Hur får jag tag i reservdelar eller hel bakväxel SRAM XX, 10-delat ?

Nytro

Ny medlem
Hej,
Har kraschat min bakvxäxel SRAM XX, hur kan jag hitta en begagnad, ny eller delar ?
Har sökt på blocket och här i köp/säj samt varit inne i en handfull cykelaffärer utan resultat.
Någon som vet eller tom. har en att sälja ?
Mvh Christer som har en trasig cykel i garaget och solen skiner ute och jag är ledig ..........

Freddie L

Aktiv medlem
Du får nog bidra med lite fler detaljer först. Är det för tiodelat? Hur är den trasig?

Båda dessa frågor löser du enkelt med en bild eller två.

qma

Aktiv medlem
Hej.. Ingår reservdelar i SRAMs affärside?? Tveksamt, va?? mvh borano20
Jag har inte nån generell koll men har fått tag på t.ex. ny monteringshårdvara (skruv, brickor, vågbricka, spiral-ring) för SRAM 10-delad bakväxel, efter att den skakat sönder. Så vissa delar till bakväxel säljer de iaf. Sen är väl alla deras 10-delade MTB-växlar kompatibla så kanske nån random modell duger. SRAMs clutch är ju inget att hänga i julgranen så utan clutch kanske duger t.ex.

kais01

Aktiv medlem
jag kör med ts växel och har en i reserv, inte till salu. de brukar dyka upp begagnade på ebay med jämna mellanrum. nypriset var högt.

om det är cagen som blivit böjd kan man oftast böja tillbaka den. hör närmast till att göra det ibland tycker jag.

tmalm

Aktiv medlem
Jag har en 10 delad X9, oanvänd med medium cage om det är intressant. PMa isf!

/T

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer