Hur hög är din bunnyhop?

fred_sv

Medlem
Hur hög är din bunnyhop?
Är det svårare att bunnyhoppa med en typ Endurohoj än en dirthoj? Aldrig provat nån dirthoj.
Bunnyhoppade 2st 2tum8 = ca 40cm med min Trek slash 29a

EST

Aktiv medlem
Hur hög är din bunnyhop?
Jag kommer över en betongstugga med både fs å ht det är det högsta konkreta jag vet. Fast jag kommer upp på högre saker?

BjornR

Aktiv medlem
Hur hög är din bunnyhop?
mikipedia_ sa:
dnleriksson sa:
mikipedia_ sa:
Det ärnog väldigt personligt. Jag kommer knappt upp med min amht men med Enduron kommer jag typ 20cm iaf.
Tvärtom för mig... AM-HT 40, Enduron 20.
Kanske är för att jag lärt mig på enduron å ”laddar” fjädringen?
Kan säkert vara så. Med trialcykel kommer jag knappt upp för 2 trappsteg medans stigcykeln kommer jag över knähöga stockar. Sedan är det också om man har något att hoppa över antar jag. Hoppa på platt mark eller över en stock gör skillnad för mig.

glitch

Aktiv medlem
Hur hög är din bunnyhop?

Hittade en stock och testade lite på rundan idag.
~40 cm enligt fulmätning med mobilen.
Satt på andra försöket första landade jag med bakhjulet på stocken då jag hade lite låg fart.

glitch

Aktiv medlem
Hur hög är din bunnyhop?

Var tvungen att testa mina nya fem tior :)
Sommarens utmaning borde ligga på fyra staplade men det börjar bli svårt nu.

Elkie

Medlem
Hur hög är din bunnyhop?
En trottoarkant....med islag! ?
Jag är sjukt dålig på att få luft under hjulen. Löser väl någon dm med framhjulet, sen får bakhjulet hänga med över hindren så gott det går.

Mats88MadZ

Medlem
Hur hög är din bunnyhop?
Staplade brädor och ribbor.. Bah!

Satsa på nåt riktigt istället. Betongsuggor eller fast monterade cykelställ av gammal hederlig modell. Ger lite mer edge åt tillvaron. Dessutom så ger det också motivationen att verkligen fixa det.
Håller med till hundra procent. Den vill man inte missa på och därav jag en 100% insats! ☝🤘

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer