståt det att det måste till en frakthandling för att ett paket skall komma fram till rätt adressat.
Sen skiter jag fullständigt vad en journalist skriver för dom har jag inget förtroende för och helst vänster tidningen DN.
Utan det som gäller är vad det står på en frakthandling men annars är kod 820 ganska vanlig.

Kricki

Ny medlem
Har beställt en ny gaffel till MTBn från Merlin. Fick bekräftelse om att den gått iväg med beräknat leveransdatum idag 23/5. Blev i onsdags uppringd av någon kille från Postnord som frågade om han kunde komma och leverera mitt paket om 5 minuter, klockan var ca 11:30 när han ringde. Upplyste honom om att jag jobbar på dagtid. Inga problem sa han, du kan hämta det på terminalen i Arninge imorgon. Igår när jag kom hem låg det en avi från Postnord om att dom försökt leverera paketet igen och att jag kunde hämta det på den angivna platsen. Problemet var bara att där det skulle stå vart jag kunde hämta det stod det ingenting. Ringde till deras kundtjänst för att dubbelkolla att det var termnalen i Arninge som gällde. Tjejen kunde inte hitta paketet på det nummer som stod på avin... Efter en del dividerande kunde hon till slut hitta det på nummret jag fått av Merlin. Hon upplyste mig om att det gått i retur till England av någon anledning hon inte kunde se. WTF?!?!?! Hon lovade att sätta igång ett ärende och försöka stoppa paketet innan det lämnade Malmö och återkomma. Hörde inget tillbaka från dom förrän nu när jag fick ett mail från deras kundtjänst där dom säger att dom "ska försöka lokalisera paketet"

Vad är det frågan om? Om dom skickar tillbaka sakerna efter att ha sökt mottagaren två gånger på dagtid kan dom ju fan inte få speciellt mycket levererat eller?

Sensmoralen är väl att beställa prylar till jobbet istället.
Eller köpa från någon som inte anlitar PostNord!

H.

Aktiv medlem
Har du inte föståt det att det måste till en frakthandling för att ett paket skall komma fram till rätt adressat.
Sen skiter jag fullständigt vad en journalist skriver för dom har jag inget förtroende för och helst vänster tidningen DN.
Utan det som gäller är vad det står på en frakthandling men annars är kod 820 ganska vanlig.
Så postnord låter bli att gå och knacka på villadörren eftersom DN är en vänstertidning och avsändaren glömde bort att skapa en frakthandling?

🤔

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer