Little Stereo
Aktiv medlem
Hur dåligt kan det bli? Postnord levererar inte...
Det ska väl inte ens gå att köra med bakgavellyften nere?
Det ska väl inte ens gå att köra med bakgavellyften nere?
Det låter typ som Postnord och jag har arbetat hos UPS men jag slutade efter tre månader.Postnord är ju himlen jämfört ett totalt imbecillt företag vid namn UPS. Du som kund har tydligen ansvaret för att de överhuvudtaget skall göra ett försök att leverera. De har inte gjort ett endaste försök att vare sig ringa smsa eller skicka ut ett brev om paket. Och för att kontakta dem har du två val. Ett är att sitta i telefonkö orimlig tid eller att logga in och bli "medlem" hos dem. WTF? Kontaktformuläret är ett skämt där det inte går att skicka frågor och uppgifter då det hela tiden står att spårningsnumret är fel. Det hela blir som ett moment 22. Paketet jag har väntat på skiter jag i nu. Orkar inte bry mig längre men hoppas avs är såpass tillmötesgående att jag får pengarna tillbaka för betalningen.
UPS!
Instabox är snabbt och bra så länge det funkar. Nu senast valde jag instabox eftersom jag då skulle få varan 2 dagar snabbare än hemleverans med Postnord. Vid tidpunkten när paketet ska vara i boxen får jag ett sms att paketet var för stort, och uppmanas boka utkörning. Loggar in, och det visar sig att de har utkörning enbart tre kvällar i veckan, och närmsta bokningsbara tid ligger 5 dagar framåt. Så istället för att få varan på 2 dagar, blev det 7...Har sett att PN verkar hålla på och sätta upp leveransboxar liknande instabox. Känns som ett bra initiativ.
Du kanske ska låta lastbilschaufförerna göra sitt jobb, inte köra runt och provocera, det är förmodligen någon form av trafikbrott det med. Som du väldigt nogsamt alltid påpekar när andra gör.Jag fick en PN lastbil att börja formel ett-svänga på E4an häromveckan.
Orsaken var att han hatade att se mig köra in framför honom fast jag redan låg före. Jag såg hur han tryckte ut en massa diesel i uppförsbacken för att blockera mig ute som ändå var längre fram.
Gjorde några svängningar på ratten för att uppmärksamma honom som en idiot, kanske inte borde gjort det för det ser nog bara mest retsamt ut. Sedan gör idioten samma sak med lastbilen.
Postnord är ett företag som hela tiden ser sin marknadsandel krympa, bra för jag tycker att man ska avveckla hela företaget och skicka ut hela personalstyrkan på gatan.
Kontakta UPS direkt och berätta att dom har levererat fel. Om det är som när jag körde för schenker så ska dom ha både Namnteckning och Förtydligande. Då ser du direkt om dom blåste dig eller om dom kanske har råkat leverera fel.Jaha då blev det min tur att bli blåst av UPS? Enligt deras tracker ska dom ha lämnat ett paket till mig för 30min sen. Inte en chans. Jag har varit hemma hela eftermiddagen. Och jag har inget paket i näven. Vilka bluffare. Nu är frågan då hur man går till väga? Kontakta ups eller avsändaren som finns i Belgien *suck*
Tycker framförallt sättet är så himla fult. Det är ju en fullständig lögn att dom skulle ha levererat paketen.
Ring!Hur fn lyckas man kontakta ups? Ringa?
Ja det var urdåligt gjort.Tack för tipset. Dom hade levererat till fel adress 450m bort. Jag knallade bort och där låg mitt paket på verandan. Skönt för mig. Men visst är det dåligt av ups att bara lämna paket utan signatur utan höra av sig.
Utan tvekan en oseriös chaufför som bara skriver mottagarens Namn förtydligande och sen drar ett streck på Namnteckning. Tyvärr alldeles för vanligt :/Tack för tipset. Dom hade levererat till fel adress 450m bort. Jag knallade bort och där låg mitt paket på verandan. Skönt för mig. Men visst är det dåligt av ups att bara lämna paket utan signatur utan höra av sig. Lite speciellt också att det stod att jag (mitt namn) hade mottagit det.
Fast det där borde man gå vidare rättsligt emot med en advokat.Utan tvekan en oseriös chaufför som bara skriver mottagarens Namn förtydligande och sen drar ett streck på Namnteckning. Tyvärr alldeles för vanligt :/
Just det där med urkundsförfalskning funderade jag mycket på när jag körde. Hade alltid samma runda så hade många ”stammis”-ställen där man t ex fick en portkoder in på ett lager och fick skriva på själv. Rätt stor risk att ta som chaufför men nödvändigt ibland för att kunna jobba normala arbetstider istället för att stå och vänta på lastkajer hela dagarna.Fast det där borde man gå vidare rättsligt emot med en advokat.
Jag kan tänka mig att göra det, det är inte ok nånstans när det blir urkundsförfalskning.
Troligen måste man begära ut infon ifrån företaget ifråga men med GDPR så bör ju det gå.
Frågan är bara om de hinner sudda ut väsentlig info innan de lämnar ut det.
Men paketbäraren som en dag gör det och blir processad i rätten kommer att tänka sig för nästa gång i livet som denne står inför samma situation igen. Och det är värt det menar åtminstone jag.
Är det verkligen urkundsförfalskning när man drar ett streck istället för en namnteckning? Tveksamt kanske.Fast det där borde man gå vidare rättsligt emot med en advokat.
Jag kan tänka mig att göra det, det är inte ok nånstans när det blir urkundsförfalskning.
Troligen måste man begära ut infon ifrån företaget ifråga men med GDPR så bör ju det gå.
Frågan är bara om de hinner sudda ut väsentlig info innan de lämnar ut det.
Men paketbäraren som en dag gör det och blir processad i rätten kommer att tänka sig för nästa gång i livet som denne står inför samma situation igen. Och det är värt det menar åtminstone jag.
Ja om du tänker att ett streck knappast kan tyckas vara en förfalskning av en namnteckning så blir det väl lite tveksamt. Samtidigt är det sjukt många som faktiskt bara drar ett streck när dom skriver på paketen dom tar emot.Är det verkligen urkundsförfalskning när man drar ett streck istället för en namnteckning? Tveksamt kanske.
Däremot borde ju avsändaren inte vara så nöjd med fraktbolaget om paketet inte kommer fram. Som mottagare är man ju inte ens kuns hos fraktbolaget.
Inte helt sant dock. Banker (och på körkort/ID) kräver en signatur som är unik för dig och svår att förfalska. Du kan alltså inte ha en smiley eller ett streck som namnteckning.Förklara för mig vad som är en namnteckning och inte. Det finns inga villkor för det
Postnord därhemma skriver under allt med covid.Tror DHL satte ett streck också. Coronasäkrat sa chauffören. Har för mig jag kanske fick ett mail om förfarandet![]()
Se på fan. Då är man safe med bara ett streck dåSaxat från lawline.
För att urkundsförfalskning ska vara straffbart måste förfalskningen vara tillräckligt skickligt gjord för att andra ska kunna bli lurade. En förfalskning som är så dålig att ingen blir lurad av den utgör alltså inget brott
Ja alltså man är kamske safe från att dras inför tinget. Men man kan nog fortfarande bli av med jobbet om man super bort för många paket :pSe på fan. Då är man safe med bara ett streck då
Jojo så är det ju. Nu är jag ju inte i branschen längre. Och när jag var det var det extremt sällan nåt blev fel. Men man hade ju som sagt ett antal ställen där mottagare och jag hade en rutin(som bla innefattade ett streck som namnteckning) som nog inte var 100% godkänd enligt åkeriet. Dock endast med väl kända mottagare och aldrig privatpersonerJa alltså man är kamske safe från att dras inför tinget. Men man kan nog fortfarande bli av med jobbet om man super bort för många paket :p
Jag får ganska mycket jobbpaket hem till mig, ups, postnord och dhl har alla lärt sig var de kan ställa av det. Signa eller inte, vad vet jag?Jojo så är det ju. Nu är jag ju inte i branschen längre. Och när jag var det var det extremt sällan nåt blev fel. Men man hade ju som sagt ett antal ställen där mottagare och jag hade en rutin(som bla innefattade ett streck som namnteckning) som nog inte var 100% godkänd enligt åkeriet. Dock endast med väl kända mottagare och aldrig privatpersoner
Tyvärr landar det väldigt ofta i knät på chaufför tillslut ändå. Gärna med en anklagande ton från speditören. Men visar väl bara på hur mycket problem dom har, när inställningen från speditörens sida alltid är att det är chauffören som är orsakenDefintivt skulle inte jag börja jaga chauffören och försöka anmäla dem iallafall.
(ja jag har kameraövervakning så jsg skulle se om något försvann)
Jo, såklart. Men det är definitivt inte mitt jobb att jaga chauffören. Mitt intresse ligger endast i att fä mott paket levererat, hur avsändare plus fraktbolag löser det bryr jsg mig ganska lite om.Tyvärr landar det väldigt ofta i knät på chaufför tillslut ändå. Gärna med en anklagande ton från speditören. Men visar väl bara på hur mycket problem dom har, när inställningen från speditörens sida alltid är att det är chauffören som är orsaken
De gånger jag inte varit hemma, har chauffören ringt och jag har varit tvungen att sms:a en fullmakt när jag sagt att de kan lämna paketet vid dörren.Men jag kan inte begripa hur ups har tänkt sig att det ska fungera om ingen öppnar dörren. Ska dom lämna lapp i brevlådan? Ringa upp? Att bara lämna ett paket utanför kan väl inte vara sanktionerat uppifrån? Ups är väl ändå ett jätteföretag som levererar miljon paket om dagen
Man kunde även gömma paketet i trädgården!Men jag kan inte begripa hur ups har tänkt sig att det ska fungera om ingen öppnar dörren. Ska dom lämna lapp i brevlådan? Ringa upp? Att bara lämna ett paket utanför kan väl inte vara sanktionerat uppifrån? Ups är väl ändå ett jätteföretag som levererar miljon paket om dagen
Fick du sparken?Man kunde även gömma paketet i trädgården!
Lapp i lådan var aktuell när paketet inte kunde lämnas ut och så fick man skriva utlämninsstället på den lappen.
Att lämna paketet på pation var enbart vid kundens medgivande och högsta hönsen på UPS ställer sig utanför din dörr och sjunger "AMAZING GRACE"
Ett jävla piss-företag enligt mig som borde förbjudas i Skandinavien. De var så råa mot personalen att man kände att inget annat duger än 10h/dgr.
Till slut tyckte mina kollegor och chefer för mycket synd om mig för jag var sist in nästan varje gång tillbaka till utkörningshallen.
Men innan jag gick ut så blev det en heligt stor Big Bang från mitt håll samma dag som de skulle ha en hög chef som kom och synade alla utkörningsstatistik(succesfull attempts/ratios) ja det är sant och den svarta flaggan var i topp på parkeringen tom.
Det var det sista som jag såg, lämnade in uniformen och passerbrickan och smet ut bakvägen efter den sämsta utdelningshistoriken i UPS historia den dagen.
Jag var fri igen.
Nej jag slutade på rot efter tre månader av terror. Cyklade inte en endaste dag under den här sommaren. Det fanns inte den minsta ork för det för varje dag som man såg den packade, från golvet till taket, ups-bilen mådde man så illa.Fick du sparken?
Jag har fått . Rätt säker på det handlade om 2h typ 12-14 osv. Tyckte detvar många val. Även kvällstidÄr det någon har fått Postnord hemleverans nyligen, där du fått SMS om att välja tidsintervall för leveransen. Vilka tidsintervall finns det att välja på?