Hur får man tag på den!

Elias Fr

Medlem
Hur får man tag på den!
Skulle behöva en mountanbike nu eftersom att jag tänkte börja i en mountanbike klubb och hittade cykeln

Vitus Nucleus 290 VR Mountainbike (Altus 2x9, 2020) när jag letade efter bra cyklar för ett lägre pris och jag tyckte att den verkade helt fantastikt men jag undrade hur jag skulle få tag på den eftersom att jag inte hittade några sidor där dom sålde den på i sverige borde man kanske kontakta butikerna såg att bla wiggle.se hadde haft cykeln tidigare borde man kanske ringa och be dom köpa in en om det skulle gå?

Skriv järna om ni vet några sidor eller tips!

Kashew

Aktiv medlem
Hur får man tag på den!
Någon rätta mig ifall jag har fel men wiggle och crc (chain reaction cyc.) är de enda säljer Vitus?

Vad ligger din budget på?

Kneecap

Aktiv medlem
Hur får man tag på den!
Börja med att ändra till en trådrubrik som sammanfattar vad tråden handlar om, så ökar förmodligen chanserna att nån som vet nåt faktiskt orkar gå in och läsa (edit: och skriva såklart).

Tjena!

Måste erkänna att jag inte hade öppnat tråden om det hade stått "Vart kan jag köpa en Vitus" för då vet jag att svaret ganska fort kommer utan min hjälp.

Min hjälp i tråden är att finns inte den i lager och om man vill ha en cykel pronto så får man leta efter annan cykel. T.ex. Marin Bobcat.

GurraG

Aktiv medlem
Hur får man tag på den!
Tjena!

Måste erkänna att jag inte hade öppnat tråden om det hade stått "Vart kan jag köpa en Vitus" för då vet jag att svaret ganska fort kommer utan min hjälp.

Min hjälp i tråden är att finns inte den i lager och om man vill ha en cykel pronto så får man leta efter annan cykel. T.ex. Marin Bobcat.
Hade rubriken varit "Vart kan jag köpa en Vitus" hade jag kastat mig på den direkt med inläggsfrågan "Beror på var du bor". :-)

Senast ändrad:

jagärintecyklistmen

Aktiv medlem
Hur får man tag på den!
Vitus Nucleus 290 VR 2020 är nog bara att glömma, om du inte hittar en begagnad, av den enkla anledningen att det är en gammal modell.

2021 års modell heter Nucleus 29 VR och har bl a fått singelklinga fram istället för 2x-drivlina. Om årets modell i realiteten är så mycket lättare att få tag på under rådande omständigheter ska jag låta vara osagt.

Berk

Aktiv medlem
Hur får man tag på den!
Att det inte verkar att få tag i är en problem. En annan problem är att de flesta brittiska cyklar har blivit mycket dyrare med avgifterna efter brexit. Så delen "lägre pris" finns inte längre.
Leta efter något annat.

Elias Fr

Medlem
Hur får man tag på den!
jag har börjat kolla på lite andra mtbs bla specialized rockhopper sport 2021 är den ngt att ha? eller har ni några tips på cyklar budget 7.5

simson

Aktiv medlem
Hur får man tag på den!
jag har börjat kolla på lite andra mtbs bla specialized rockhopper sport 2021 är den ngt att ha? eller har ni några tips på cyklar budget 7.5
Det tråkiga svaret är nog nej , du får betala lite extra för märket , har inga bra tips på hojar heller men som skrivits tidigare dyrt iår både nytt å begagnat.
du får fortsätta kolla köp å sälj här nåt beggat kanske dyker upp som passar.
Mange

Bsk

Aktiv medlem
Hur får man tag på den!
Gör det enkelt för dig. Strunta i att hitta rätt cykel till ett pris som var bra våren 2020.
Har du en vettig cylelaffär i din närhet? Ring/besök dom omgående och ta det som verkar vettigt utifrån budget och storlek. Samma sak funkar på nätet.

Ska du sitta och väga pris och komponenter mot varandra i ett par veckor (timmar?) är risken stor att du blir utan cykel denna sommar...

Elias Fr

Medlem
Hur får man tag på den!
Gör det enkelt för dig. Strunta i att hitta rätt cykel till ett pris som var bra våren 2020.
Har du en vettig cylelaffär i din närhet? Ring/besök dom omgående och ta det som verkar vettigt utifrån budget och storlek. Samma sak funkar på nätet.

Ska du sitta och väga pris och komponenter mot varandra i ett par veckor (timmar?) är risken stor att du blir utan cykel denna sommar...
ok tack

Maakus

Aktiv medlem
Hur får man tag på den!
Ok!
Som många har skrivit, det är brist på cyklar och delar, så tyvärr så får man ta vad man hittar.

Snabbt kikat på blocket, så verkar Cykelcenter i Botkyrka ha en Giant i storlek L, dock lite över budget, 7900:-
Luftgaffel, hydraulbromsar.

Returhuset har en schysst White, men dom har inte skrivit med storleken.

Ring och kolla vad det är för storlek på White:en.
Annars tror jag på Giant:en.

Skulle inte det vara något, spring runt och kolla hos alla cykelhandlare och se vad dom har.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer