Hur dåligt kan det bli? Postnord levererar inte...

D

Deleted member 43681

Guest
Har man jobbat på företaget så har man hört och sett mycket men det är skillnad på dom olika regioner där pn verkar.
Om du med andra så skriv i vilken region det är så dåligt men utav gammal erfarenhet så är fjollträskare ganska lätt kränkta ungefär som ett bortskämt barn och är tydligen mera gnäll benägna än andra i befolkningen.
Jag skall ta ett exempel på hur det kunde se ut när resurang ägare gnällde om fekleverans.
Levererade ett paket till en restaurang i staden höll på att sparka in dörren men ingen var där tog foto på tiden och resurangen paketet gick till ombud. Nästa da så var jag vid ombudet med en korg med paket och där kom restaurang ägarna
Och jag hörde samtalet dom hade med ombudet om fekleverans och jag gick och frågade dom om just fekleverans så jag tog upp telefonen visade dom fotot på paket resturan och klockslag dom höll käften och så så jävla dumma ut och dom var från fjollträsk.
Fekleverans? = Fekalieleverans? :unsure:

Skamgränsen

Aktiv medlem
Har man jobbat på företaget så har man hört och sett mycket men det är skillnad på dom olika regioner där pn verkar.
Om du med andra så skriv i vilken region det är så dåligt men utav gammal erfarenhet så är fjollträskare ganska lätt kränkta ungefär som ett bortskämt barn och är tydligen mera gnäll benägna än andra i befolkningen.
Jag skall ta ett exempel på hur det kunde se ut när resurang ägare gnällde om fekleverans.
Levererade ett paket till en restaurang i staden höll på att sparka in dörren men ingen var där tog foto på tiden och resurangen paketet gick till ombud. Nästa da så var jag vid ombudet med en korg med paket och där kom restaurang ägarna
Och jag hörde samtalet dom hade med ombudet om fekleverans och jag gick och frågade dom om just fekleverans så jag tog upp telefonen visade dom fotot på paket resturan och klockslag dom höll käften och så så jävla dumma ut och dom var från fjollträsk.
Jag bara citerade ditt senaste meddelande för att peka på dig. Jag förstår inte hur du kan försvara Post Nord till den här nivån om du har läst hela tråden. Men jag antar att du har samma inställning till kritik som Post Nord. Jag borde ge dig beröm för det, men det kan jag inte. Ett levererat paket utan en påskrift kan inte jag acceptera. Du kanske kan det men jag tror att du är nog ganska ensam om det.
Tagga ner och läs vad andra skriver (och läs vad du själv skriver innan du trycker på knappen).

Med bara positiva tankar till dig!

Tomcaten

Aktiv medlem
Troligen killens första och enda jobb men jag oroas mera för Sdx psyke än företaget efter att ha läst den här tråden lite för ofta.

sdx

Aktiv medlem
Troligen killens första och enda jobb men jag oroas mera för Sdx psyke än företaget efter att ha läst den här tråden lite för ofta.
Jag har troligen betalt för dina fina studier på någon fin skola i träsket genom min statliga skatt och betalar fortfarande statlig inkomstskattl.

sdx

Aktiv medlem
Om tomcaten har gått i någon fin skola har du med all sannolikhet varit med och betalat den. Det är väl så det fungerar. På samma sätt som jag har betalat din skolgång.
Tack Earlslick för att du är givmild men du vet ingenting igentligen om vem jag är eller ålder och tror man att man kan avgöra ålder på hur man skriver då är man helt fel ute.

Masjevel

Aktiv medlem
Internetfighter är helt meningslösa och ointressanta. Vad tror ni att ni ska få ut av det??
Vill ni fortsätta kasta bajs på varandra kan ni väl göra det via PM!

grondahl

Aktiv medlem
Fick hem ett par Hoka Clifton via Budbee idag. För mig är det en usp att ex en webbshop erbjuder leverans via Budbee. Kan lätt ta ett lite högre pris för fungerande leveranser. Beställde igår, leverans idag.

ooms

Aktiv medlem
Fick hem ett par Hoka Clifton via Budbee idag. För mig är det en usp att ex en webbshop erbjuder leverans via Budbee. Kan lätt ta ett lite högre pris för fungerande leveranser. Beställde igår, leverans idag.
Men det funkar väl bara inrikes? Postnords stora problem är ju fejkleveranserna av utrikes paket. Inrikes tycker jag de funkar helt ok, brukar ofta gå över natten då.

grondahl

Aktiv medlem
Jag har varierande erfarenhet av PostNord även när det gäller inhemska butiker. Sålänge som man kan välja att det ska levereras direkt till ombud brukar det funka bra men vissa har kört hemleverans även inrikes vilket aldrig har funkat hittills. Bara "ingen hemma" och för eller senare hämta hos ombud.

ooms

Aktiv medlem
Jag har varierande erfarenhet av PostNord även när det gäller inhemska butiker. Sålänge som man kan välja att det ska levereras direkt till ombud brukar det funka bra men vissa har kört hemleverans även inrikes vilket aldrig har funkat hittills. Bara "ingen hemma" och för eller senare hämta hos ombud.
Ja, direkt till ombud är det som funkar bäst. Men jag har även haft lyckosamma hemleveranser, ex.vis av längdskidor och även en större försändelse fr netonnet nyligen. Då har man även fått välja tidsfönster för leverans. Det kan dock vara så att dessa är för stora/tunga för att ta till ombud, och då blir det väl mer viktigt att verkligen leverera...

Tomcaten

Aktiv medlem
Ja, direkt till ombud är det som funkar bäst. Men jag har även haft lyckosamma hemleveranser, ex.vis av längdskidor och även en större försändelse fr netonnet nyligen. Då har man även fått välja tidsfönster för leverans. Det kan dock vara så att dessa är för stora/tunga för att ta till ombud, och då blir det väl mer viktigt att verkligen leverera...
Om du inte hängt med de senaste 90 sidorna av tråden så jobbar företaget just så att det går direkt till ombud vilket förargar folket när man betalat för att få hem paketet.
Den nya standarden som företaget kör med är inget man vill förvänta sig i modern nutid av ett mycket stort och etablerat företag.

H.

Aktiv medlem
Om du inte hängt med de senaste 90 sidorna av tråden så jobbar företaget just så att det går direkt till ombud vilket förargar folket när man betalat för att få hem paketet.
Den nya standarden som företaget kör med är inget man vill förvänta sig i modern nutid av ett mycket stort och etablerat företag.
Problemet med PN är väl att det INTE går direkt till ombud utan att de offrar en dags leverans på att meddela att man inte var hemma?

roller

Aktiv medlem
Oj, jag kikade i denna tråd för att se om det stod något om leveranstiderna för paket utanför EU eller ännu mer specifikt Kina. Eller snarare Postnords hanteringstid. Men det verkar inte vara det som är aktuellt just nu...
Men jag kan ändå fråga. Jag beställde den 3/8 från Aliexpress och försändelsen kom till Sverige den 11/8. Hittills har jag inte hört något från PN. Det kanske jag inte hade väntat mig heller, men frågan är hur lång tid har ni fått vänta på Postnords hantering av moms på försändelser nu i närtid? När kan jag förvänta mig att jag kan skruva ihop min cykel?

plumse

Aktiv medlem
Oj, jag kikade i denna tråd för att se om det stod något om leveranstiderna för paket utanför EU eller ännu mer specifikt Kina. Eller snarare Postnords hanteringstid. Men det verkar inte vara det som är aktuellt just nu...
Men jag kan ändå fråga. Jag beställde den 3/8 från Aliexpress och försändelsen kom till Sverige den 11/8. Hittills har jag inte hört något från PN. Det kanske jag inte hade väntat mig heller, men frågan är hur lång tid har ni fått vänta på Postnords hantering av moms på försändelser nu i närtid? När kan jag förvänta mig att jag kan skruva ihop min cykel?
Räkna med 2-4 veckor

-****-

Aktiv medlem
Karl-Bertil Jonsson kastade glas i stenhus när han jobbade på Posten!
Liksom Hagbard Handfaste:
  • Kasta sten i glashus – Att komma med kritik eller klander när man själv inte har rent samvete. En variant förekommer i serien Hagbard Handfaste, vars hustru efter en ordväxling poängterar för honom att "man bör inte kasta glas i stenhus".

Jimel

Aktiv medlem
Gick in på deras hemsida och den 10/8 hade dom skrivit att det var fördröjningar med moms försändelser.

roller

Aktiv medlem
Gick in på deras hemsida och den 10/8 hade dom skrivit att det var fördröjningar med moms försändelser.
Japp, det gjorde jag med. Men de kunde inte informera om hur stora fördröjningar man kunde räkna med eller hur lång hanteringstiden är för tillfället. Det enda som stod var att det kan leda till längre leveranstider men att de jobbar på att snabba upp hanteringen. Den informationen hjälpte mig inte mycket, därför ställde jag frågan här.

Little Stereo

Aktiv medlem
Japp, det gjorde jag med. Men de kunde inte informera om hur stora fördröjningar man kunde räkna med eller hur lång hanteringstiden är för tillfället. Det enda som stod var att det kan leda till längre leveranstider men att de jobbar på att snabba upp hanteringen. Den informationen hjälpte mig inte mycket, därför ställde jag frågan här.
Min erfarenhet är att det knappt händer någonting förrän man har ringt och väntat sig igenom 253 köande till kundtjänst och specefikt frågat efter sitt paket - då, på något magiskt vis verkar det hamna hos tullen och vidare ut i distribution till den väntande kunden.

fedde

Aktiv medlem
Det finns ett grundläggande problem i den här tråden:
Vem är till för vem?

Är PostNord till för kunden?
Nej, nej, nej.
Kunden är till för PostNord.

Om ni har det som utgångspunkt förstår ni ex SDX mycket bättre.
Med den förståelsen kan ni ev också ha den rätta underdåniga
attityden gentemot PostNord och deras fantastiska anställda.

/Fedde (nej, jag är inte bitter inte.....)

Earlslick

Aktiv medlem
Det finns ett grundläggande problem i den här tråden:
Vem är till för vem?

Är PostNord till för kunden?
Nej, nej, nej.
Kunden är till för PostNord.

Om ni har det som utgångspunkt förstår ni ex SDX mycket bättre.
Med den förståelsen kan ni ev också ha den rätta underdåniga
attityden gentemot PostNord och deras fantastiska anställda.

/Fedde (nej, jag är inte bitter inte.....)
Kan vi inte bara vara överens om att PostNord i synnerhet och även till viss del dess anställda är inkompetenta idioter.

Earlslick

Aktiv medlem

Mini_me

Aktiv medlem

"Postnords hemleveranser når långtifrån alltid hela vägen fram. DN-läsare har vittnat om inställda leveranser och obegripliga förklaringar som ”du var inte hemma”, trots att de suttit just hemma.

Nu ber Postnord-vd om ursäkt, och menar att den bristande leveranskvaliteten har med press från e-handeln och coronakrisen att göra.

– Jag tycker det är viktigt att lyfta fram under vilka omständigheter vi jobbat, säger Annemarie Gardshol."

Men vääänta lite nu. Detta har ju varit standard långt innan Corona (Som dom skyller på i artikeln om man inte vill klicka).

Earlslick

Aktiv medlem

"Postnords hemleveranser når långtifrån alltid hela vägen fram. DN-läsare har vittnat om inställda leveranser och obegripliga förklaringar som ”du var inte hemma”, trots att de suttit just hemma.

Nu ber Postnord-vd om ursäkt, och menar att den bristande leveranskvaliteten har med press från e-handeln och coronakrisen att göra.

– Jag tycker det är viktigt att lyfta fram under vilka omständigheter vi jobbat, säger Annemarie Gardshol."

Men vääänta lite nu. Detta har ju varit standard långt innan Corona (Som dom skyller på i artikeln om man inte vill klicka).
Men är inte Corona-kortet det klassiska att dra om man inte klarar av sin deadline.

H.

Aktiv medlem
Ledningen på Postnord gräver sina egna gravar med värdelösa ursäkter.

Miss Lycka 2.0

Aktiv medlem
För ett tjugotal år sedan hade Posten en chef som köpte in strippor för att fira någon medarbetares 50 års dag. Han var kvar efteråt när detta uppdagades.

Drosa

Aktiv medlem
Knappast! De som sitter högst upp i organisationen får i sämsta fall sparken med en bra fallskärm och kan glatt ta stålarna och gå vidare till en annan anställning.

wheellab

Medlem
En klient skickade en fälg till mig. Efter tre veckor gav PostNord tillbaka till honom. De sa att jag inte existerar. 300 SEK.

Jag bokade en kurir till min klient (180 SEK) - nästa dag.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer